ביצוע סקר נכסים לצורך חיובי ארנונה והיטלים עבור עיריית חולון

 דרושים ומכרזים

מספר מכרז 7/2019
תאריך אחרון להגשה 06/08/2019 12:00
סוג מכרז מכרזי רכש בינוי ושירותים
עלות מסמכי המכרז

​350 ש"ח.

תיאור המכרז

​כללי

  • ​עיריית חולון (להלן: "העירייה" ו/או "המזמינה"), מזמינה בזאת להציע הצעות מחיר לביצוע סקר נכסים, לצורך חיובי ארנונה עבור נכסי מגורים ועסקים בעיר (לא כולל אזורי התעשיה) הנמצאים בתחום שיפוטה (פרטיים ועסקיים), בהתאם לתנאים המפורטים במכרז זה על כל נספחיו (להלן: "השירותים").
  • במסגרת מכרז זה תבחר העירייה זוכה אחד למתן השירותים. 
  • השירותים אשר יוזמנו (אם יוזמנו) ייקבעו אך ורק על פי צרכי העבודה של העירייה בהזמנות עבודה שיוצאו לזוכים מעת לעת.
  • במקרים בהם העירייה תהיה סבורה, כי הזוכה לא יוכל לעמוד בלוחות הזמנים וצרכי העירייה -  תוכל העירייה לפרסם הליכים תחרותיים נוספים או להתקשר עם אחר/ים לפי הוראות כל דין או לפנות למכרזי מסגרת של החברה למשק וכלכלה או גופים אחרים מותרים על פי כל דין. 

עיקרי ההתקשרות:

הפרטים המובאים בסעיף זה להלן הינם כלליים בלבד והוראות הסעיף תחייבנה את הצדדים רק במקרים אשר בהם אין התייחסות אחרת מפורטת ומפורשת באיזה ממסמכי המכרז. הייתה התייחסות אחרת כאמור באיזה ממסמכי המכרז, תחייב ההוראה האחרת והמפורטת:
  • הזוכה במכרז יבצע עבור העירייה שירותי סקירה ומדידה של הנכסים הנמצאים בתחום שיפוטה של העיר חולון לצורך גבייה נכונה של ארנונה, לא כולל אזורי התעשייה (להלן: "השירותים"). השירותים כוללים, בין היתר, בחינת, מדידת וחקירת נישומים ו/או נכסים בתחום העירייה (להלן: "הנישומים"). יובהר, כי הזוכה במכרז יהא אחראי על הכנת חוות דעת לצורך מתן תשובות להשגות שינבעו כתוצאה ממתן השירותים, לליווי מנהל הארנונה לעררים (ככל שיידרש הן כמומחה והן כעד) ולהכנת כל חומר נדרש לצורך מיצוי זכויותיה של העירייה. יודגש, כי אין המדובר בייעוץ משפטי אלא בסיוע מקצועי בלבד לשם מיצוי זכויותיה של העירייה כאמור.
  • מבלי לגרוע מהאמור לעיל, ומבלי שתהא לעירייה כל התחייבות למס' הנכסים לצרכי ביצוע השירותים נשוא מכרז זה, יצוין לצרכי הערכה בלבד, כי מדובר בכ- 30 אלף דירות, כ- 4,000 בנינים ועד 5,000 נכסים עסקיים. הזוכה במכרז יתבקש בשלב הראשון לתת את השירותים ביחס ל- 10,000 נכסים בלבד והעיריה תחליט, על פי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט, האם לתת לזוכה את 20,000 נכסים הנוספים או חלקם או להעבירם לקבלן אחר העובד עם העיריה. 
  • הזוכה במכרז מתחייב להגיש לעירייה בתוך חודשיים ימים מהיום בו קיבל הודעה על זכייתו, תוכנית עבודה המפרטת אלו בניינים יימדדו על ידו ומתי כך שבכל רבעון עליו להוציא 1,000 הודעות שומה לתושבים, למען הסר ספק הודעות השומה ייצאו לאחר אישור העיריה ויישום ההערות לתשריטים.
  • במסגרת כלל שיקולי העיריה האם לתת לקבלן נכסים נוספים למדידה כאמור לעיל, תבחן העירייה את איכות התוצר ואת עמידתו של הזוכה בלוחות הזמנים המפורטים בסעיף 2.3 לעיל או הקדמתם.
  • יצוין כי מדידת  הנכסים בשיטה משולבת הכוללת גם מדידה בשיטת ברוטו-ברוטו וגם נטו-נטו כאשר בכל תשריט וקובץ שיועבר לעירייה יופיעו הנתונים הבאים:
  1. שטח הנכס בשיטת נטו - נטו מדוד ולחיוב לפי צו הארנונה והנחיות העיריה דהיינו שטח הנכס למעט קירות פנים וחוץ ושטחים משותפים, שטח קירות פנים וחוץ והחלק היחסי בשטח המשותף. לכל מבנה יצורף תשריט הנכס שיכלול טבלת נטו-נטו מדוד ולחיוב ותשריט נוסף הכולל את השטחים המשותפים וחישוב החלק היחסי בשטח המשותף בפורמט אקסל.
  2. הקובץ יועבר לפי הנחיית העיריה והזוכה יתאים את מערכותיו להפקת קובץ לפי דרישות העיריה.
  • המדידות והשטחים הכלולים ביחידה הינם בהתאם לצו הארנונה התקף בעירית חולון.
  • למען הסר ספק נקבע בזה כי במסגרת מדידת השטחים המשותפים (מדידת ברוטו) תעריף למ"ר של חניונים, בין מקורים (תת קרקעי/עילי) ובין שאינם מקורים, יהיה כתעריף מדידת קרקע תפוסה 0.5 ₪ למ"ר, בניכוי ההנחה שהוצעה ע"י הקבלן.
  • הזוכה יידרש להמציא לעירייה בכל עת שתדרוש זאת, דיווחים וניתוחים שונים על מצבת כלל הנכסים שנמסרו לטיפולו ו/או על נכסים ספציפיים, וכן דיווחים שוטפים על מצב הנכסים, הכל לפי דרישות העירייה והוראות ההסכם. 
  • מובהר ומודגש בזאת כאמור, כי העירייה אינה מעניקה בלעדיות לזוכה לביצוע העבודות וכי שמורות לה כלל הזכויות על פי דין לבצע את העבודות בעצמה ו/או באמצעות אחרים הכל לפי שיקול דעתה הבלעדי.
  • ההתקשרות עפ"י מכרז זה תהא בנוסח החוזה המצ"ב (מסמך ג'), לתקופה של 36 חודשים, כשלעירייה נתונה האופציה להאריך את תקופת ההתקשרות בשנתיים נוספות, כל פעם בשנה אחת או חלק ממנה, עפ"י שיקול דעתה הבלעדי של העירייה, כך שסך כל תקופת ההתקשרות לא תעלה על 5 שנים.
  • התמורה בגין העבודות תשולם על ידי העירייה לזוכה במכרז בהתאם להצעתו ובכפוף לתנאי ההסכם וקיום התחייבויות הזוכה על פיו.

