המדיטק מציג: Print Screen 2018

 חדשות ועדכונים

תאריך 07/10/2018
תאריך תפוגה 28/10/2018
קהלי יעד ילדים; הורים; משפחות; כללי
תחום פעילות מבלים-תרבות ואומנות; מבלים-תיירות ובילוי
ניוזלטר  
לובי ראשי-כותרת עליונה  
תקציר
הפסטיבל הבינלאומי לתרבות ואמנות דיגיטלית. ​הפסטיבל יתרכז השנה בנושא Fake it Make it. 31/10/18- 3/11/18
תיאור
​​​​ארבעה ימים של חגיגה, שיכרון חושים ותעתועי מוח: בין מציאות, בדיה אמת ושקר. הקהל הרחב מוזמן לחוות להתנסות, ליהנות ולהשתעשע בחידושי העידן הדיגיטלי:​ מה בין Fake ל - Make?

100 אמנים מהארץ והעולם, תערוכות אינטראקטיביות, מופעי פרפורמנס וסאונד, מופעים וסרטים אינטראקטיביים, יריד אמנות אינטרנטית, מופעי חוצות, פאנלים וכנס בהשתתפות אוצרת תחום האמנות הדיגיטלית במוזיאון הוויטני, ומנהל הדיגיטל במוזיאון המטרופוליטן
מסיבה פתוחה לקהל הרחב מידי ערב

את המושג פייק ניוז שמענו לא מעט בתקופה האחרונה. אבל האם אנחנו בכלל יודעים מה זה? 

פסטיבל פרינט סקרין 2018 - הפסטיבל הבינלאומי לאמנות ותרבות דיגיטלית יתמקד השנה בשאלה החמה והמרתקת ביותר בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים: מה בין  FAKE ל MAKE ? 

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 31.10.18 - 3.11.18 ויתפרס על כל מרחב המדיטק

פרינט סקרין הוא הפסטיבל השנתי המרכזי של מדיטק חולון, ונערך זו השנה השמינית ברציפות. זהו הפסטיבל הרב תחומי הגדול מסוגו בישראל, ולו שותפים כמעט כל גופי התוכן של המדיטק: מוזיאון העיצוב, סינמטק חולון, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, הספרייה המרכזית ועוד. 

הפסטיבל יעסוק ביצירה בעולם ה Fake .
בעידן בו הטכנולוגיה הדיגיטלית מתפתחת והאלגוריתם בורא עולמות ויזואליים מזויפים, אנחנו מוצאים עצמנו נתונים למניפולציות אינסופיות אשר נשענים על סילוף והטעיה מוכוונת. 

כ-100 יוצרים מהארץ והעולם מעולמות התוכן השונים של האמנות, קולנוע, פרפורמנס ומוסיקה יציגו יצירות שהן תוצר של המפגש בין העולם הוירטואלי הדיגיטלי לבין העולם הפיזי מציאותי: מה בין יצירה לזיוף -  בין יצירתיות לרמאות-  בין מציאות לאשליה ובין פנטזיות להעמדת פנים.
מצד אחד בתהליכי יצירה: המצאת היש מאין  מצד שני: יצירה" עובדות", סילוף, בדיה והטעיה מוכוונת.. 

דני וייס, מנכ"ל המדיטק: "השנה נושא הפסטיבל "Fake it/Make it" רלוונטי במיוחד להשפעתה של טכנולוגיה שמייצרת יותר ויותר דימויים ותוכן שלא ניתן לאמת, כמו גם להקשר הפוליטי-תקשורתי-חברתי העכשווי, בו סוגיות של אמת ושקר נמצאות במרכז השיח הציבורי."

הפסטיבל יציג מעל 60 עבודות, מיצגים, מיצבים, תערוכות, מופעי סאונד ופרפורמנס טכנולוגים, סרטים, יריד אמנות אינטרנטי, מופעי חוצות, ופעילויות לכל המשפחה. בחלקם של המופעים יהפוך הקהל לשותף פעיל ולחלק חשוב ביצירה.  

בנוסף יתקיימו בפסטיבל: סדנאות מקצועיות וכנס מקצועי בהשתתפות אוצרת תחום האמנות הדיגיטלית במוזיאון הוויטני, ומנהל הדיגיטל במוזיאון המטרופוליטן, הרצאות ובי"ס פופ-אפ לטכנולוגיות תלת מימד בשיתוף שגרירות ארה״ב. 

