תערוכות חדשות במרכז לאומנות דיגיטלית

 חדשות ועדכונים

תאריך 14/03/2021
תאריך תפוגה 30/04/2021
קהלי יעד נוער; נשים; צעירים וחיילים; משפחות; גיל הזהב
תחום פעילות דף הבית; תושבים-חינוך; תושבים-קהילה וספורט; מבלים-תרבות ואומנות; מבלים-תיירות ובילוי
ניוזלטר  
לובי ראשי-כותרת עליונה  
תקציר
תערוכות חדשות שמתמקדות באמנות אתיופית עכשווית, החל מ- 25 בפברואר
תיאור

​​​המדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית חולון פותחים את המרכז עם 2 תערוכות חדשות שמתמקדות באמנות אתיופית עכשווית: 

Home Is - וידיאו ארט עכשווי מאתיופיה והפזורה האתיופית
איש המערות - תערוכת יחיד לדוד מלסה (1987-2019) 

החל ב- 25 בפברואר בין השעות 18:00-12:00  בהתאם להנחיות התו הסגול

Home Is - וידיאו ארט עכשווי מאתיופיה והפזורה האתיופית​

Home Is - היא התערוכה הראשונה בישראל שמציגה וידיאו ארט של 14 אמנים יוצאי הקהילה האתיופית בארץ וברחבי העולם.  הרעיון לקיומה הוא פרי יוזמתו של האוצר עזרא וובה, שייסד לפני מספר שנים את פסטיבל הווידיאו ארט הראשון באדיס אבבה והוזמן ע"י המרכז לאמנות דיגיטלית לחשוף את היוצרים ממוצא אתיופי שיציגו לראשונה בישראל. 
נושאה הוא בית, מחיה והגירה: בנית זהות בעידן הגלובלי, תרבות משתנה ותחושת שייכות. בעידן בו אנו נעים ממקום למקום, מבחירה או מאילוץ, צץ גם הצורך והגעגועים למוכר והקבוע, להסתגל לשינויים מהירים ולהגדיר מחדש מהו בית. בשנים האחרונות אדיס אבבה עוברת שינויים גלובליים מרחיקי לכת: קהילות ישנות נעלמות וחדשות צומחות במקומן, העיר מתרחבת וכמעט רבע מהאוכלוסייה זזה ממקום למקום. שינויים אלה מתקשרים לנושא נוסף שחוזר בעבודות בתערוכה, שבוחנות את הפרדוקס של להיות סטטי במצב של תנועה מתמדת. 
האמנים המציגים בתערוכה חיים באתיופיה, בישראל, בצרפת ובארה"ב. כל אחד מהם מפרש ומתרגם את ההגדרה שלהם ל"בית" על פי חוויותיהם האישיות.
על העבודות:
"כושית במבה", עבודת אנימציה של אסתר וונדה מישראל:  בעבודה מציגה וונדה מבחר אמירות גזעניות שהיא שמעה לאורך חייה בארץ, חוויה אותה עוברות רבות מהעולות החדשות ושעיצבה את עולמן ויחסן לארץ. 
״אתה לא יכול לאכול כסף״ של מרתה היילה, אתיופיה: מתייחסת בהומור לקשיים הכלכליים של החיים בחברה העכשווית. שתי נשים יושבות מול מצלמה ואוכלות שטרות של כסף, ההסתכלות על כסף כחומר בלבד ללא היכולת הכלכלית שלו מפשטת אותו למרכיב החומרי הבסיסי שלו, נייר.  
"תכשיטים מותכים" מאת קיברום גברמהדין,  אתיופיה, ארה"ב:  נוצרה בעקבות מותו של אביו ומספרת את סיפורה של חנות התכשיטים המשפחתית שפעלה 30 שנה ונהרסה ובמקומה הוקמה שכונה חדשה. העבודה עוסקת בקושי לאבד בן משפחה קרוב וכן באובדן ההיסטוריה המשפחתית השזורה בד בבד בשכונה ובחנות.  
"פרלמנט וייצוג" של הלן זרו, אתיופיה -  עבודת ווידיאו זו מורכבת משני מסכים: מסך הראשון נראית האמנית עצמה בחדר סגור בתוך חלל של בית כשפניה מכוסות מסכה בצבע כסף ובמסך השני רואים התרחשויות שקורות בחוץ: שיחות על גבולות, טריטוריה ושליטה על אדמה, גוף האישה הופך דרך שיחות אלו למרחב של מאבק על נושאים אלו בדיוק.
עוד אמנים שלוקחים חלק בתערוכה: בתלהם מקונן, יעקב ביזונה, תאודורוס קיפלה, עזרא וובה, מולוגתה גברקידן,  הלינה מטפריה, ברהנו אשגרה, אסתר וונדה, רובל טמסגן, חנוך וובה, נאוד למה.