תנאי סף

רשאים להשתתף במכרז יחידים אזרחי ישראל או תאגידים המאוגדים בישראל, העומדים בדרישות המצטברות הבאות:
  • בעל ניסיון במתן שירותי בדיקה וסקירה של חיובי ארנונה עבור 2 רשויות מקומיות לפחות, בהיקף מדידות מצטבר של 50,000 מ"ר בנוי לרבות נכסים עסקיים, וזאת בתקופה שבין השנים 2013-2018 כאשר על אחת משתי הרשויות כאמור להיות בהיקף של 40,000  נכסים.
להוכחת עמידתו בתנאי סף זה על המשתתף לפרט במסגרת מסמך א(1) את ניסיונו הקודם כאמור ולצרף להצעתו אישור מאת גזבר הרשות המקומית או מנכ"ל הרשות המקומית או מנהל אגף ההכנסות ברשות המקומית או בעל תפקיד מקביל אחר, בנוסח האישור שבמסמך א(4). יש לצרף אישור נפרד עבור כל רשות ממליצה.
  • מעסיק נכון למועד הגשת ההצעה צוות מקצועי (לא כולל צוות אדמיניסטרציה ו/או מתמחים) של לפחות 3 עובדים (שכירים או שותפים).
  • הצוות המוצע של המשתתף יכלול:
  1. ראש צוות שהינו שותף או מנהל בכיר אצל המציע, בעל ותק וניסיון של לפחות 5 שנים בתחום המיסוי המוניציפאלי.
  2. 1 עובדים בכירים לפחות בעלי ניסיון מוכח של 3 שנים ומעלה בתחום המיסוי המוניציפאלי. 
יש לצרף קורות חיים והעתק תעודות השכלה של הצוות המוצע, וכן הצהרה על דבר העסקתם אצל המשתתף, בנוסח מסמך א'(5).
  • הגיש ערבות בנקאית על סך 20,000₪ להבטחת הצעתו במכרז בנוסח מסמך א(2) המצ"ב למסמכי המכרז בדיוק ובהתאם להוראות סעיף 5.8 להלן.
יש לצרף כתב ערבות (מקור) בהתאם להוראות סעיף 5.8 להלן.
  • רכש את מסמכי המכרז בסך של 350₪.
יש לצרף העתק קבלה המעידה על ביצוע התשלום כאמור.
  • מובהר, כי לא יהיה רשאי לגשת למכרז מציע, אשר היה מעורב באירוע הנמצא תחת חקירה פלילית מתחום טוהר המידות בענין/נושא/תחום שהיה באחריותו ו/או באחריות מי מטעמו. כמו כן, מציע יהיה מנוע מלהציע בהצעתו את עצמו, כל עובד ו/או מנהל ו/או קבלן משנה, אשר היו מעורבים באירוע כאמור.
לצרכי סעיף זה 'אירוע" ייחשב אירוע בו מתקיימים כל התנאים המפורטים להלן:
  1. אירוע אשר המעשה הפלילי בו מתקשר ו/או עוסק במישרין ו/או בעקיפין בסוג השירותים ו/או במתן השירותים נשוא המכרז ובעניין עבירה שמתחום טוהר המידות;
  2. האירוע נמצא תחת חקירה פלילית, או היה תחת חקירה פלילית;
  3. אין מסמך רשמי המעיד על כך שהתיק עומד להיסגר ללא המלצה להעמיד לדין את המציע ו/או העובד ו/או המנהל ו/או קבלן המשנה;
  4. לא נקבע לגבי אירוע כאמור על ידי בית משפט מוסמך כי המציע ו/או העובד ו/או המנהל ו/או קבלן המשנה לא יכולים היו למונעו גם אם היו נוקטים בכל אמצעים המתחייבים על פי דין, הסכם ונוהג המקובל בתחום.    
לצורך הוכחת עמידתו בתנאי סף זה על המשתתף למלא את נספח א'(1)

מציע המעונין להגיש הצעה, אשר היה לכאורה מעורב הוא בעצמו, מנהלו, עובדו או קבלן משנה מטעמו 'באירוע'  והסבור שיש מקום שהעירייה תשקול להתיר לו לגשת למכרז, על אף קיומו של האירוע האמור, יפנה לעירייה בכתב mihrazim@Holon.muni.il​ לא יאוחר משבעה ימים ממועד פרסום המכרז וינמק את בקשתו. העירייה תמסור החלטתה לפונה בתוך שבעה ימים והחלטתה תהיה סופית.

לא מילא מציע אחר איזה מהתנאים להשתתפות במכרז, רשאית וועדת המכרזים, מטעם זה בלבד ולפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט, לפסול את הצעתו של המציע או לחלופין; לבקש כי ישלים ו/או יתקן ו/או יבהיר איזה מהנתונים שבהצעתו ו/או המסמכים שצורפו לה.

ההצעה תוגש על ידי ישות משפטית אחת בלבד וכל המסמכים הנדרשים במכרז, הניסיון, המלצות מפורטות בכתב, הערבות הבנקאית והסיווג, יהיו על שם המציע, אלא אם נכתב אחרת ביחס לעובדיו של המציע ו/או מי מטעמו. 

הצעת המשתתף:

  • ההצעה תוגש על ידי ישות משפטית אחת בלבד, (המגיש יכונה לעיל ולהלן: "המשתתף" או "המציע") כאשר כל המסמכים והאישורים הנדרשים במכרז, כולל הערבות הבנקאית, יהיו על שם המשתתף במכרז בלבד.
  • הצעת המשתתף תוגש אך ורק על גבי הטופס להגשת הצעה המהווה חלק בלתי נפרד ממכרז זה ואשר ימולא בשלמותו בהתאם לתנאים המפורטים בו. מובהר כי יש להגיש את טופס ההצעה הכספית (מסמך ב') בשני עותקים חתומים כדין. 
  • כל שינוי או תוספת שיעשו במסמכי המכרז או כל הסתייגות לגביהם, בין אם בדרך של תוספת בגוף המסמכים ובין באמצעות מכתב לוואי או בכל דרך אחרת עלולים להביא לפסילת ההצעה ובכל מקרה יחייב את הצדדים הנוסח שהוכן ע"י העירייה, ללא כל שינוי, תוספת או הסתייגות.
  • על מורשי החתימה של המשתתף לחתום על כל מסמכי המכרז, לרבות הצעת המשתתף, הסכם ההתקשרות, נספחיו, במקום המיועד לכך וכן בשולי כל עמוד.

מסמכי ההצעה

כל משתתף יצרף להצעתו את כל המסמכים והאישורים המפורטים להלן:
  • כל מסמכי המכרז, בצירוף פרוטוקול מפגש הקבלנים, אם היה, וההודעות למציעים (ככל   שנערכו/נשלחו ע"י העירייה), כשהם חתומים על-ידו (כשכל דף חתום ע"י המשתתף, בשוליו).
  • כל המסמכים המפורטים בסעיף 3 לעיל.
  • כל האישורים הנדרשים לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים התשל"ו 1976:
  1. אישור מפקיד שומה, מרו"ח או מיועץ מס, או העתק ממנו המעיד כי הוא מנהל את פנקסי החשבונות והרשומות שעליו לנהלם על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף, התשל"ז 1976 (להלן: "חוק מע"מ"), או שהוא פטור מלנהלם וכי הוא נוהג לדווח לפקיד השומה על הכנסותיו ולדווח למנהל על עסקאות שמוטל עליהם מס לפי חוק מע"מ.
  2. תצהיר בהתאם לחוק עסקאות גופים ציבוריים התשל"ו-1976 חתום על ידי מורשי החתימה מטעם המשתתף ומאושר כדין בנוסח מסמך א(3).
  • העתק תעודת עוסק מורשה או אישור משלטונות המס על היותו עוסק מורשה (במקרה של משתתף המדווח בתיק איחוד - יצורף גם אישור מאת רשויות המס בדבר היותו של המשתתף נכלל בתיק המאוחד של העוסק, אשר לגביו הוצא וצורף להצעה האישור). 
  • אישור על ניכוי מס הכנסה במקור, על שם המשתתף.
  • ככל שהמשתתף הינו תאגיד יצורפו:
  1. העתק תעודת התאגדות של המשתתף.
  2. תדפיס נתונים עדכני של המשתתף בספרי רשם התאגידים הרלוונטי לסוג ההתאגדות של המשתתף (אין צורך בפירוט שעבודים).
  3. אישור עו"ד או רו"ח המאשר כי המשתתף הינו תאגיד רשום וכי החתימות על גבי מסמכי המכרז הן של מורשי חתימה מטעם המשתתף ומחייבות את המשתתף לכל דבר וענין וכי מורשי החתימה הנ"ל הוסמכו לחייב את המשתתף ולחתום בשמו על כל מסמך נוסף או אחר שיידרש לצורכי מכרז זה והוצאתו אל הפועל (בשולי טופס ההצהרה (מסמך ב') או במסמך נפרד).
  • ככל שהמשתתף הינו עוסק מורשה יש לצרף:
  1. העתק "נאמן למקור" של תעודת הזהות של העוסק.
  2. אישור עו"ד לחתימת המשתתף על מסמכי המכרז. 
  • ערבות בנקאית אוטונומית, מקור, בסך של 20,000 ₪ (עשרים אלף שקלים חדשים) ובתוקף עד ליום 6.11.2019 בדיוק, שהוצאה על ידי בנק ישראלי או על ידי חברת ביטוח ישראלית שברשותה רישיון עסק לעסוק בישראל בביטוח על פי חוק הפיקוח על עסקי הביטוח התשמ"א-1981 לבקשת המשתתף במכרז בלבד, לפקודת העירייה, בנוסח הערבות המצורף למסמכי המכרז בדיוק, וזאת להבטחת הצעתו במכרז.
מובהר כי: 

העירייה תהא רשאית לדרוש הארכת תוקף הערבות לתקופה נוספת והמציע יאריך את תוקף הערבות עפ"י הדרישה. אי-הארכת הערבות כנדרש תהווה, כשלעצמה, עילה לפסילת הצעת המשתתף. 