מנהל אמנותי ומייסד הפסטיבל: ד"ר ליאור זלמנסון;  מנהל הפסטיבל: אודי אדלמן, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית; מפיקה אמנותית: שמרית גיל
בין האירועים הבולטים בפסטיבל:

Robot Chef –סטודיו Foxdog מבריטניה במופע קומי אינטראקטיבי המשלב בין סטנד-אפ, מוזיקה, רובוטיקה ותכנות אפליקציות, שהוצג בבכורה עולמית בפסטיבל אדינבורו האחרון ונבחר על ידי "האינדפנדנט" כאחד מעשרת המופעים הטובים ביותר של הפסטיבל.

מופע פרפורמנס בבכורה עולמית של האמנית הליטאית גורה-פרזיט, בשיתוף סטודנטים של ניסן נתיב ומוזיאון פתח תקוה לאמנות. מופע בו נאספות פיסות אינפורמציה מרחבי הרשת לכדי יצירה מתמשכת. סצנות קולנועיות, סרטוני יוטיוב, דיווחי חדשות ונאומים היסטוריים מתלכדיםומתורגמים לביצוע תיאטרלי וירטואוזי.

אהד פישוף במופע בכורה מבוסס סאונד, טקסט ווידאו.

The Normalizing Machine  - טרום בכורה של מיצג וידיאו ענק של מושון זר אביב ודן סתוי , שיוצג בקרוב בתערוכה של פסטיבל אמנות המדיה החשוב בעולם ארס אלקטרוניקה. המיצג שואל מה יקרה אם נבקש מהמחשבים להגדיר מה נחשב נורמלי.

Into the Deep - תערוכה ראשונה מסוגה בארץ העוסקת בנושא אינטליגנציה מלאכותית: תערוכה אינטראקטיבית, ובה הקהל חווה את השימוש ההולך וגובר באלגוריתמים לומדים והאופן בו הם משנים באופן עמוק את המציאות הוויזואלית שלנו.

פייק אובמה - תמונה מתוך התערוכה Into the Deep

אנה לן ויונתן טריכטר במופע בכורה המתקיים כולו במכולת משלוח סגורה: מחול, תעתועי אור ועבודת סאונד; פרפורמנס הבוחן את הדימוי העצמי של הקהל.

BLUFF - תערוכת משחקי מחשב חדשים על רמאיות והעמדת פנים העוסקת ב"פיברוק".

Late Shift - הסרט האינטראקטיבי קולנועי הראשון בעולם באורך מלא: הצופים מחליטים באמצעות המכשירים הסלולריים, על גורלן של הדמויות המסתבכות בשוד של מכירה פומבית. החלטות הקהל משוקללות ומחושבות בזמן אמת אל תוך הסרט.

הסרט 'שארית', בבימוי של אמן הוידאו עומר פאסט - דרמת מתח המבוססת על ספרו המצליח של טום מקארת'י.

כמו כן יקיים הפסטיבל כנס תחת הכותרת: "אמנות ומוזיאונים בעידן הפוסט דיגיטלי" (שבת  | 3.11  | 17:00 - 20:00).

הכנס ידון בשאלות כמו: איזו אמנות חדשה נוצרת בעידן הבינה המלאכותית והביג דאטה? איך מוזיאונים מתפתחים בעידן בו רוב העולם צורך את האמנות שלו מהאינסטגרם והרשתות חברתיות? מהם יחסי האמן והמעצב עם הקהל שרגיל להשפיע ולהשתתף ואלו אתגרים מעלה העידן הפוסט-דיגיטלי בחייו של האוצר ומנהל המוזיאון.

במיוחד לכנס יגיעו מחו"ל: כריסטיאנה פול -  אוצרת הניו מדיה, מוזיאון הוויטני ולואיק טאלון -  מנהל הדיגיטל במוזיאון המטרופוליטן. עוד ישתתפו: מיה דבש – מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון ,ורדית גרוס, וד"ר ליאור זלמנסון המייסד והמנהל האמנותי של  פסטיבל פרינט סקרין.
בנוסף יתקיימו סדנאות מקצועיות.