איש המערות - תערוכת יחיד לדוד מלסה (1987-2019)

איש המערות- תערוכת יחיד ראשונה לדוד מלסה (2019-1987) .  תערוכה זו נפתחת במרכז לאמנות דיגיטלית שנתיים לאחר מותו הטרגי בנחל דן.  דוד, תושב שכונת ג'סי כהן לשעבר, היה צייר ואנימטור שהאמנות הייתה מרכז חייו. 
שמה, "איש המערות", מגיע מכינוי שבני המשפחה נתנו לדוד, דבר שהתחיל כבדיחה עקב רצונו שלא להשתמש בטלפון חכם. דוד עבר לשכונת ג'סי כהן יחד עם משפחתו בגיל שנתיים ונשאר בה עד שהתגייס לצה"ל. מסלול חייו חידד את היכולות שלו לנושאים שונים העולים מתוך התערוכה: בני משפחה, מוזיקאים שונים ודימויים של נשים וגברים שהמוצא של רובם הוא מיבשת אפריקה. הדימויים הללו הם חלק מחקירה רחבה ורצון לתת לנושאים הללו מקום במרחב התרבותי שלנו. 
דוד הוא חלק מתנועה רחבה יותר של אמנים ואמניות שלוקחים בעלות על דימויים אלו ומניחים אותם בתוך עולם האמנות. 
אוצר: מאיר טאטי
מתוך התערוכה של דוד מלסה

שעות פעילות במרכז לאומנות דיגיטלית

יום ג' 20:00-16:00
יום ד' 18:00-14:00
יום ה' 18:00-14:00
יום שבת 15:00-11:00
האמוראים 4 חולון,  03-5568792
תמונה
שינוי זה מהפכה באמהרית. בתלהם מקונן
תמונה לניוזלטר
 
מחושב-שנה 2021
מחושב-חודש 3
קישור נוסף
רחוב  
מספר בית  
עד מספר בית  
רחוב:מזהה רחוב  
סרטון
 
מספר בית-2  
עד מספר בית-2  
קבצים מצורפים

תערוכות חדשות במרכז לאומנות דיגיטלית

תערוכות חדשות שמתמקדות באמנות אתיופית עכשווית, החל מ- 25 בפברואר
שינוי זה מהפכה באמהרית. בתלהם מקונן

​​​המדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית חולון פותחים את המרכז עם 2 תערוכות חדשות שמתמקדות באמנות אתיופית עכשווית: 

Home Is - וידיאו ארט עכשווי מאתיופיה והפזורה האתיופית
איש המערות - תערוכת יחיד לדוד מלסה (1987-2019) 