וועדת המכרזים ו/או העירייה יהיו רשאיות להגיש את הערבות לפירעון, כולה או חלקה, במקרים הבאים, ובלבד:
  1. כל אימת שהמשתתף יחזור בו מהצעתו לאחר חלוף המועד האחרון להגשת הצעות, בכל דרך שהיא. 
  2. כל אימת שהמשתתף נהג במהלך המכרז בתכסיסנות או בחוסר ניקיון כפיים.
  3. כל אימת שהמשתתף מסר לוועדת המכרזים מידע מוטעה או מידע מהותי לא מדויק. 
  4. כל אימת שלאחר שנבחר המשתתף כזוכה במכרז, הוא לא פעל על פי ההוראות הקבועות במכרז שהן תנאי מוקדם להתקשרות.
  5. כל אימת שהמשתתף שזכה לא חתם על הסכם ההתקשרות בתוך 14 ימים ממועד הכרזה על זכייתו במכרז.
והכל מבלי לגרוע מזכותה של העירייה לפיצוי בגין כל נזק ו/או הפסד שיגרמו לה עקב מעשים כאמור לעיל. למען הסר ספק יודגש כי לא תתקבל כערבות המחאה אישית ו/או המחאת עסק ערב.

משתתף שהצעתו לא זכתה, ערבותו תוחזר לו בדואר רשום לכתובת שציין בשולי הצעתו.

לא צירף המציע להצעתו איזה מהמסמכים האמורים לעיל, רשאית העירייה, מטעם זה  בלבד ולפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט, לפסול את הצעתו של המציע או לחלופין; לבקש כי יוסיף ו/או ישלים ו/או יתקן ו/או יבהיר איזה מהמסמכים שבהצעתו ו/או הנתונים המפורטים בה וכן רשאית העירייה להתעלם מפגמים שאינם מהותיים, לפי שיקול דעתה הבלעדי.

מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, בעת ולצורך הערכת ההצעות תהיה העירייה  רשאית לדרוש מהמציע לפרט ו/או להבהיר ו/או להוסיף מסמכים על המסמכים שהגיש במצורף להצעתו כאמור והמציע מתחייב לשתף פעולה עם העירייה ו/או מי מטעמה שיעסקו בהערכת ההצעות ולהמציא כל מסמך שיידרש על-ידם, כאמור.

אופן ומועד הגשת ההצעה

  • מעטפת המכרז תופקד בבתיבת המכרזים, בניין עיריית חולון, רח' ויצמן 58, קומה 3, חדר 329, במעטפה סגורה הנושאת ציון "מכרז פומבי מס' 7/2019" בלבד עד ליום 6.8.2019 בשעה 12:00. 
  • הצעה שתוגש לאחר המועד האחרון כאמור לא תפתח (למעט לשם זיהוי המשתתף לשם השבת המעטפה אליו) ולא תידון כלל.
  • כל הצעה תהא בתוקף לתקופה של 90 (תשעים) ימים מהמועד האחרון להגשת הצעות במכרז. העירייה תהא רשאית לדרוש את הארכת תוקף ההצעה למשך 30 (שלושים) יום נוספים והמציע מחויב לפעול בהתאם לדרישה זו. 
  • מגישי ההצעות רשאים להשתתף בפתיחת מעטפות המכרז. הודעה על מועד פתיחת המעטפות תימסר למשתתפי המכרז בנפרד.
  • העירייה רשאית להאריך את המועד להגשת הצעות בהודעה בכתב למשתתפים.
  • בהגשת הצעתו מביע המשתתף הסכמתו לכל תנאי המכרז ולכל האמור במסמכי המכרז, ובכלל זאת לכל תנאי הסכם ההתקשרות.

רכישת חוברת המכרז והוצאות

  • את מסמכי המכרז בצירוף מעטפה מיוחדת ניתן לרכוש במערך המכרזים, בנין עיריית חולון, רח' ויצמן 58, קומה 3, חדר 329, בימים א'-ה' (למעט יום ד') בין השעות 08:00-13:00, תמורת סך של 350 ש"ח (שלא יוחזרו). 
  • כל ההוצאות, מכל מין וסוג שהוא, הכרוכות בהכנת ההצעה למכרז ובהשתתפות במכרז, ובכלל זאת כל ההוצאות הכרוכות בהוצאת הערבויות הנדרשות במסמכי המכרז, תחולנה על המציע. 

הבהרות ושינויים

  • עד יום 23.7.2019  יהיה רשאי כל אחד מהמציעים להפנות לעירייה, באמצעות דוא"ל: mihrazim@Holon.muni.il​ שאלות הבהרה בכתב בפורמט להלן (בקובץ word בלבד). לא תתקבלנה שאלות לאחר מועד זה. דוגמא לשאלות הבהרה.
  • ככל שיהיו שינויים במכרז תופץ הודעה לכל רוכשי חוברת המכרז והיא תהווה חלק בלתי נפרד ממסמכי המכרז.
  • כל הסבר, פרשנות או תשובה שניתנו בעל-פה, אין ולא יהיה להם כל תוקף שהוא. רק תשובות בכתב - תחייבנה את העירייה. 
  • העירייה רשאית, בכל עת, עד למועד האחרון להגשת הצעות במכרז, להכניס שינויים ותיקונים במסמכי המכרז, ביוזמתה או בתשובה לשאלות המשתתפים. השינויים והתיקונים כאמור יהוו חלק בלתי נפרד מתנאי המכרז, יובאו, בכתב, לידיעת כל רוכשי מסמכי המכרז בדואר רשום או בפקסימיליה לפי הפרטים שנמסרו על-ידי רוכשי מסמכי המכרז, יחתמו ע"י המציע ויצורפו על-ידו להצעתו. 

שמירת זכויות

  • כל הזכויות במסמכי המכרז שמורות לעירייה, והמשתתפים במכרז לא יהיו רשאים לעשות כל שימוש במסמכי המכרז אלא לצורך הכנת והגשת הצעה במכרז זה. 
  • העירייה תהא זכאית לאכוף על כל משתתף שהצעתו תיקבע כזוכה את תנאי הצעתו במכרז בהתאם לתנאי ההסכם. ​

