תערוכה קבוצתית - נוזל החיים: "פרשת מים"

 חדשות ועדכונים

תאריך 21/10/2021
תאריך תפוגה 29/01/2022
קהלי יעד ילדים; נוער; הורים; נשים; צעירים וחיילים; משפחות; גיל הזהב; כללי
תחום פעילות דף הבית; תושבים-בריאות ורווחה; תושבים-קהילה וספורט-אורח חיים בריא; תושבים-סביבה; תושבים-ארנונה ומים; מבלים-תרבות ואומנות; מבלים-תיירות ובילוי
ניוזלטר ללא
לובי ראשי-כותרת עליונה  
תקציר
על רקע משבר האקלים העולמי, מתקיימת התערוכה "פרשת מים" במרכז לאמנות דיגיטלית חולון.
תיאור
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​בימים אלה מוצגת במרכז לאומנות דיגיטלית, הפועל תחת מדיטק חולון, התערוכה המסקרנת "פרשת מים"​.
בבסיס הרעיון של התערוכה עמדו החשש מעליית מפלס הים מחד והיעלמות מי השתייה מנגד ועל כן התערוכה מציגה את המים בתוך רשת הקשרים נוזלית – כמקור חיים, כמוצר צריכה, כנושאי הזיכרון והמיתוס, כמחוללי קונפליקט וכפוטנציאל לשיתופי פעולה.

מיקום, ימים ושע​ות

התערוכה מתקיימת במרכז לאמנות דיגיטלית נעילהשבת, ה-29.1.22

שעות פתיחה
ימי ג' 20:00-16:00 | ד' 18:00-14:00 | ה' 18:00-14:00 | שבת 15:00-11:00

כניסה חופשית בהתאם למגבלות התו הירוק.

על התע​​​רוכה

בתערוכה מוצגות ​עבודות וידאו, מיצבים, הדפסי דיו ופסלים, של אומנים ישראלים ובינלאומיים המייצרים תמונה מגוונת על יחסי התלות והניצול של האדם את הטבע והאופן שבו יחסים אלה מקרינים על מערך הכוחות החברתי, הכלכלי והפוליטי.

כמו כן, בתערוכה הושק הספר "קונסטלציה - המרכז לאמנות דיגיטלית 2021-2011", לציון העשור השני לפועלו של המרכז לאומנות דיגיטלית.

התערוכה מתקיימת במסגרת שיתוף פעולה מתמשך עם מכון גתה וכחלק מפרויקט רחב ואיזורי של אטלס מחקרי-אומנותי ואינטראקטיבי, אודות מים סביב הים התיכון.

התערוכה מתעתדת לנוע בין מרכזי האומנות סביב הים התיכון אשר ייקחו חלק בפרויקט האטלס. כל תערוכה מותאמת לעניין הלוקאלי ויש בה עבודות המתמקדות במרחב המקומי הספציפי שבו מוצגת התערוכה. כך החוויה והידע הים תיכוני, האומנותי והבינתחומי, ימשיכו ולהתפתח.

בנוסף, התערוכה מא​​רחת עבודות שנוצרו במסגרת הקורס Social Dreaming (חלימה חברתית) של התוכנית לתואר שני בתקשורת חזותית, בצלאל, בהנחייתו של גיא שגיא. הקורס הוקדש להצעות ומחשבות חדשות על אטלס ומיימיות (liquidity) בעקבות עבודת האטלס.​

היצירות ​שיוצגו

​ב​תערוכה מוצגות​ (בין היתר)​ העבודות הבאות:

״של א​​ף אחד״​ - אלה ליטביץ

בהשראת השיחה על מים טריטוריאליים, בוחנת עבודה זו את החומריות של מים המגיעים מאיזורים אקס טריטוריאליים, איזורי מריבה או ממש מקו הגבול. שאלת המים הטריטוריאליים מעניינת במיוחד אל מול נוזליותם ותנועתם המתמדת. כיצד מסמנים טריטוריה כשהחומר לא יציב? איפה עובר הגבול אם המים כל הזמן זזים?