פעילויות לכל המשפחה

בנוסף יקיים הפסטיבל סדנאות לילדים ולמשפחה כדוגמת סדנת מאחורי הקלעים של עולם הפרסומות עם יובל קדם מי שאחראי לעשרות פרסומות בטלוויזיה. המשתתפים יחוו איך יוצרים אשליות ויזואליות ועולמות דמיוניים במטר לגרום לנו לקנות כמה שיותר.
מדי ערב יסתיימו אירועי הפסטיבל (למעט יום שישי) במסיבה פתוחה לקהל הרחב ברחבת מוזיאון העיצוב בשיתוף עיריית חולון.

להלן תוכנית הפסטיבל המלאה:

במוזיאון העיצוב חולון יוצגו 4 תערוכות מיוחדות לפסטיבל:

Into the Deep  

תערוכה ראשונה בישראל העוסקת באינטליגנציה מלאכותית בעיצוב ובאמנות עם דגש על האופן בה היא יוצרת מציאות אלטרנטיבית וירטואלית. התערוכה תכלול עבודות של מדענים, מעצבים ואמנים ותציג את  השימוש באלגוריתמים, האופן בו הם משנים את המציאות הוויזואלית והשאלות המתעוררות על תפקיד המוח והעיניים האנושיות בעולם של דימויים מונחי מחשב.

בין העבודות בתערוכה:
  • The Normalizing Machine - מושון זר אביב ודן סתוי
    טרום בכורה למיצב ענק שיוצג בהמשך בתערוכה של פסטיבל אמנות המדיה החשוב בעולם ארס אלקטרוניקה. מיצב וידאו אינטראקטיבי זה משמש כניסוי מדעי באינטיליגנציה מלאכותית ולמידת-מכונה, ומבקש לגלות: מה הוא המראה הנורמלי? המשתתפים מתבקשים למיין מאגר של פורטרטי וידאו אליהם גם פניהם יצורפו והמכונה בתורה מזהה דפוסים ומגמות לנראות הנורמלית ולחריגות מהנורמה.
    מיצב וידאו אינטראקטיבי זה משמש כניסוי מדעי באינטיליגנציה מלאכותית ולמידת-מכונה, ומבקש לגלות: מה הוא המראה הנורמלי? המשתתפים מתבקשים למיין מאגר של פורטרטי וידאו אליהם גם פניהם יצורפו והמכונה בתורה מזהה דפוסים ומגמות לנראות הנורמלית ולחריגות מהנורמה. 
  • גיף סינמה - בן בנחורין - עבודה אינטראקטיבית, המאפשרת לבחור את הסרט האהוב עליכם. האלגוריתם מוריד את כתוביות הסרט, אך במקום להציג את הסרט עצמו, הוא מרכיב מחדש סרט המבוסס על גיפים מונפשים (Animated GIFs) הקשורים לכל מילה ומשפט בכתוביות. התוצאה המבדרת היא סרט אחר, המהווה חוכמה ויזואלית של תרבות הרשת בזמן אמת.
  • השתקפות סלקטיבית - גל ששון - מראה הלומדת את פני הצופה בה בעזרת תהליך אינטליגנציה מלאכותית, משווה אותו למאות פנים שנאספו מרחבי הרשת ומחזירה לו בבואה  שהיא מעין פרצוף חדש שלו.​
  • פרויקט ווליום -שירין אנלן ואור פליישר - הפרויקט עושה שימוש באלגוריתמים חכמים ושותל סצנות מפורסמות ודו מימדיות מסרטים בחלל הגלריה באמצעות מציאות רבודה.
    תערוכה שנייה שתוצג בפסטיבל:  Fabrication - מפעל לייצור אשליות ושקרים, בתערוכה דינמית שתיווצר לאורך ימי הפסטיבל. פירוש המונח פבריקציה הוא ייצור בכמויות גדולות של אובייקטים. תהליך שהיה בלעדי למפעלים וכיום בתיווך מדפסות התלת מימד נכנס אל הבית והסטודיו. כיום מסמל המונח ייצור מסוג אחר: חצאי-אמיתות וזיופים, מעשי בדיה ומקסמי שווא; וההמונים שלוקחים חלק פעיל ויומיומי ביצירת אשליות  ו-fake news ברשת.