בחינת ההצעות

  • ​ועדת המכרזים תבחן ותעריך את ההצעות של המשתתפים בשלושה שלבים כמפורט להלן: 
  1. ​שלב א' - בדיקת שלמות הצעת המציע ועמידתו של המציע בתנאי הסף: מציעים אשר הצעתם תימצא שלמה ואשר יעמדו בתנאי הסף, יעברו לשלב ב' של המכרז כמפורט להלן.
  2. שלב ב' - בדיקת מרכיב האיכות: בשלב זה תבחן איכות הצעתו  של המשתתף במכרז כמפורט בסעיף 10.2 להלן. במרכיב זה יהא ניתן לקבל עד 30 נקודות (על המשתתף לקבל לפחות 15 נקודות בשלב זה כדי לעבור לשלב הבא). 
  3. שלב ג' - בחינת הצעת המחיר: במרכיב זה יהא ניתן לקבל עד 70 נקודות. בשלב זה תפתח ההצעה הכספית של המשתתפים, ובכפוף לאישור וועדת המכרזים, בהתחשב באומדן, ובסבירות ההצעה הכספית, כמפורט במסמך ב'. ​
  • מרכיב האיכות המהווה 30% מהציון הסופי של המציע והוא ינוקד על פי הקריטריונים  והפרמטרים הבאים כדלקמן: קריטריונים לבדיקת המרכיב האיכותי
  • ​ככלל, תבחר העירייה בהצעה שתקבל את הניקוד המצרפי המירבי (איכות + מחיר), באמצעות הנוסחה כמפורט להלן:
עבור מרכיבי האיכות- עד 30 נקודות.
עבור מרכיב המחיר- עד 70 נקודות (כמפורט בסעיף 13 למסמך ב')- נוסחה לבדיקת הצעה לפי הניקוד המצרפי (איכותי וכמותי).
  • מובהר, כי במקרה בו תהיינה מספר הצעות זוכות, תוכרע זהותו של הזוכה בהתאם לניסיון שיש לעירייה עם המציעים ובהעדר ניסיון, על פי הגרלה.
  • מובהר בזאת, כי בהתאם לתקנה 22(ה1) לתקנות העיריות (מכרזים), התשמ"ח-1987 (להלן: "התקנות") אם תמצא הוועדה, כי יש להמליץ באותה מידה על שתי הצעות ואחת מן ההצעות היא של עסק בשליטת אישה, תמליץ הוועדה על ההצעה האמורה ובלבד שצורף לה, בעת הגשתה, אישור ותצהיר בהתאם לקבוע  בתקנות.
  • וועדת המכרזים תמליץ גם על "זוכה כשיר שני" אשר ייכנס בנעליו של הזוכה במכרז במקרה ותבוטל זכייתו ו/או יבוטל החוזה עמו בשנת ההתקשרות הראשונה בלבד.
  • אי השלמת מקום הטעון מילוי ו/או כל שינוי או תוספת שייעשו במסמכי המכרז או כל הסתייגות ביחס אליהם, בין על ידי שינוי או תוספת בגוף המסמכים ובין בכתב לוואי או בכל דרך אחרת, עלול לגרום לפסילת ההצעה ו/או להשלמתה ע"י ועדת המכרזים ו/או לכל תוצאה או פעולה אחרת, כפי שייקבע ע"י ועדת המכרזים.
  • אי הגשת מסמך או מסמכים, אשר יש להגישם לפי דרישות מכרז זה, עלול לגרום לפסילת ההצעה או לדרישה להשלמתם ו/או לכל תוצאה או פעולה אחרת, כפי שייקבע ע"י ועדת המכרזים.
  • למרות כל האמור לעיל, ועדת המכרזים אינה מתחייבת לקבוע כל הצעה שהיא כזוכה, כן רשאית ועדת המכרזים להתנות את הזכייה בתנאים, ללא חובת הנמקה. 
  • מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, תהא ועדת המכרזים רשאית שלא לדון בהצעת משתתף או לפסלה אם יש לה יסוד סביר לחשוש שפעל בחוסר תום לב ו/או שלא בדרך המקובלת בהליכי מכרז, או שכוונתו הייתה להוליך שולל את הועדה על ידי שגיאות שנעשו במתכוון או על ידי תכסיסים בלתי הוגנים, או שהצעתו מבוססת על הבנה מוטעית של נושא המכרז או על הנחות בלתי נכונות או אם המחירים שצוינו בהצעה אינם סבירים.
  • ועדת המכרזים (או מי מטעמה) רשאית, על פי שיקול דעתה, לדון עם המשתתפים בפרטי הצעתם, לדרוש מהמשתתפים פרטים נוספים ו/או הבהרות נוספות לשביעות רצונה המלא גם לאחר פתיחת ההצעות על מנת לבחון את המשתתף והצעתו במסגרת שיקוליה כאמור, לרבות מאזנים, דו"חות, מע"מ ודו"חות ניכויים.
  • וועדת המכרזים תהא רשאית להביא בחשבון שיקוליה בבחירת ההצעות את אמינותו, ניסיונו, כישוריו, יכולתו הפיננסית של המציע, ואת ניסיונה של העירייה ושל רשויות מקומיות וגופים אחרים עם המציע בעבר. לצורך כך, תהא רשאית העירייה לבקש ולקבל מהמציעים כל אסמכתא ומסמך הנוגעים לדבר והמציעים מתחייבים לשתף פעולה עם העירייה, ככל שיידרש.

הודעה על זכייה וההתקשרות

  • עם קביעת הזוכה במכרז, תודיע על כך העירייה לזוכה. 
  • עד המועד שיהיה נקוב בהודעת העירייה על הזכייה במכרז כאמור, ימציא הזוכה את כל המסמכים והאישורים שעליו להמציא בהתאם למסמכי המכרז לרבות הערבות הבנקאית לביצוע ואישור על עריכת ביטוחים וכן יחתום על ההסכם המצורף למכרז (מסמך ג'). 
  • לא מילא הזוכה אחר כל התחייבויותיו כמפורט בסעיף 11.2 לעיל, תוך התקופה האמורה שם ולרבות אם לא המציא אחד או יותר מהמסמכים, אשר עליו להמציא נוכח זכייתו ו/או חזר בו מהצעתו, תהא רשאית העירייה לבטל את זכייתו של הזוכה במכרז, ולחלט את הערבות, אשר הוגשה ע"י המשתתף במצורף להצעתו וזאת כפיצוי קבוע ומוסכם מראש ומבלי לגרוע מכל זכות ו/או סעד נוספים העומדים לזכותה נוכח הפרה זו של התחייבויות הזוכה. כן תהא רשאית העירייה במקרה זה להתקשר בנשוא המכרז עם כל מציע או יזם אחר בכל התנאים שתמצא לנכון, והכל מבלי לגרוע מכל סעד או תרופה אחרים להם זכאית העירייה על-פי המכרז ו/או על-פי כל דין. 
  • מבלי לגרוע מהאמור לעיל, במקרה שהזוכה לא קיים איזו מהתחייבויותיו בעקבות הזכייה כאמור והעירייה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, החליטה שלא לבטל את הזכייה, תהא העירייה זכאית לסך של 500 ₪ (חמש מאות ש"ח) כפיצויים מוסכמים וקבועים מראש בגין כל יום איחור מתום המועד הנקוב בסעיף 11.2 דלעיל ועד למועד קיום התחייבויותיו של הזוכה או מועד המצאת כל האישורים, בהתראה מראש לזוכה של 14 ימים. 
  • העירייה תיתן הודעה בכתב ליתר המשתתפים במכרז באשר לאי זכייתם ותחזיר להם את ערבות המכרז. ערבותו של הכשיר השני תוחזר לאחר חתימת חוזה עם הזוכה.
  • ביצוע ההתקשרות כפוף לקבלת כל האישורים כדין על-ידי העירייה.  
  • ההסכם המצורף למסמך פנייה זה, על נספחיו, מהווה חלק בלתי נפרד ממכרז זה. יש לראות את מכרז זה ואת ההסכם המצורף לו, על נספחיו, כמסמך אחד המשלים זה את זה. בכל מקרה של סתירה בין נוסח מכרז זה לבין נוסח ההסכם, ייעשה מאמץ ליישב בין שני הנוסחים. בנסיבות שבהן לא ניתן ליישב בין נוסח מכרז זה לבין נוסח ההסכם, יגבר נוסח ההסכם ויראו נוסח זה כנוסח המחייב את המציעים, וכנוסח הכתוב במכרז זה.

ביטול המכרז

  • העירייה רשאית לצמצם את היקף המכרז או לבטלו או לבטל חלקים ממנו, או לצאת למכרז חדש מכל סיבה שהיא, לרבות במקרה שההצעות המתקבלות יהיו בלתי סבירות, או שלא יעמדו בדרישות הסף, או כתוצאה משיבוש בלתי צפוי בלוחות הזמנים, בעיות תקציב וכיוצא באלה. 
  • בנוסף לאמור לעיל ולאמור עפ"י כל דין, מובהר בזאת, כי העירייה תהא רשאית - אך לא חייבת - לבטל את המכרז גם בכל אחד מהמקרים האלה: 
  1. ההצעות שהוגשו הן במחיר נמוך או גבוה באופן מהותי או בלתי סביר מהאומדן המקצועי שנערך ו/או מהמחיר שנראה לעירייה כמחיר הוגן וסביר לשירותים, וזאת בהסתמך על המחיר אותו נוהגת העירייה לשלם עבור הזמנת השירותים, נשוא מכרז זה ו/או המסגרת התקציבית שאושרה לקבלת השירותים.
  2. התברר לעורך המכרז, לאחר פרסום מסמכי המכרז ו/או לאור שאלות ההבהרה ו/או לאחר פתיחת ההצעות, שנפלה טעות במפרט או בדרישות המפורטות במסמכים, או שהושמטו נתונים / דרישות מהותיים מהמפרט, או שאלה בוססו על נתונים שגויים, או בלתי שלמים.
  3. יש בסיס סביר להניח שהמציעים, כולם או חלקם, תיאמו הצעות מחיר ו/או פעלו בניסיון ליצור הסדר כובל.
  • החליטה העירייה על ביטול המכרז, לא תהא למי מהמציעים במכרז ו/או למי מרוכשי מסמכי המכרז כל תביעה ו/או דרישה ו/או טענה כלפי העירייה ו/או כלפי מי מטעמה.​
פרטים נוספים
  • ​שאלות הבהרה ניתן להגיש עד ליום 23/7/19 בשעה ​​12:00 לכתובת אימייל mihrazim@Holon.muni.il