"Expect Poison f​rom Standing Water"​ - מאיה אטון

רישומי הדיו של אטון בודקים את התגובה של דיו למים ממקורות שונים בעבודה, המתייחסת לתופעה באוקיינוס של גבול בתוך הים הנוצר מזרמים שונים של מים המתערבבים אחד בשני.

״מקום ק​​טן יותר" - מיכל בראור​

עבודת הווידיאו של בראור מתמקדת בביצות כבארה היום ובעבר. מקור המים שנותר מהביצות הוא נקודת המוצא לתנועתן של שתי נקודות מבט: זו העילית וזו שנעה קרוב לקרקע. שתי נקודות המבט מביאות אל העבודה את ההתנגשות ההיסטורית, הפוליטית והחברתית שהתרחשה, ועודנה מתרחשת, ושתוצאותיה היו הרות אסון לקהילה אחת ושגשוג לאחרת.

 ״המבו​ל והמדבר״ - חביב קפצון​

זהו מיצב וידיאו, שבאמצעות נרטיב בדיוני - מפגיש בין המיתוס וההיסטוריה, בין העבר והעתיד בצל תחזיות האימה של התחממות כדור הארץ והתייבשות מקורות המים.

בנוסף, מציגים בתערוכה אומנים בינלאומיים המביאים מבט אחר על מימי הים התיכון:
  • האומנית השוויצרית אורסולה ביימן מציגה עבודת וידיאו בשני ערוצים, העוקבת אחר פרויקטים שונים של חקלאות, תעשייה ומדע לאורך הנילוס.
  • האומן השוודי סנטייגו מוסטין מציג את מיצב הווידיאו Citizen, שבמרכזו הקרנה כפולה של פעולת החתירה אותה ביצע האומן מחצי האי דילק בטורקיה לחוף של סאמוס ביוון. השקט והשלווה של הים הפתוח נטענים במאמץ הגופני של החתירה ומנכיחים את שבריריותו של הגוף האנושי אל מול כוחו העצום של הים. 
  • האומנים הקרואטים איביקה מיטרוביץ' ואולג שוראן מציגים את עבודת הווידיאו The Last Mediterranean Skipper. הפרויקט מתייחס, בעיקר, לשאלות על דרום מזרח אירופה הים תיכונית. הפרויקט מביא את הסיפור על "הסקיפר האחרון" - פעם עיסוק רומנטי ואחד הפופולריים ביותר, שהוכחדו על ידי מערכות סירות המפרש האוטומטיות.

​משתתפ​​​​​ים​​ נו​​​ס​​פים בתערוכה

אלכס בן ארי, עמית חכמוב, שביט יעקב, דני מאיר, אלעד מדן, הגר ציגלר, דן עוזרי, איתי רווה ומעין שחר.

אוצ​​רים

אודי אדלמן, מנהל והאוצר הראשי של המרכז לאמנות דיגיטלית.
אביטל ברק, אוצרת משנה במרכז לאמנות דיגיטלית, חוקרת תנועה ופרפורמנס.

לדבריה של ברק, "למשבר האקלים ביטויים רבים המשפיעים על החיים שלנו באופן מיידי. בישראל, טכנולוגיית המים וההתפלה מספקת לנו את רוב מי השתייה. יחד עם זאת - במקומות רבים בעולם המשבר כבר מורגש. 
בדרום אפריקה הצליחו להרחיק את ״יום האפס״ על ידי שינוי הרגלי הצריכה. מתוך הדחיפות הזו יצאנו לדרך. התערוכה התחילה כקבוצת מחקר של אומנים, וביחד חקרנו את נושא המים".