Fabrication

תערוכה שנייה שתוצג בפסטיבל. ​מפעל לייצור אשליות ושקרים, בתערוכה דינמית שתיווצר לאורך ימי הפסטיבל. פירוש המונח פבריקציה הוא ייצור בכמויות גדולות של אובייקטים. תהליך שהיה בלעדי למפעלים וכיום בתיווך מדפסות התלת מימד נכנס אל הבית והסטודיו. כיום מסמל המונח ייצור מסוג אחר: חצאי-אמיתות וזיופים, מעשי בדיה ומקסמי שווא; וההמונים שלוקחים חלק פעיל ויומיומי ביצירת אשליות  ו-fake news ברשת.

בין העבודות:
  • O R U ?  thin air - מירי סגל, תוכנה ייעודית מציירת תמונה המוקרנת על עשן שמשתחרר מבקבוק ומתפוגג. הדימוי מורכב מבבואות מיסתוריות, המשולבת עם דימויים ממקורות שונים מהתרבות הפופולרית, כמו כוכבי קולנוע, וכוכבי רוק.
  • חקוק באבן - ליאת סגל- מיצב המתייחס למנהיגים המדברים בגלוי על אמיתות אלטרנטיביות ואמות המידה המשתנות ביחס לאמת ושקר. מכונת ציור רושמת גלי קול הלקוחים מנאומים פוליטיים על משטח דמוי אבן. הרישום נעשה באמצעות דיו שנעלמת; דברי המנהיגים נרשמים בדיו שאינו דיו, על אבן שאינה אבן, ונעלמים. 
  • Beautification - ג'ואנה פיצ'לבאור ומיה פינדוס מכונות רובוטיות "המסייעות" לבאי התערוכה להתאפר ולשפר את הדימוי העצמי שלהם.

ביוטיפיקיישן. ג'ואנה פיצ'לבאור ומאיה פינדוס

BLUFF

תערוכה שלישית באוצרותו של שלו מורן - תערוכת משחקי מחשב חדשים על רמאויות והעמדת פנים ועוסקת ב"פיברוק". המשחקים נוצרו בהזמנת הפסטיבל: אוון גרינווד ובן ראוש מדרום אפריקה מציגים את "הממד השלישי", סאטירה על לומדות ומשחקים חינוכיים ובתוכה ביקורת ישירה על משטר האפרטהייד בארצם. מישה קרמפל הגרמני יצר את "תיקים נסתרים", המציב את שחקניו בנעליהם של סוכני ביון בשערורייה משפטית שהסעירה את גרמניה בעשור החולף, סטודיו קאצ'ינגוס הישראלי יצר את "ברוכים הבאים לסטניסטן", סאטירה על יחסי ציבור ממשלתיים בעידן האינסטגרם וג'ונה וורן האמריקאי יחשוף גרסה חדשה למשחק "זיופים מרושלים" שבו שחקנים מתחרים זה בזה בזיוף יצירות אמנות ידועות. 

מתוך תערוכת בלוף - ברוכים הבאים לסטניטן (משחק מחשב). סטודיו קצ׳ינגוס

In the Liquid ("בתוך הנוזל")

תערוכה רביעית - של האוצר יהושע סימון, עוסקת בנושא הפרופגנדה של הטכנולוגיה הדיגיטלית. התערוכה מציגה את ההיסטוריה של המהפכה הדיגיטלית ומעלה שאלות על התפקיד הגואל וההורס של חברות הטכנולוגיה בעולמנו.​

מופעי פרפורמנס בפסטיבל יארחו אמנים מהארץ ומחו"ל:

Robot Chef - סטודיו Foxdog - בריטניה - מופע קומי אינטראקטיבי המשלב בין סטנד-אפ, מוזיקה, רובוטיקה ותכנות אפליקציות, שהוצג בבכורה עולמית בפסטיבל אדינבורו האחרון ונבחר על ידי "האינדפנדנט" כאחד מעשרת המופעים הטובים ביותר של הפסטיבל.
הקהל מוזמן לקחת חלק בבימוי המופע בעזרת דמויות שיצרו לעצמם בסמארטפונים. מאותו רגע, באמצעות הרבה טכנולוגיה ומעט קסם, הקהל שולט במופע ובתפאורה החיה ועוזר לפרפורמרים לבצע פעולות כמו הדלקת תנור בישול, נהיגה בטרקטור בחלל וירייה בתותח, הכל כדי לממש את ה"רובוט שף" ולבשל ארוחת בוקר אנגלית מסורתית של שעועית ונקניקיות. 
חמישי  |  1.11  |  20:00,  22:00  |  פטיו 
שבת  |  3.11  |  20:30,  23:00  |  פטיו 