לפרטים נא לפנות ל-
קובץ מצורף
הערות
זוכה במכרז רכש בינוי ושרותים א.ש.ד ניהול נכסים (1993) בע"מ
החלטה מיום 25/09/2019
פרוטוקול ועדת מכרזים להמלצות ועדת מכרזים-לחץ כאן.
קבצים מצורפים

ביצוע סקר נכסים לצורך חיובי ארנונה והיטלים עבור עיריית חולון

מספר מכרז:7/2019
תאריך אחרון להגשה:06/08/2019 12:00

תיאור

​כללי

  • ​עיריית חולון (להלן: "העירייה" ו/או "המזמינה"), מזמינה בזאת להציע הצעות מחיר לביצוע סקר נכסים, לצורך חיובי ארנונה עבור נכסי מגורים ועסקים בעיר (לא כולל אזורי התעשיה) הנמצאים בתחום שיפוטה (פרטיים ועסקיים), בהתאם לתנאים המפורטים במכרז זה על כל נספחיו (להלן: "השירותים").
  • במסגרת מכרז זה תבחר העירייה זוכה אחד למתן השירותים. 
  • השירותים אשר יוזמנו (אם יוזמנו) ייקבעו אך ורק על פי צרכי העבודה של העירייה בהזמנות עבודה שיוצאו לזוכים מעת לעת.
  • במקרים בהם העירייה תהיה סבורה, כי הזוכה לא יוכל לעמוד בלוחות הזמנים וצרכי העירייה -  תוכל העירייה לפרסם הליכים תחרותיים נוספים או להתקשר עם אחר/ים לפי הוראות כל דין או לפנות למכרזי מסגרת של החברה למשק וכלכלה או גופים אחרים מותרים על פי כל דין. 

עיקרי ההתקשרות:

הפרטים המובאים בסעיף זה להלן הינם כלליים בלבד והוראות הסעיף תחייבנה את הצדדים רק במקרים אשר בהם אין התייחסות אחרת מפורטת ומפורשת באיזה ממסמכי המכרז. הייתה התייחסות אחרת כאמור באיזה ממסמכי המכרז, תחייב ההוראה האחרת והמפורטת:
  • הזוכה במכרז יבצע עבור העירייה שירותי סקירה ומדידה של הנכסים הנמצאים בתחום שיפוטה של העיר חולון לצורך גבייה נכונה של ארנונה, לא כולל אזורי התעשייה (להלן: "השירותים"). השירותים כוללים, בין היתר, בחינת, מדידת וחקירת נישומים ו/או נכסים בתחום העירייה (להלן: "הנישומים"). יובהר, כי הזוכה במכרז יהא אחראי על הכנת חוות דעת לצורך מתן תשובות להשגות שינבעו כתוצאה ממתן השירותים, לליווי מנהל הארנונה לעררים (ככל שיידרש הן כמומחה והן כעד) ולהכנת כל חומר נדרש לצורך מיצוי זכויותיה של העירייה. יודגש, כי אין המדובר בייעוץ משפטי אלא בסיוע מקצועי בלבד לשם מיצוי זכויותיה של העירייה כאמור.
  • מבלי לגרוע מהאמור לעיל, ומבלי שתהא לעירייה כל התחייבות למס' הנכסים לצרכי ביצוע השירותים נשוא מכרז זה, יצוין לצרכי הערכה בלבד, כי מדובר בכ- 30 אלף דירות, כ- 4,000 בנינים ועד 5,000 נכסים עסקיים. הזוכה במכרז יתבקש בשלב הראשון לתת את השירותים ביחס ל- 10,000 נכסים בלבד והעיריה תחליט, על פי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט, האם לתת לזוכה את 20,000 נכסים הנוספים או חלקם או להעבירם לקבלן אחר העובד עם העיריה. 
  • הזוכה במכרז מתחייב להגיש לעירייה בתוך חודשיים ימים מהיום בו קיבל הודעה על זכייתו, תוכנית עבודה המפרטת אלו בניינים יימדדו על ידו ומתי כך שבכל רבעון עליו להוציא 1,000 הודעות שומה לתושבים, למען הסר ספק הודעות השומה ייצאו לאחר אישור העיריה ויישום ההערות לתשריטים.
  • במסגרת כלל שיקולי העיריה האם לתת לקבלן נכסים נוספים למדידה כאמור לעיל, תבחן העירייה את איכות התוצר ואת עמידתו של הזוכה בלוחות הזמנים המפורטים בסעיף 2.3 לעיל או הקדמתם.
  • יצוין כי מדידת  הנכסים בשיטה משולבת הכוללת גם מדידה בשיטת ברוטו-ברוטו וגם נטו-נטו כאשר בכל תשריט וקובץ שיועבר לעירייה יופיעו הנתונים הבאים:
  1. שטח הנכס בשיטת נטו - נטו מדוד ולחיוב לפי צו הארנונה והנחיות העיריה דהיינו שטח הנכס למעט קירות פנים וחוץ ושטחים משותפים, שטח קירות פנים וחוץ והחלק היחסי בשטח המשותף. לכל מבנה יצורף תשריט הנכס שיכלול טבלת נטו-נטו מדוד ולחיוב ותשריט נוסף הכולל את השטחים המשותפים וחישוב החלק היחסי בשטח המשותף בפורמט אקסל.
  2. הקובץ יועבר לפי הנחיית העיריה והזוכה יתאים את מערכותיו להפקת קובץ לפי דרישות העיריה.
  • המדידות והשטחים הכלולים ביחידה הינם בהתאם לצו הארנונה התקף בעירית חולון.
  • למען הסר ספק נקבע בזה כי במסגרת מדידת השטחים המשותפים (מדידת ברוטו) תעריף למ"ר של חניונים, בין מקורים (תת קרקעי/עילי) ובין שאינם מקורים, יהיה כתעריף מדידת קרקע תפוסה 0.5 ₪ למ"ר, בניכוי ההנחה שהוצעה ע"י הקבלן.
  • הזוכה יידרש להמציא לעירייה בכל עת שתדרוש זאת, דיווחים וניתוחים שונים על מצבת כלל הנכסים שנמסרו לטיפולו ו/או על נכסים ספציפיים, וכן דיווחים שוטפים על מצב הנכסים, הכל לפי דרישות העירייה והוראות ההסכם. 
  • מובהר ומודגש בזאת כאמור, כי העירייה אינה מעניקה בלעדיות לזוכה לביצוע העבודות וכי שמורות לה כלל הזכויות על פי דין לבצע את העבודות בעצמה ו/או באמצעות אחרים הכל לפי שיקול דעתה הבלעדי.
  • ההתקשרות עפ"י מכרז זה תהא בנוסח החוזה המצ"ב (מסמך ג'), לתקופה של 36 חודשים, כשלעירייה נתונה האופציה להאריך את תקופת ההתקשרות בשנתיים נוספות, כל פעם בשנה אחת או חלק ממנה, עפ"י שיקול דעתה הבלעדי של העירייה, כך שסך כל תקופת ההתקשרות לא תעלה על 5 שנים.
  • התמורה בגין העבודות תשולם על ידי העירייה לזוכה במכרז בהתאם להצעתו ובכפוף לתנאי ההסכם וקיום התחייבויות הזוכה על פיו.