מתוך התערוכה. קרדיט: סנטייגו מוסטין
יצירה הממחישה את שבריריות האדם מול כוחו של הים. קרדיט: סנטייגו מוסטין

תמונה
מתוך ״מקום ק​​טן יותר" - עבודתה של מיכל בראור​
תמונה לניוזלטר
התערוכה "פרשת מים". תמונה מתוך ״מקום ק​​טן יותר" - עבודתה של מיכל בראור​
מחושב-שנה 2021
מחושב-חודש 10
קישור נוסף
רחוב  
מספר בית  
עד מספר בית  
סרטון
 
מספר בית-2  
עד מספר בית-2  
מסרון-תאריך שליחה 12/10/2021 16:00
מסרון-תאריך תפוגה  
מסרון-תיאור
 
מסרון-סוג חדשות
רחוב:מזהה רחוב  
קבצים מצורפים

תערוכה קבוצתית - נוזל החיים: "פרשת מים"

על רקע משבר האקלים העולמי, מתקיימת התערוכה "פרשת מים" במרכז לאמנות דיגיטלית חולון.
מתוך ״מקום ק​​טן יותר" - עבודתה של מיכל בראור​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​בימים אלה מוצגת במרכז לאומנות דיגיטלית, הפועל תחת מדיטק חולון, התערוכה המסקרנת "פרשת מים"​.
בבסיס הרעיון של התערוכה עמדו החשש מעליית מפלס הים מחד והיעלמות מי השתייה מנגד ועל כן התערוכה מציגה את המים בתוך רשת הקשרים נוזלית – כמקור חיים, כמוצר צריכה, כנושאי הזיכרון והמיתוס, כמחוללי קונפליקט וכפוטנציאל לשיתופי פעולה.

מיקום, ימים ושע​ות

התערוכה מתקיימת במרכז לאמנות דיגיטלית נעילהשבת, ה-29.1.22

שעות פתיחה
ימי ג' 20:00-16:00 | ד' 18:00-14:00 | ה' 18:00-14:00 | שבת 15:00-11:00

כניסה חופשית בהתאם למגבלות התו הירוק.

על התע​​​רוכה

בתערוכה מוצגות ​עבודות וידאו, מיצבים, הדפסי דיו ופסלים, של אומנים ישראלים ובינלאומיים המייצרים תמונה מגוונת על יחסי התלות והניצול של האדם את הטבע והאופן שבו יחסים אלה מקרינים על מערך הכוחות החברתי, הכלכלי והפוליטי.

כמו כן, בתערוכה הושק הספר "קונסטלציה - המרכז לאמנות דיגיטלית 2021-2011", לציון העשור השני לפועלו של המרכז לאומנות דיגיטלית.

התערוכה מתקיימת במסגרת שיתוף פעולה מתמשך עם מכון גתה וכחלק מפרויקט רחב ואיזורי של אטלס מחקרי-אומנותי ואינטראקטיבי, אודות מים סביב הים התיכון.

התערוכה מתעתדת לנוע בין מרכזי האומנות סביב הים התיכון אשר ייקחו חלק בפרויקט האטלס. כל תערוכה מותאמת לעניין הלוקאלי ויש בה עבודות המתמקדות במרחב המקומי הספציפי שבו מוצגת התערוכה. כך החוויה והידע הים תיכוני, האומנותי והבינתחומי, ימשיכו ולהתפתח.

בנוסף, התערוכה מא​​רחת עבודות שנוצרו במסגרת הקורס Social Dreaming (חלימה חברתית) של התוכנית לתואר שני בתקשורת חזותית, בצלאל, בהנחייתו של גיא שגיא. הקורס הוקדש להצעות ומחשבות חדשות על אטלס ומיימיות (liquidity) בעקבות עבודת האטלס.​

היצירות ​שיוצגו

​ב​תערוכה מוצגות​ (בין היתר)​ העבודות הבאות:

״של א​​ף אחד״​ - אלה ליטביץ

בהשראת השיחה על מים טריטוריאליים, בוחנת עבודה זו את החומריות של מים המגיעים מאיזורים אקס טריטוריאליים, איזורי מריבה או ממש מקו הגבול. שאלת המים הטריטוריאליים מעניינת במיוחד אל מול נוזליותם ותנועתם המתמדת. כיצד מסמנים טריטוריה כשהחומר לא יציב? איפה עובר הגבול אם המים כל הזמן זזים?