חלומות אלקטריים- של האמנית הליטאית גורה-פרזיט, בשיתוף סטודנטים של ניסן נתיב ומוזיאון פתח תקוה לאמנות. מופע בו נאספות ונערמות פיסות אינפורמציה מרחבי הרשת לכדי יצירה מתמשכת של קרעי תרבות רנדומליים. סצנות קולנועיות, סרטוני יוטיוב, דיווחי חדשות ונאומים היסטוריים מתלכדים ומתורגמים לאקט תיאטרלי בעל ממשות פיזית. המופע הוא תוצאה של עבודת שחזור אינטנסיבית שנעשתה יחד עם שחקנים מקצועיים אשר למדו ושיננו טייק אחר טייק פרגמנטים מן המדיה, אשר משוחזרים בדיוק מירבי.
רביעי  |  31.10  |  21:30  |  אולם 1

המקל המדבר לומד עברית (חלק 1) - אהד פישוף: מופע בכורה מבוסס סאונד, טקסט ווידאו. על הבמה דמות המייסד, נעה, מנגנת ופועלת בחלל המזכיר אולפן רדיו. בצד האחר מופיעה לסירוגין ישות מעורפלת, קריינית המלווה בקולה את ההתרחשות ומוסרת סיפור דוקו-פיקטיבי המתאר מקום יישוב רצוף בדמויות שונות - לוחם העבר, האיש ההולך וקורא, האישה האופקית, הלהקה ואחרים. פישוף מחולל חוויה של יקום הולך ומתרחב, מלא באותות וסימנים, אשר מכניס את הקהל לתוכו בדרכים מתעתעות.
רביעי  |  31.10  |  21:00  |  הקופסא
חמישי  |  1.11  |  21:00,  23:00  |  הקופסא 

EIN AGAM - דניאל קגנוב - מופע דוקומנטרי המשלב וידאו, סטילס, התכתבויות ומונולוג אישי. סיפור העוסק בעיצוב דמות ונוכחות בעולם של סלבריטאים וכוכבים,  ומושפע מעבודתה של קגנוב כניצבת בהפקות טלוויזיה מפרסומות ועד תכניות ריאליטי.
שישי  |  2.11  |  14:00  |  אודיטוריום
שבת  |  3.11  |  19:00  |  אודיטוריום

12 // URI -  ישי אדר, דניאל מאיר:  מופע מוזיקלי בשני חלקים. את המופע המקורי תכנן ישי אדר לבצע יחד עם האמן אורי קצנשטיין אשר נפטר במפתיע בחודש אוגוסט האחרון. החלק הראשון הוא מופע סולו המבוסס על שירי פופ אלקטרוני שכתב אדר, בו שתי דמויות של ישי - האחת בגופו על במה והשנייה כשהוא מצולם בבית - מנגנות בתיאום מושלם, עד שאחד מהם יוצא מסנכרון. החלק השני, הוא מחווה של דניאל מאיר לאורי קצנשטיין; בשילוב קטעי וידאו וסאונד שהקליטו יחד.
רביעי  |  31.10  |  20:30,  22:30  |  הביצה

המדריך היצירתי לנבואות שקר - גבריאל בן משה: גבריאל מטפח בדיות, טווה שיטות של הטעיה וסילוף השגורות ברשתות החברתיות ומקצין אותן לכדי אבסורד. כל ניסיון לחתור לאמת חושף מהלך נוסף במשחק כוחות חמקמק החותר תחתיה. המופע מציע דרכים להתמודד עם מצב תודעתי מהתל המכונה כיום "עידן הפוסט-אמת". 
חמישי  |  1.11  |  21:30 (עברית),  23:00 (אנגלית) |  אודיטוריום

ספרים שכאלה - מופע מאת רננה רז ובביצוע עלית קרייז, מופע המחקה תוכנית אירוח טלוויזיונית, המזמינה את אנשים מהקהל להתראיין אודות ספרים שנשלפו בצורה אקראית ממדפי הספרייה, כאילו היו הם עצמם הסופרים.
שבת  |  3.11  |  13:00, 18:00  | ספרייה  