תנאי סף

רשאים להשתתף במכרז יחידים אזרחי ישראל או תאגידים המאוגדים בישראל, העומדים בדרישות המצטברות הבאות:
  • בעל ניסיון במתן שירותי בדיקה וסקירה של חיובי ארנונה עבור 2 רשויות מקומיות לפחות, בהיקף מדידות מצטבר של 50,000 מ"ר בנוי לרבות נכסים עסקיים, וזאת בתקופה שבין השנים 2013-2018 כאשר על אחת משתי הרשויות כאמור להיות בהיקף של 40,000  נכסים.
להוכחת עמידתו בתנאי סף זה על המשתתף לפרט במסגרת מסמך א(1) את ניסיונו הקודם כאמור ולצרף להצעתו אישור מאת גזבר הרשות המקומית או מנכ"ל הרשות המקומית או מנהל אגף ההכנסות ברשות המקומית או בעל תפקיד מקביל אחר, בנוסח האישור שבמסמך א(4). יש לצרף אישור נפרד עבור כל רשות ממליצה.
  • מעסיק נכון למועד הגשת ההצעה צוות מקצועי (לא כולל צוות אדמיניסטרציה ו/או מתמחים) של לפחות 3 עובדים (שכירים או שותפים).
  • הצוות המוצע של המשתתף יכלול:
  1. ראש צוות שהינו שותף או מנהל בכיר אצל המציע, בעל ותק וניסיון של לפחות 5 שנים בתחום המיסוי המוניציפאלי.
  2. 1 עובדים בכירים לפחות בעלי ניסיון מוכח של 3 שנים ומעלה בתחום המיסוי המוניציפאלי. 
יש לצרף קורות חיים והעתק תעודות השכלה של הצוות המוצע, וכן הצהרה על דבר העסקתם אצל המשתתף, בנוסח מסמך א'(5).
  • הגיש ערבות בנקאית על סך 20,000₪ להבטחת הצעתו במכרז בנוסח מסמך א(2) המצ"ב למסמכי המכרז בדיוק ובהתאם להוראות סעיף 5.8 להלן.
יש לצרף כתב ערבות (מקור) בהתאם להוראות סעיף 5.8 להלן.
  • רכש את מסמכי המכרז בסך של 350₪.
יש לצרף העתק קבלה המעידה על ביצוע התשלום כאמור.
  • מובהר, כי לא יהיה רשאי לגשת למכרז מציע, אשר היה מעורב באירוע הנמצא תחת חקירה פלילית מתחום טוהר המידות בענין/נושא/תחום שהיה באחריותו ו/או באחריות מי מטעמו. כמו כן, מציע יהיה מנוע מלהציע בהצעתו את עצמו, כל עובד ו/או מנהל ו/או קבלן משנה, אשר היו מעורבים באירוע כאמור.
לצרכי סעיף זה 'אירוע" ייחשב אירוע בו מתקיימים כל התנאים המפורטים להלן:
  1. אירוע אשר המעשה הפלילי בו מתקשר ו/או עוסק במישרין ו/או בעקיפין בסוג השירותים ו/או במתן השירותים נשוא המכרז ובעניין עבירה שמתחום טוהר המידות;
  2. האירוע נמצא תחת חקירה פלילית, או היה תחת חקירה פלילית;
  3. אין מסמך רשמי המעיד על כך שהתיק עומד להיסגר ללא המלצה להעמיד לדין את המציע ו/או העובד ו/או המנהל ו/או קבלן המשנה;
  4. לא נקבע לגבי אירוע כאמור על ידי בית משפט מוסמך כי המציע ו/או העובד ו/או המנהל ו/או קבלן המשנה לא יכולים היו למונעו גם אם היו נוקטים בכל אמצעים המתחייבים על פי דין, הסכם ונוהג המקובל בתחום.    
לצורך הוכחת עמידתו בתנאי סף זה על המשתתף למלא את נספח א'(1)

מציע המעונין להגיש הצעה, אשר היה לכאורה מעורב הוא בעצמו, מנהלו, עובדו או קבלן משנה מטעמו 'באירוע'  והסבור שיש מקום שהעירייה תשקול להתיר לו לגשת למכרז, על אף קיומו של האירוע האמור, יפנה לעירייה בכתב mihrazim@Holon.muni.il​ לא יאוחר משבעה ימים ממועד פרסום המכרז וינמק את בקשתו. העירייה תמסור החלטתה לפונה בתוך שבעה ימים והחלטתה תהיה סופית.

לא מילא מציע אחר איזה מהתנאים להשתתפות במכרז, רשאית וועדת המכרזים, מטעם זה בלבד ולפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט, לפסול את הצעתו של המציע או לחלופין; לבקש כי ישלים ו/או יתקן ו/או יבהיר איזה מהנתונים שבהצעתו ו/או המסמכים שצורפו לה.

ההצעה תוגש על ידי ישות משפטית אחת בלבד וכל המסמכים הנדרשים במכרז, הניסיון, המלצות מפורטות בכתב, הערבות הבנקאית והסיווג, יהיו על שם המציע, אלא אם נכתב אחרת ביחס לעובדיו של המציע ו/או מי מטעמו. 

הצעת המשתתף:

  • ההצעה תוגש על ידי ישות משפטית אחת בלבד, (המגיש יכונה לעיל ולהלן: "המשתתף" או "המציע") כאשר כל המסמכים והאישורים הנדרשים במכרז, כולל הערבות הבנקאית, יהיו על שם המשתתף במכרז בלבד.
  • הצעת המשתתף תוגש אך ורק על גבי הטופס להגשת הצעה המהווה חלק בלתי נפרד ממכרז זה ואשר ימולא בשלמותו בהתאם לתנאים המפורטים בו. מובהר כי יש להגיש את טופס ההצעה הכספית (מסמך ב') בשני עותקים חתומים כדין. 
  • כל שינוי או תוספת שיעשו במסמכי המכרז או כל הסתייגות לגביהם, בין אם בדרך של תוספת בגוף המסמכים ובין באמצעות מכתב לוואי או בכל דרך אחרת עלולים להביא לפסילת ההצעה ובכל מקרה יחייב את הצדדים הנוסח שהוכן ע"י העירייה, ללא כל שינוי, תוספת או הסתייגות.
  • על מורשי החתימה של המשתתף לחתום על כל מסמכי המכרז, לרבות הצעת המשתתף, הסכם ההתקשרות, נספחיו, במקום המיועד לכך וכן בשולי כל עמוד.

מסמכי ההצעה

כל משתתף יצרף להצעתו את כל המסמכים והאישורים המפורטים להלן:
  • כל מסמכי המכרז, בצירוף פרוטוקול מפגש הקבלנים, אם היה, וההודעות למציעים (ככל   שנערכו/נשלחו ע"י העירייה), כשהם חתומים על-ידו (כשכל דף חתום ע"י המשתתף, בשוליו).
  • כל המסמכים המפורטים בסעיף 3 לעיל.
  • כל האישורים הנדרשים לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים התשל"ו 1976:
  1. אישור מפקיד שומה, מרו"ח או מיועץ מס, או העתק ממנו המעיד כי הוא מנהל את פנקסי החשבונות והרשומות שעליו לנהלם על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף, התשל"ז 1976 (להלן: "חוק מע"מ"), או שהוא פטור מלנהלם וכי הוא נוהג לדווח לפקיד השומה על הכנסותיו ולדווח למנהל על עסקאות שמוטל עליהם מס לפי חוק מע"מ.
  2. תצהיר בהתאם לחוק עסקאות גופים ציבוריים התשל"ו-1976 חתום על ידי מורשי החתימה מטעם המשתתף ומאושר כדין בנוסח מסמך א(3).
  • העתק תעודת עוסק מורשה או אישור משלטונות המס על היותו עוסק מורשה (במקרה של משתתף המדווח בתיק איחוד - יצורף גם אישור מאת רשויות המס בדבר היותו של המשתתף נכלל בתיק המאוחד של העוסק, אשר לגביו הוצא וצורף להצעה האישור). 
  • אישור על ניכוי מס הכנסה במקור, על שם המשתתף.
  • ככל שהמשתתף הינו תאגיד יצורפו:
  1. העתק תעודת התאגדות של המשתתף.
  2. תדפיס נתונים עדכני של המשתתף בספרי רשם התאגידים הרלוונטי לסוג ההתאגדות של המשתתף (אין צורך בפירוט שעבודים).
  3. אישור עו"ד או רו"ח המאשר כי המשתתף הינו תאגיד רשום וכי החתימות על גבי מסמכי המכרז הן של מורשי חתימה מטעם המשתתף ומחייבות את המשתתף לכל דבר וענין וכי מורשי החתימה הנ"ל הוסמכו לחייב את המשתתף ולחתום בשמו על כל מסמך נוסף או אחר שיידרש לצורכי מכרז זה והוצאתו אל הפועל (בשולי טופס ההצהרה (מסמך ב') או במסמך נפרד).
  • ככל שהמשתתף הינו עוסק מורשה יש לצרף:
  1. העתק "נאמן למקור" של תעודת הזהות של העוסק.
  2. אישור עו"ד לחתימת המשתתף על מסמכי המכרז. 
  • ערבות בנקאית אוטונומית, מקור, בסך של 20,000 ₪ (עשרים אלף שקלים חדשים) ובתוקף עד ליום 6.11.2019 בדיוק, שהוצאה על ידי בנק ישראלי או על ידי חברת ביטוח ישראלית שברשותה רישיון עסק לעסוק בישראל בביטוח על פי חוק הפיקוח על עסקי הביטוח התשמ"א-1981 לבקשת המשתתף במכרז בלבד, לפקודת העירייה, בנוסח הערבות המצורף למסמכי המכרז בדיוק, וזאת להבטחת הצעתו במכרז.
מובהר כי: 

העירייה תהא רשאית לדרוש הארכת תוקף הערבות לתקופה נוספת והמציע יאריך את תוקף הערבות עפ"י הדרישה. אי-הארכת הערבות כנדרש תהווה, כשלעצמה, עילה לפסילת הצעת המשתתף. 

