הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 

 

מחזקים את העסקים בחולון

​​​כחלק מחזון העיר, רואה עיריית חולון חשיבות רבה בחיזוק ובעידוד העסקים בחולון בדרך כלל ובתקופה הנוכחית בפרט.

 
על מנת לסייע לעסקים לחזור לפעילות תקינה לאחר משבר הקורונה נוקטת העירייה במספר מהלכים:
  • ​"זה העסק שלי – חולונים למען חולונים" - קמפיין לעידוד רכישה מעסקים מקומיים
    באמצעות שלטי חוצות ומסרים ברשת הדיגיטלית פונה העירייה לתושבים ומבקשת לרכוש מוצרים מעסקים בחולון ובכך לסייע לעסקים בעיר להתאושש מהמשבר מהר יותר.​​
  • הטבות לתושבים ופרסום לעסקים בחולון
    בחולון מופעל אתר גם "אני חולוני" ודף הפייסבוק "גם אני חולוני"​ אשר מהווים במה לפרסום העסקים, הטבות ומבצעים שהם מציעים לתושבי העיר. העסקים מפורסמים באתר "אני חולוני" ללא תשלום לפי קטגוריות ובהתאם לתחומי העיסוק.​​​
  • הרצאות והדרכות בשיתוף המעוף
    מינהל תעשייה ומסחר בשיתוף פעולה עם מעוף (מטעם משרד הכלכלה והתעשייה) מקיימים​ הרצאות והדרכות וירטואליות על מנת לסייע לעסקים בתקופה זו.
  • פטור מארנונה​
    סבסוד פטור מארנונה לשלושה חודשים בעשרות מיליוני ₪ וההחלטה להעניק את הפטור באופן מיידי ולא כהנחה שתתפרס על פני שנה שלמה. זאת בהמשך לדחיית התשלום שעליה הכריזה העירייה מיד עם פרוץ המשבר, עוד בטרם הוחלט על הפטור.
  • דחיית משלוח אגרות השילוט השנתיות למועד מאוחר יותר
  • הקפאת תשלום דמי הזיכיון לחברות שילוט החוצות הפועלות בעיר
  • פטור מתשלום אגרת הוצאת שולחנות וכיסאות למרחב הציבורי למשך 3 חודשים (מרץ-מאי) וכן למתן הרחבה של השטח הציבורי להעמדת כיסאות ושולחנות
    במועצת העיר האחרונה (תחילת יוני 2020) אושרה הצעת ראש העיר לשני תיקונים לחוק העזר, שיאפשר לפטור את בעלי העסקים מתשלום אגרת הוצאת שולחנות וכיסאות למרחב הציבורי למשך 3 חודשים (מרץ-מאי) וכן למתן הרחבה של השטח הציבורי להעמדת כיסאות ושולחנות ללא תוספת תשלום (לחודשים יוני-אוגוסט) כדי לאפשר הושבה של הלקוחות במרחק עפ"י הכללים של משרד הבריאות. כעת המסמכים מוגשים לאישורו של משרד הפנים בהתאם לדרישות לפקודת העיריות, ונקווה לאישורו לכך.​
  • חנויות שמוכרות גם ירקות ופירות רשאיות להציגם בשטח הציבורי ללא תשלום
    החל מ- 13.5, מותר לכלל העסקים בעיר, שעוסקים גם בממכר פירות וירקות, להבליט את דוכני הפירות והירקות בשטח הציבורי. יצוין, כי עד עתה ההבלטה הייתה מותרת לעסקים שמוכרים אך ורק פירות וירקות, ואילו ההרחבה מאפשרת הטבה זו לעסקים שמוכרים גם פירות וירקות, אך לא רק, דוגמת מרכול, מינימרקט, חנות
    נוחות וכדומה. ההטבה תהיה בתוקף עד לסוף שנת 2020 וההבלטה תתאפשר בתנאים מגבילים כדלקמן:
    • המדף שעליו תוצג הסחורה יוצב מתוך החנות, כלפי חוץ, כשהוא נישא באוויר ללא כל תמיכה כלפי הרצפה.​
    • המדף יבלוט עד ולא יותר מ – 60 ס"מ כלפי חוץ, ולא יחרוג מחזית העסק.
    • הדוכן יהיה פריק ו/או נייד כך שניתן יהיה להכניסו חזרה לתוך תחומי העסק בסוף יום הפעילות.
    • השימוש במדף מובלט זה יורשה בשעות הפעילות המותרות של העסק בלבד.
    • מתחת למדף מובלט זה לא תוצג כל סחורה בכל צורה שהיא (באריזה, בתפזורת, במשלוח ועוד).
    • שטח המדרכה יהיה נקי, פנוי ונגיש להולכי רגל לרבות עגלות במשך כל שעות פעילות העסק.
    • הבלטה זו לא תהווה כל מטרד להולכי הרגל ודיירי הסביבה.
    • מדיניות זו, שתחל עם פרסומה, תיבחן מחדש לקראת תום התקופה.​​

רוצים להרחיב את שטח הצבת שולחנות וכסאות? יש לכם שאלות? זקוק​ים לסיוע? אנחנו כאן בשבילכם!​

בעלי העסקים מוזמנים לפנות לכל סיוע, שאלה, הבהרה או הגשת בקשה להגדלת השטח כאמור לנציגות מינהל תעשיה ומסחר העירוני:
רכזת רישוי עסקים – מרים ספאני, דוא"ל miriams@Holon.muni.il, טל' 03-5027411
רכזת מסחר ותעשיה -  ציפי שוסטר, דוא"ל TzipiS@Holon.muni.il​, טל' 03-6536034, 050-5299778 

הנ​​חיות לעסקים ומסחר בתקופת הקורונה (התו הסגול)

טפסים להורדה/הדפסה
הצהרת חנות או עסק>>
הצהרת מעסיק>>​
את ההצהרות יש להחזיר לציפי שוסטר, רכזת תעשייה ומסחר – מרכזת ההצהרות במייל TzipiS@Holon.muni.il​
פקס מינהל מסחר ותעשיה – 03-5506065
טלפון לבירורים – 03-6536034, 050-5299778