"Expect Poison f​rom Standing Water"​ - מאיה אטון

רישומי הדיו של אטון בודקים את התגובה של דיו למים ממקורות שונים בעבודה, המתייחסת לתופעה באוקיינוס של גבול בתוך הים הנוצר מזרמים שונים של מים המתערבבים אחד בשני.

״מקום ק​​טן יותר" - מיכל בראור​

עבודת הווידיאו של בראור מתמקדת בביצות כבארה היום ובעבר. מקור המים שנותר מהביצות הוא נקודת המוצא לתנועתן של שתי נקודות מבט: זו העילית וזו שנעה קרוב לקרקע. שתי נקודות המבט מביאות אל העבודה את ההתנגשות ההיסטורית, הפוליטית והחברתית שהתרחשה, ועודנה מתרחשת, ושתוצאותיה היו הרות אסון לקהילה אחת ושגשוג לאחרת.

 ״המבו​ל והמדבר״ - חביב קפצון​

זהו מיצב וידיאו, שבאמצעות נרטיב בדיוני - מפגיש בין המיתוס וההיסטוריה, בין העבר והעתיד בצל תחזיות האימה של התחממות כדור הארץ והתייבשות מקורות המים.

בנוסף, מציגים בתערוכה אומנים בינלאומיים המביאים מבט אחר על מימי הים התיכון:
  • האומנית השוויצרית אורסולה ביימן מציגה עבודת וידיאו בשני ערוצים, העוקבת אחר פרויקטים שונים של חקלאות, תעשייה ומדע לאורך הנילוס.
  • האומן השוודי סנטייגו מוסטין מציג את מיצב הווידיאו Citizen, שבמרכזו הקרנה כפולה של פעולת החתירה אותה ביצע האומן מחצי האי דילק בטורקיה לחוף של סאמוס ביוון. השקט והשלווה של הים הפתוח נטענים במאמץ הגופני של החתירה ומנכיחים את שבריריותו של הגוף האנושי אל מול כוחו העצום של הים. 
  • האומנים הקרואטים איביקה מיטרוביץ' ואולג שוראן מציגים את עבודת הווידיאו The Last Mediterranean Skipper. הפרויקט מתייחס, בעיקר, לשאלות על דרום מזרח אירופה הים תיכונית. הפרויקט מביא את הסיפור על "הסקיפר האחרון" - פעם עיסוק רומנטי ואחד הפופולריים ביותר, שהוכחדו על ידי מערכות סירות המפרש האוטומטיות.

​משתתפ​​​​​ים​​ נו​​​ס​​פים בתערוכה

אלכס בן ארי, עמית חכמוב, שביט יעקב, דני מאיר, אלעד מדן, הגר ציגלר, דן עוזרי, איתי רווה ומעין שחר.

אוצ​​רים

אודי אדלמן, מנהל והאוצר הראשי של המרכז לאמנות דיגיטלית.
אביטל ברק, אוצרת משנה במרכז לאמנות דיגיטלית, חוקרת תנועה ופרפורמנס.

לדבריה של ברק, "למשבר האקלים ביטויים רבים המשפיעים על החיים שלנו באופן מיידי. בישראל, טכנולוגיית המים וההתפלה מספקת לנו את רוב מי השתייה. יחד עם זאת - במקומות רבים בעולם המשבר כבר מורגש. 
בדרום אפריקה הצליחו להרחיק את ״יום האפס״ על ידי שינוי הרגלי הצריכה. מתוך הדחיפות הזו יצאנו לדרך. התערוכה התחילה כקבוצת מחקר של אומנים, וביחד חקרנו את נושא המים".

מתוך התערוכה. קרדיט: סנטייגו מוסטין
יצירה הממחישה את שבריריות האדם מול כוחו של הים. קרדיט: סנטייגו מוסטין


פורסם בתאריך: 21/10/2021