וועדת המכרזים ו/או העירייה יהיו רשאיות להגיש את הערבות לפירעון, כולה או חלקה, במקרים הבאים, ובלבד:
  1. כל אימת שהמשתתף יחזור בו מהצעתו לאחר חלוף המועד האחרון להגשת הצעות, בכל דרך שהיא. 
  2. כל אימת שהמשתתף נהג במהלך המכרז בתכסיסנות או בחוסר ניקיון כפיים.
  3. כל אימת שהמשתתף מסר לוועדת המכרזים מידע מוטעה או מידע מהותי לא מדויק. 
  4. כל אימת שלאחר שנבחר המשתתף כזוכה במכרז, הוא לא פעל על פי ההוראות הקבועות במכרז שהן תנאי מוקדם להתקשרות.
  5. כל אימת שהמשתתף שזכה לא חתם על הסכם ההתקשרות בתוך 14 ימים ממועד הכרזה על זכייתו במכרז.
והכל מבלי לגרוע מזכותה של העירייה לפיצוי בגין כל נזק ו/או הפסד שיגרמו לה עקב מעשים כאמור לעיל. למען הסר ספק יודגש כי לא תתקבל כערבות המחאה אישית ו/או המחאת עסק ערב.

משתתף שהצעתו לא זכתה, ערבותו תוחזר לו בדואר רשום לכתובת שציין בשולי הצעתו.

לא צירף המציע להצעתו איזה מהמסמכים האמורים לעיל, רשאית העירייה, מטעם זה  בלבד ולפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט, לפסול את הצעתו של המציע או לחלופין; לבקש כי יוסיף ו/או ישלים ו/או יתקן ו/או יבהיר איזה מהמסמכים שבהצעתו ו/או הנתונים המפורטים בה וכן רשאית העירייה להתעלם מפגמים שאינם מהותיים, לפי שיקול דעתה הבלעדי.

מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, בעת ולצורך הערכת ההצעות תהיה העירייה  רשאית לדרוש מהמציע לפרט ו/או להבהיר ו/או להוסיף מסמכים על המסמכים שהגיש במצורף להצעתו כאמור והמציע מתחייב לשתף פעולה עם העירייה ו/או מי מטעמה שיעסקו בהערכת ההצעות ולהמציא כל מסמך שיידרש על-ידם, כאמור.

אופן ומועד הגשת ההצעה

  • מעטפת המכרז תופקד בבתיבת המכרזים, בניין עיריית חולון, רח' ויצמן 58, קומה 3, חדר 329, במעטפה סגורה הנושאת ציון "מכרז פומבי מס' 7/2019" בלבד עד ליום 6.8.2019 בשעה 12:00. 
  • הצעה שתוגש לאחר המועד האחרון כאמור לא תפתח (למעט לשם זיהוי המשתתף לשם השבת המעטפה אליו) ולא תידון כלל.
  • כל הצעה תהא בתוקף לתקופה של 90 (תשעים) ימים מהמועד האחרון להגשת הצעות במכרז. העירייה תהא רשאית לדרוש את הארכת תוקף ההצעה למשך 30 (שלושים) יום נוספים והמציע מחויב לפעול בהתאם לדרישה זו. 
  • מגישי ההצעות רשאים להשתתף בפתיחת מעטפות המכרז. הודעה על מועד פתיחת המעטפות תימסר למשתתפי המכרז בנפרד.
  • העירייה רשאית להאריך את המועד להגשת הצעות בהודעה בכתב למשתתפים.
  • בהגשת הצעתו מביע המשתתף הסכמתו לכל תנאי המכרז ולכל האמור במסמכי המכרז, ובכלל זאת לכל תנאי הסכם ההתקשרות.

רכישת חוברת המכרז והוצאות

  • את מסמכי המכרז בצירוף מעטפה מיוחדת ניתן לרכוש במערך המכרזים, בנין עיריית חולון, רח' ויצמן 58, קומה 3, חדר 329, בימים א'-ה' (למעט יום ד') בין השעות 08:00-13:00, תמורת סך של 350 ש"ח (שלא יוחזרו). 
  • כל ההוצאות, מכל מין וסוג שהוא, הכרוכות בהכנת ההצעה למכרז ובהשתתפות במכרז, ובכלל זאת כל ההוצאות הכרוכות בהוצאת הערבויות הנדרשות במסמכי המכרז, תחולנה על המציע. 

הבהרות ושינויים

  • עד יום 23.7.2019  יהיה רשאי כל אחד מהמציעים להפנות לעירייה, באמצעות דוא"ל: mihrazim@Holon.muni.il​ שאלות הבהרה בכתב בפורמט להלן (בקובץ word בלבד). לא תתקבלנה שאלות לאחר מועד זה. דוגמא לשאלות הבהרה.
  • ככל שיהיו שינויים במכרז תופץ הודעה לכל רוכשי חוברת המכרז והיא תהווה חלק בלתי נפרד ממסמכי המכרז.
  • כל הסבר, פרשנות או תשובה שניתנו בעל-פה, אין ולא יהיה להם כל תוקף שהוא. רק תשובות בכתב - תחייבנה את העירייה. 
  • העירייה רשאית, בכל עת, עד למועד האחרון להגשת הצעות במכרז, להכניס שינויים ותיקונים במסמכי המכרז, ביוזמתה או בתשובה לשאלות המשתתפים. השינויים והתיקונים כאמור יהוו חלק בלתי נפרד מתנאי המכרז, יובאו, בכתב, לידיעת כל רוכשי מסמכי המכרז בדואר רשום או בפקסימיליה לפי הפרטים שנמסרו על-ידי רוכשי מסמכי המכרז, יחתמו ע"י המציע ויצורפו על-ידו להצעתו. 

שמירת זכויות

  • כל הזכויות במסמכי המכרז שמורות לעירייה, והמשתתפים במכרז לא יהיו רשאים לעשות כל שימוש במסמכי המכרז אלא לצורך הכנת והגשת הצעה במכרז זה. 
  • העירייה תהא זכאית לאכוף על כל משתתף שהצעתו תיקבע כזוכה את תנאי הצעתו במכרז בהתאם לתנאי ההסכם. ​

