סיכום ישיבת ועדת מכרזים ע"פ נוהל אישור חוזים משותפים לעניין התקשרות מסגרת לשירותי ניהול ופיקוח לשירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי

סיכום ישיבת ועדת מכרזים ע"פ נוהל אישור חוזים משותפים לעניין התקשרות מסגרת לשירותי ניהול ופיקוח לשירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי

תאריך פרסום:13/01/2021
קובץ מצורף:פרוטוקול סיכום ישיבת ועדת מכרזים ע"פ נוהל אישור חוזים משותפים לעניין התקשרות מסגרת לשירותי ניהול ופיקוח לשירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי

על סדר היום

בקשת סמנכ"ל תפעול ומנהלה, מר ארז אלי, לאשר פניה לשירותי  ניהול ופיקוח עבור שירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי ע"י החברה לפיתוח משאבי אנוש בשלטון המקומי (1995) בע"מ שהינה חברת בת של החברה למשק ולכלכלה (להלן: "החברה לפיתוח משאבי אנוש").

בפני הוועדה הוצגו המסמכים הבאים:

  • ​פניית סמנכ"ל תפעול ומנהלה, מר ארז אלי, לחברי הועדה בה מפורט הצורך בהיעזרות בשירותי ניהול ופיקוח של החברה לפיתוח משאבי אנוש בשלטון המקומי (1995) בע"מ (להלן – "החברה לפיתוח"), לקבלת שירותים עבור שירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי כמפורט לעיל.
  • מסמך המרכז יתרונות ההתקשרות עם החברה לפיתוח והשירותים הניתנים על ידה במסגרת מכרז לשירותי IT, סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי מס' מח/21/2020 לפי מר ארז אלי.
  • מסמך משרד הפנים, המינהל לשלטון מקומי, הממליץ לאשר התקשרות לפי סעיף 9 לחוק הרשויות המקומיות, מכרזים משותפים, (התשל"ב-1972) מכתב מכרז מח 21/2020.
  • מסמך משרד הפנים, המינהל לשלטון מקומי, הממליץ לאשר שיעורי עמלות הנגבות ע"י החברה למשק ולכלכלה עבור ניהול ופיקוח.
  • בקשה לביצוע נוהל הצעת מחיר עבור התקשרות מסגרת במסגרת מכרז מס' מח21/2020.
  • בידיעת חברי הועדה כי בשנים האחרונות אין מכרז עירוני לרכישת אבטחת מידע וגיבויים, וציוד מחשוב או לפיקוח על ההליך, והעירייה נעזרה כל העת במכרזי מסגרת של החברה למשק ולכלכלה (ומכרז מפעל הפיס עבור תחום החינוך), לפי אישור שר הפנים לשימוש במכרזים אלה. החברה לפיתוח יודעת לתת לעירייה ליווי הכולל בדיקה מקצועית של הצעות המחיר ועמידתם בתנאי כל דין; לוודא התאמה בהתאם להזמנות שתוצאנה על ידי העירייה לביצוע בפועל; לעקוב אחר התקציב המרבי של החוזה לרבות קביעת מחירים לשינויים ותוספות בהתאם להוראות המכרז; לסייע בפתרון מחלוקות עם הקבלן ככל שיתעוררו; וכן יש לחברה לפיתוח ניסיון רב ומצטבר בנושאים אלה ובליווי ושימוש כחברה מנהלת של מכרזי מסגרת. בנוסף, לעירייה אין עובדים מומחים מן המניין בתחום זה והחברה לפיתוח נותנת ליווי מקצועי נדרש.​
מכל המסמכים הנ"ל עולה, כי הצורך בשירותי ניהול ושימוש במכרז המסגרת של החברה לפיתוח משאבי אנוש בשלטון המקומי (1995) בע"מ לשירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי ייענה בדרך טובה ע"י רכישתם מהחברה לפיתוח משאבי אנוש.

