מרבית פעילותה של עיריית חולון נשענת על ונתמכת באמצעי מחשוב. האגף למערכות מידע פועל במסגרת המינהל לתיפעול ומינהלה ואחראי לתפעול השוטף של המערכות הממוחשבות ולפיתוח וקידום השימוש בכלים ממוחשבים. האגף מטפל בכל נושאי התיקשוב - תיקשורת בסביבה ממוחשבת.
מערך המחשוב העירוני תומך במגוון רחב ביותר של תחומים כגון: גביית כספים, אכיפת חוקי עזר עירוניים, טיפול ברשיונות בניה, טיפול בפניות תושבים ועוד.
מערך המחשוב של עיריית חולון כולל כיום מחשב מרכזי, רשתות של מחשבים שולחניים הכוללות כ-400 עמדות מחשבים וכמה עשרות תוכנות יישומיות בתחומים שונים.
תחום התפעול השוטף של מערכות המידע מתבטא באבטחת התפעול התקין של כלל רכיבי המחשוב – ציוד מחשבים ותוכנות.
תחום הפיתוח של מערכות המידע כולל שיפור במערך הציוד והתוכנות במטרה להטמיע ציוד ותוכנות מתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית, על פי שיקולי עלות/תועלת.
בנוסף, מסייעת האגף ברכש ציוד ותוכנות מחשבים ותחזוקתם במוסדות החינוך.
בשנה זו ובשנים הקרובות יוקצו משאבים לחיזוק הקשר (האלקטרוני) בין העירייה לבין התושבים, הן לצורך מסירה וקבלת מידע והן לביצוע פעולות שונות כגון תשלום, רישום, הגשת בקשות, העברת מסמכים – כל זאת ביעילות ובמהירות וללא צורך להגיע לבנין העירייה.
בין תחומי פעילותה של האגף:
- פיתוח תוכניות מיחשוב ייעודיות למינהלים, לאגפים וליחידות השונות.
- קביעת מדיניות, נוהלים והנחיות לאבטחת מאגרי המידע השונים בעירייה.
- הכנת תוכניות הדרכה והכשרה לעובדים המקצועיים, למנהלים ולכלל עובדי העירייה בתחומי מערכות מידע ומיחשוב.
- הפעלת HELP DESK למתן סיוע כשיש תקלות או בעיות בקרב המשתמשים.
- אחריות להזמנה ולהתקנה של מערכות המיחשוב במוסדות העירייה.