הַמְרָאָה - פרפורמנס דיגיטלי-מוזיקלי מאת ובביצוע יוני טל, שנוצר בהשראת משחק המחשב LOOM  משנת 1990. יוני, שגדל בניינטיז על LOOM וחלם להיות מכשף מתבודד, מפיק מוזיקלי וממציא משחקים פופולרי, מציג מסע סולו מוזיקלי-טרגי להגשמה וניפוץ חלומות ילדות לא קוהרנטיים של דור שלם. כולל אך לא מוגבל ל: גימיקים מעלי אקספרס, ידע מויקיפדיה, יומרנות של הרצאת טד, הקמת סטארטאפ שלא יכול להיכשל ופירוקו, הפקת סרטון יוטיוב ויראלי, אמירה חזקה, דימוי של קרחון נמס, והמוזיקה המדהימה ביותר שאי פעם בקעה ממחשב.
חמישי  |  1.11  |  19:30,  22:30  |  הביצה
שבת  |  3.11  |  22:00  |  הביצה

​בפסטיבל יוצגו סרטים בבכורות בישראל:

Late Shift הסרט האינטראקטיבי קולנועי הראשון בעולם באורך מלא:
מאט, סטודנט חכם, חייב להוכיח את חפותו לאחר שנקלע בניגוד לרצונו לשוד של בית מכירות פומבי בלונדון. גורלו נתון בידי הקהל, שמחליט כיצד לפעול למען גיבור הסרט. ההחלטות הקולקטיביות של הקהל מפצלות את הסרט לעשרות כיוונים אפשריים ולסוף אחד מתוך שבעה סופים.
שישי  |   2.11  |  17:00  | הקופסא
שבת  |   3.11  |  18:15  | הקופסא

שארית - בכורה ישראלית לסרטו הראשון באורך מלא של האמן הישראלי-אמריקאי-גרמני החשוב עומר פאסט. הסרט הוקרן בבכורה עולמית במוזיאון ה-MoMA בניו יורק והוא עיבוד לספרו המוערך של טום מק'רתי.
שבת  |  3.11  |  21:00  |  אולם 1 

The World is Mine בכורה ישראלית לסרטה של אן אורן על האטסונה מיקו, ההולוגרמה היפנית וכוכבת הפופ הווירטואלית הראשונה בעולם. 
שישי  |   2.11  |  15:00  |  הקופסא

The World is Mine העולם הוא שלי. אן אורן

The Seasteaders בכורה ישראלית לסרטו הדוקומנטרי של היוצר הגרמני דניאל קלר, שעקב אחר קבוצת אנשים שיזמה בנייה של איים מלאכותיים בלב ים, באזורים שאינם שייכים לאף מדינה, כדי להתחמק מאחריות לפשעים ולתשלום מס. קלר הסכים לתת לקבוצת היזמים את חומרי הגלם של הצילומים, ולאחר שראו שהסרט מבקר את מעשיהם החליטו לערוך את חומרי הגלם בעצמם ויצרו סרט משלהם. בפסטיבל יוצגו שתי הגרסאות ותתקיים שיחה עם הבמאי.
שישי  |  2.11  |  12:30 |  הקופסא 

גם אירועי חוצות יתקיימו בפסטיבל בהם יתארחו מופעים מהארץ ומחו"ל:

Mass Migrations מייצב של מרפי (פולין) - מהאמנים האינטראקטיביים המובילים בעולם שיציג עבודה בה הקהל מוזמן לשחק את אלוהים בגן עדן גיאומטרי ופסיכדלי.
רביעי  |  31.10  |  20:30 - 24:00 
חמישי  |  1.11  |  18:00 - 24:00  
שישי  |  2.11   | 10:30 - 14:00 
שבת  |  3.11  |  17:00 - 23:30 

סינגל קופי, מיצג שנוצר על ידי דניאל מאיר ונועם רותם: מוזיקאי מוקף בקהל ומחויב ליצור כל 25 דקות יצירה חדשה, לצרוב אותה על תקליטור ולמסור אותה ואת זכויות היוצרים שלה לצופה אקראי. המיצג מעלה שאלות על מערכות היחסים שבין האמן, היצירה והקהל.
רביעי  |  31.10  |  20:30 - 24:00  |  ספרייה
חמישי  |  1.11  |  18:00 - 24:00   |  ספרייה
שישי  |  2.11   | 10:30 - 14:00  |  ספרייה
שבת  |  3.11  |  17:00 - 23:30  |  ספרייה