החל ב- 25 בפברואר בין השעות 18:00-12:00  בהתאם להנחיות התו הסגול

Home Is - וידיאו ארט עכשווי מאתיופיה והפזורה האתיופית​

Home Is - היא התערוכה הראשונה בישראל שמציגה וידיאו ארט של 14 אמנים יוצאי הקהילה האתיופית בארץ וברחבי העולם.  הרעיון לקיומה הוא פרי יוזמתו של האוצר עזרא וובה, שייסד לפני מספר שנים את פסטיבל הווידיאו ארט הראשון באדיס אבבה והוזמן ע"י המרכז לאמנות דיגיטלית לחשוף את היוצרים ממוצא אתיופי שיציגו לראשונה בישראל. 
נושאה הוא בית, מחיה והגירה: בנית זהות בעידן הגלובלי, תרבות משתנה ותחושת שייכות. בעידן בו אנו נעים ממקום למקום, מבחירה או מאילוץ, צץ גם הצורך והגעגועים למוכר והקבוע, להסתגל לשינויים מהירים ולהגדיר מחדש מהו בית. בשנים האחרונות אדיס אבבה עוברת שינויים גלובליים מרחיקי לכת: קהילות ישנות נעלמות וחדשות צומחות במקומן, העיר מתרחבת וכמעט רבע מהאוכלוסייה זזה ממקום למקום. שינויים אלה מתקשרים לנושא נוסף שחוזר בעבודות בתערוכה, שבוחנות את הפרדוקס של להיות סטטי במצב של תנועה מתמדת. 
האמנים המציגים בתערוכה חיים באתיופיה, בישראל, בצרפת ובארה"ב. כל אחד מהם מפרש ומתרגם את ההגדרה שלהם ל"בית" על פי חוויותיהם האישיות.
על העבודות:
"כושית במבה", עבודת אנימציה של אסתר וונדה מישראל:  בעבודה מציגה וונדה מבחר אמירות גזעניות שהיא שמעה לאורך חייה בארץ, חוויה אותה עוברות רבות מהעולות החדשות ושעיצבה את עולמן ויחסן לארץ. 
״אתה לא יכול לאכול כסף״ של מרתה היילה, אתיופיה: מתייחסת בהומור לקשיים הכלכליים של החיים בחברה העכשווית. שתי נשים יושבות מול מצלמה ואוכלות שטרות של כסף, ההסתכלות על כסף כחומר בלבד ללא היכולת הכלכלית שלו מפשטת אותו למרכיב החומרי הבסיסי שלו, נייר.  
"תכשיטים מותכים" מאת קיברום גברמהדין,  אתיופיה, ארה"ב:  נוצרה בעקבות מותו של אביו ומספרת את סיפורה של חנות התכשיטים המשפחתית שפעלה 30 שנה ונהרסה ובמקומה הוקמה שכונה חדשה. העבודה עוסקת בקושי לאבד בן משפחה קרוב וכן באובדן ההיסטוריה המשפחתית השזורה בד בבד בשכונה ובחנות.  
"פרלמנט וייצוג" של הלן זרו, אתיופיה -  עבודת ווידיאו זו מורכבת משני מסכים: מסך הראשון נראית האמנית עצמה בחדר סגור בתוך חלל של בית כשפניה מכוסות מסכה בצבע כסף ובמסך השני רואים התרחשויות שקורות בחוץ: שיחות על גבולות, טריטוריה ושליטה על אדמה, גוף האישה הופך דרך שיחות אלו למרחב של מאבק על נושאים אלו בדיוק.
עוד אמנים שלוקחים חלק בתערוכה: בתלהם מקונן, יעקב ביזונה, תאודורוס קיפלה, עזרא וובה, מולוגתה גברקידן,  הלינה מטפריה, ברהנו אשגרה, אסתר וונדה, רובל טמסגן, חנוך וובה, נאוד למה.

איש המערות - תערוכת יחיד לדוד מלסה (1987-2019)

איש המערות- תערוכת יחיד ראשונה לדוד מלסה (2019-1987) .  תערוכה זו נפתחת במרכז לאמנות דיגיטלית שנתיים לאחר מותו הטרגי בנחל דן.  דוד, תושב שכונת ג'סי כהן לשעבר, היה צייר ואנימטור שהאמנות הייתה מרכז חייו. 
שמה, "איש המערות", מגיע מכינוי שבני המשפחה נתנו לדוד, דבר שהתחיל כבדיחה עקב רצונו שלא להשתמש בטלפון חכם. דוד עבר לשכונת ג'סי כהן יחד עם משפחתו בגיל שנתיים ונשאר בה עד שהתגייס לצה"ל. מסלול חייו חידד את היכולות שלו לנושאים שונים העולים מתוך התערוכה: בני משפחה, מוזיקאים שונים ודימויים של נשים וגברים שהמוצא של רובם הוא מיבשת אפריקה. הדימויים הללו הם חלק מחקירה רחבה ורצון לתת לנושאים הללו מקום במרחב התרבותי שלנו. 
דוד הוא חלק מתנועה רחבה יותר של אמנים ואמניות שלוקחים בעלות על דימויים אלו ומניחים אותם בתוך עולם האמנות. 
אוצר: מאיר טאטי
מתוך התערוכה של דוד מלסה

שעות פעילות במרכז לאומנות דיגיטלית

יום ג' 20:00-16:00
יום ד' 18:00-14:00
יום ה' 18:00-14:00
יום שבת 15:00-11:00
האמוראים 4 חולון,  03-5568792

פורסם בתאריך: 14/03/2021