החלטה:

  • לצורך ניהול על ההתקשרויות שייערכו בין עיריית חולון לבין זכיינים במכרז המסגרת מס' מח/21/2020 לשירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי, יש לעיריית חולון צורך להתקשר עם נותן שירותי ניהול ופיקוח ומירב היתרונות במקרה זה יושגו ע"י עריכת התקשרות עם החברה לפיתוח לשם כך.
  • להתקשר עם החברה לפיתוח לשירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי במסגרת ההתקשרות שתיערך עימם במכרז, בהתאם לתקנה 3(15) לתקנות העיריות (מכרזים), התשמ"ח – 1987, וזאת בכפוף ובהתאם לתוצאות הליך בקשת הצעות המחיר.
  • ככל שהועדה תחליט שלא לקבוע זוכה כלשהו במסגרת הפניה בבקשה לקבלת הצעות מחיר, תבוטל החלטה זו להתקשרות עם החברה לפיתוח לקבלת שירותי ניהול ו/או יבוטל חוזה ההתקשרות עם החברה לפיתוח, ככל שכבר ייחתם עד למועד כאמור.
  • עיריית חולון מורה לחברה לפיתוח לפרסם בקשה לקבלת הצעות מחיר מהזכיינים הרלבנטיים במכרז לשירותי IT – סייבר, אחסון, מחשבים וציוד היקפי מס' מח/21/2020 בהתאם למפרטים ולדרישות שיעביר סמנכ"ל תפעול ומנהלה, מר ארז אלי.
  • בהתאם לתקנה 3(15)(ג) לתקנות הנ"ל, החלטה זו תפורסם באתר האינטרנט העירוני של העירייה, ורק לאחר חלוף שבעה ימי עבודה מיום הפרסום ייחתם ההסכם עם החברה לפיתוח. במהלך ימים אלה, וכחלק מהפרסום באתר האינטרנט, יימסרו פרטי הקשר של גב' הדס חדד, מנהלת מערך מכרזים, כתובת מייל: hadash@holon.muni.il​ ככתובת לפניות לוועדה בנוגע להחלטה זו, במשך אותם שבעה ימי עבודה. ככל שיהיו פניות לא ייחתם ההסכם עם החברה לפיתוח טרם קבלת התייחסות הועדה בכתב.
  • בהתאם לתקנה הנ"ל, ההסכם שייכרת יפורסם באתר האינטרנט העירוני בתוך שבעה ימי עבודה מיום חתימתו, באחריות גב' הדס חדד לדאוג לכך. מעבר לנחוץ, ולמען הסדר הטוב, הועדה מבקשת גם מהחברה לפיתוח לפרסם החלטה זו גם באתר האינטרנט שלה.
  • החלטה זו להתקשר לקבל שירותי ניהול ופיקוח, בתוקף לשנה או עד תום תוקף מכרז המסגרת הנ"ל, לפי המוקדם מביניהם, לשם רכישות שוטפות בהתאם לצרכים המתעוררים לאורך פרק זמן זה. ההתקשרות עצמה הינה לכל אורך תקופת רכישת השירותים.
יוער, כי לאור העדר מנכ"ל בפועל בשלב זה, ובהתייעצות עם החברה למשק ולכלכלה, ראש העירייה מינה את סמנכ"ל תשתיות, מר ערן דוד, כמ"מ מנכ"ל וישמש בתפקיד יו"ר ועדת השלושה. 

לאור מצב החירום עקב נגיף הקורונה ועבודת העירייה ב"קפסולות", נערכה שיחת וידאו של חברי הועדה ביום 12.1.2021 לאישור, וההחלטה נחתמה בתאריכים 13.1.2021-12.1.2021.

ערן דוד, מ"מ מנכ"ל-יו"ר  
אמנון ארץ קדושה, גזבר-חבר        
יונת דיין, עו"ד, יועמ"ש-חברה