בחינת ההצעות

  • ​ועדת המכרזים תבחן ותעריך את ההצעות של המשתתפים בשלושה שלבים כמפורט להלן: 
  1. ​שלב א' - בדיקת שלמות הצעת המציע ועמידתו של המציע בתנאי הסף: מציעים אשר הצעתם תימצא שלמה ואשר יעמדו בתנאי הסף, יעברו לשלב ב' של המכרז כמפורט להלן.
  2. שלב ב' - בדיקת מרכיב האיכות: בשלב זה תבחן איכות הצעתו  של המשתתף במכרז כמפורט בסעיף 10.2 להלן. במרכיב זה יהא ניתן לקבל עד 30 נקודות (על המשתתף לקבל לפחות 15 נקודות בשלב זה כדי לעבור לשלב הבא). 
  3. שלב ג' - בחינת הצעת המחיר: במרכיב זה יהא ניתן לקבל עד 70 נקודות. בשלב זה תפתח ההצעה הכספית של המשתתפים, ובכפוף לאישור וועדת המכרזים, בהתחשב באומדן, ובסבירות ההצעה הכספית, כמפורט במסמך ב'. ​
  • מרכיב האיכות המהווה 30% מהציון הסופי של המציע והוא ינוקד על פי הקריטריונים  והפרמטרים הבאים כדלקמן: קריטריונים לבדיקת המרכיב האיכותי
  • ​ככלל, תבחר העירייה בהצעה שתקבל את הניקוד המצרפי המירבי (איכות + מחיר), באמצעות הנוסחה כמפורט להלן:
עבור מרכיבי האיכות- עד 30 נקודות.
עבור מרכיב המחיר- עד 70 נקודות (כמפורט בסעיף 13 למסמך ב')- נוסחה לבדיקת הצעה לפי הניקוד המצרפי (איכותי וכמותי).
  • מובהר, כי במקרה בו תהיינה מספר הצעות זוכות, תוכרע זהותו של הזוכה בהתאם לניסיון שיש לעירייה עם המציעים ובהעדר ניסיון, על פי הגרלה.
  • מובהר בזאת, כי בהתאם לתקנה 22(ה1) לתקנות העיריות (מכרזים), התשמ"ח-1987 (להלן: "התקנות") אם תמצא הוועדה, כי יש להמליץ באותה מידה על שתי הצעות ואחת מן ההצעות היא של עסק בשליטת אישה, תמליץ הוועדה על ההצעה האמורה ובלבד שצורף לה, בעת הגשתה, אישור ותצהיר בהתאם לקבוע  בתקנות.
  • וועדת המכרזים תמליץ גם על "זוכה כשיר שני" אשר ייכנס בנעליו של הזוכה במכרז במקרה ותבוטל זכייתו ו/או יבוטל החוזה עמו בשנת ההתקשרות הראשונה בלבד.
  • אי השלמת מקום הטעון מילוי ו/או כל שינוי או תוספת שייעשו במסמכי המכרז או כל הסתייגות ביחס אליהם, בין על ידי שינוי או תוספת בגוף המסמכים ובין בכתב לוואי או בכל דרך אחרת, עלול לגרום לפסילת ההצעה ו/או להשלמתה ע"י ועדת המכרזים ו/או לכל תוצאה או פעולה אחרת, כפי שייקבע ע"י ועדת המכרזים.
  • אי הגשת מסמך או מסמכים, אשר יש להגישם לפי דרישות מכרז זה, עלול לגרום לפסילת ההצעה או לדרישה להשלמתם ו/או לכל תוצאה או פעולה אחרת, כפי שייקבע ע"י ועדת המכרזים.
  • למרות כל האמור לעיל, ועדת המכרזים אינה מתחייבת לקבוע כל הצעה שהיא כזוכה, כן רשאית ועדת המכרזים להתנות את הזכייה בתנאים, ללא חובת הנמקה. 
  • מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, תהא ועדת המכרזים רשאית שלא לדון בהצעת משתתף או לפסלה אם יש לה יסוד סביר לחשוש שפעל בחוסר תום לב ו/או שלא בדרך המקובלת בהליכי מכרז, או שכוונתו הייתה להוליך שולל את הועדה על ידי שגיאות שנעשו במתכוון או על ידי תכסיסים בלתי הוגנים, או שהצעתו מבוססת על הבנה מוטעית של נושא המכרז או על הנחות בלתי נכונות או אם המחירים שצוינו בהצעה אינם סבירים.
  • ועדת המכרזים (או מי מטעמה) רשאית, על פי שיקול דעתה, לדון עם המשתתפים בפרטי הצעתם, לדרוש מהמשתתפים פרטים נוספים ו/או הבהרות נוספות לשביעות רצונה המלא גם לאחר פתיחת ההצעות על מנת לבחון את המשתתף והצעתו במסגרת שיקוליה כאמור, לרבות מאזנים, דו"חות, מע"מ ודו"חות ניכויים.
  • וועדת המכרזים תהא רשאית להביא בחשבון שיקוליה בבחירת ההצעות את אמינותו, ניסיונו, כישוריו, יכולתו הפיננסית של המציע, ואת ניסיונה של העירייה ושל רשויות מקומיות וגופים אחרים עם המציע בעבר. לצורך כך, תהא רשאית העירייה לבקש ולקבל מהמציעים כל אסמכתא ומסמך הנוגעים לדבר והמציעים מתחייבים לשתף פעולה עם העירייה, ככל שיידרש.

הודעה על זכייה וההתקשרות

  • עם קביעת הזוכה במכרז, תודיע על כך העירייה לזוכה. 
  • עד המועד שיהיה נקוב בהודעת העירייה על הזכייה במכרז כאמור, ימציא הזוכה את כל המסמכים והאישורים שעליו להמציא בהתאם למסמכי המכרז לרבות הערבות הבנקאית לביצוע ואישור על עריכת ביטוחים וכן יחתום על ההסכם המצורף למכרז (מסמך ג'). 
  • לא מילא הזוכה אחר כל התחייבויותיו כמפורט בסעיף 11.2 לעיל, תוך התקופה האמורה שם ולרבות אם לא המציא אחד או יותר מהמסמכים, אשר עליו להמציא נוכח זכייתו ו/או חזר בו מהצעתו, תהא רשאית העירייה לבטל את זכייתו של הזוכה במכרז, ולחלט את הערבות, אשר הוגשה ע"י המשתתף במצורף להצעתו וזאת כפיצוי קבוע ומוסכם מראש ומבלי לגרוע מכל זכות ו/או סעד נוספים העומדים לזכותה נוכח הפרה זו של התחייבויות הזוכה. כן תהא רשאית העירייה במקרה זה להתקשר בנשוא המכרז עם כל מציע או יזם אחר בכל התנאים שתמצא לנכון, והכל מבלי לגרוע מכל סעד או תרופה אחרים להם זכאית העירייה על-פי המכרז ו/או על-פי כל דין. 
  • מבלי לגרוע מהאמור לעיל, במקרה שהזוכה לא קיים איזו מהתחייבויותיו בעקבות הזכייה כאמור והעירייה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, החליטה שלא לבטל את הזכייה, תהא העירייה זכאית לסך של 500 ₪ (חמש מאות ש"ח) כפיצויים מוסכמים וקבועים מראש בגין כל יום איחור מתום המועד הנקוב בסעיף 11.2 דלעיל ועד למועד קיום התחייבויותיו של הזוכה או מועד המצאת כל האישורים, בהתראה מראש לזוכה של 14 ימים. 
  • העירייה תיתן הודעה בכתב ליתר המשתתפים במכרז באשר לאי זכייתם ותחזיר להם את ערבות המכרז. ערבותו של הכשיר השני תוחזר לאחר חתימת חוזה עם הזוכה.
  • ביצוע ההתקשרות כפוף לקבלת כל האישורים כדין על-ידי העירייה.  
  • ההסכם המצורף למסמך פנייה זה, על נספחיו, מהווה חלק בלתי נפרד ממכרז זה. יש לראות את מכרז זה ואת ההסכם המצורף לו, על נספחיו, כמסמך אחד המשלים זה את זה. בכל מקרה של סתירה בין נוסח מכרז זה לבין נוסח ההסכם, ייעשה מאמץ ליישב בין שני הנוסחים. בנסיבות שבהן לא ניתן ליישב בין נוסח מכרז זה לבין נוסח ההסכם, יגבר נוסח ההסכם ויראו נוסח זה כנוסח המחייב את המציעים, וכנוסח הכתוב במכרז זה.

ביטול המכרז

  • העירייה רשאית לצמצם את היקף המכרז או לבטלו או לבטל חלקים ממנו, או לצאת למכרז חדש מכל סיבה שהיא, לרבות במקרה שההצעות המתקבלות יהיו בלתי סבירות, או שלא יעמדו בדרישות הסף, או כתוצאה משיבוש בלתי צפוי בלוחות הזמנים, בעיות תקציב וכיוצא באלה. 
  • בנוסף לאמור לעיל ולאמור עפ"י כל דין, מובהר בזאת, כי העירייה תהא רשאית - אך לא חייבת - לבטל את המכרז גם בכל אחד מהמקרים האלה: 
  1. ההצעות שהוגשו הן במחיר נמוך או גבוה באופן מהותי או בלתי סביר מהאומדן המקצועי שנערך ו/או מהמחיר שנראה לעירייה כמחיר הוגן וסביר לשירותים, וזאת בהסתמך על המחיר אותו נוהגת העירייה לשלם עבור הזמנת השירותים, נשוא מכרז זה ו/או המסגרת התקציבית שאושרה לקבלת השירותים.
  2. התברר לעורך המכרז, לאחר פרסום מסמכי המכרז ו/או לאור שאלות ההבהרה ו/או לאחר פתיחת ההצעות, שנפלה טעות במפרט או בדרישות המפורטות במסמכים, או שהושמטו נתונים / דרישות מהותיים מהמפרט, או שאלה בוססו על נתונים שגויים, או בלתי שלמים.
  3. יש בסיס סביר להניח שהמציעים, כולם או חלקם, תיאמו הצעות מחיר ו/או פעלו בניסיון ליצור הסדר כובל.
  • החליטה העירייה על ביטול המכרז, לא תהא למי מהמציעים במכרז ו/או למי מרוכשי מסמכי המכרז כל תביעה ו/או דרישה ו/או טענה כלפי העירייה ו/או כלפי מי מטעמה.​

עלות מסמכי המכרז

​350 ש"ח.

קובץ מצורף

הערות

פרטים נוספים

  • ​שאלות הבהרה ניתן להגיש עד ליום 23/7/19 בשעה ​​12:00 לכתובת אימייל mihrazim@Holon.muni.il

לפרטים נא לפנות ל-