Self Contained Archives: עבודה בתוך מכולה - אנה לן ויונתן טריכטר (פנטהאוס) 
עבודת מחול במכולת משלוח. העבודה מזמינה את הצופים להכנס למכולה בחצר המוזיאון לזמן קצוב ובאמצעות מחול, תעתועי אור, קול ואובייקטים המעוותים את המציאות המוכרת, הצופה יידרש להתעמת עם הדימוי העצמי שלו והצורך שלו בתשומת לב. לרגע אחד מקהל בלתי נראה, הוא יהפוך לאובייקט המרכזי והיצירה תתבונן בו חזרה.
רביעי  |  31.10  |  20:30 - 23:00 
חמישי  |  1.11  |  19:00 - 23:00  
שישי  |  2.11   | 10:30 - 14:00 
שבת  |  3.11  |  18:00 - 22:00 

בנוסף, יתקיים בחוצות הפסטיבל היריד האינטרנטי, יאמי-איצ'י: שוק אמנים, במקביל לשווקים המתקיימים בערים הגדולות בעולם ומוכרים באופן פיזי מוצרים הקשורים לאינטרנט. הדוכנים הקונספטואליים יציגו וימכרו שירותים המושפעים מהתרבות הדיגיטלית כמו: ממים, גל'יצים, אימוג'ים, הדפסות תלת ממדיות, קריאת עתידות דרך הוואטסאפ, סדנאות לשיפור סלפי, יצירת אוואטר אישי ועוד.
רביעי  |  31.10  |  19:00 - 24:00  |  מבואת המדיטק
חמישי  |  1.11  |  18:00 - 23:30  |  מבואת המדיטק
שבת  |  3.11  |  16:30 - 24:00  |  מבואת המדיטק

יריד יאמי-איצ'י - איילת ספירשטיין ויעל ברגר

בנוסף מידי ערב ברחבת מוזיאון העיצוב תתקיים מסיבה פתוחה לקהל הרחב עם DJ מהמובילים בתחומם: 
DJ  נוי אלוש , 31.10 בשעה 21:30 
DJ  אהל עדן, 1.11 בשעה 21:30 
DJ  אורי זר אביב , 3.11 בשעה 21:30

לכל המשפחה - בשבת בבוקר - סיור מודרך בתערוכות הפסטיבל וסדנה מיוחדת "מאחורי הקלעים של עולם הפרסומות", בה יובל קדם, מומחה לאפקטים מיוחדים בעשרות פרסומות טלוויזיה, ידגים את הטכניקות שמאחורי פרסומות  ויראה איך יוצרים אשליות ויזואליות ועולמות דמיוניים בכלים פשוטים, ואיך גורמים לנו לקנות כמה שיותר.
שבת  |  3.11  |  11:00 - 13:00  //  16:00 - 18:00

בנוסף יתקיימו בפסטיבל כנס מקצועי, הרצאות ופאנלים בנושאים:

כולם כבר מחוברים - ריאליטי וחשיפה בעידן של סטוריז - שיחה בין עמי טיר, עורך "מחוברים" והשחקן-במאי ג'ייסון דנינו הולט, משתתף לשעבר ב"מחוברים"; על משמעות החשיפה והעריכה בעידן בו כולם חושפים הכל אונליין. 
חמישי  |  1.11  |  18:30  |  אודיטוריום

מה אמיתי בפשע אמיתי? - פאנל בהשתתפות יוצרי סדרות הפשע הישראליות המדוברות של השנה האחרונה - ״צל של אמת״ ו״האזרח ק'״  - איך הופכים סיפור רצח לסדרת מתח טלוויזיונית?
חמישי  |  1.11  |  20:00  |  אודיטוריום

פרינט סקרין אפ-קלוז - סדרת הרצאות בשיתוף עם התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל. בין הנושאים: האסתטיקה של ה-Fake, עיצוב רובוטים ומכונות אוטונומיות, אינטליגנציה מלאכותית ושקרים.
שישי  |  2.11  |  12:30 - 16:00

כמו כן יקיים הפסטיבל כנס מקצועי בנושא אמנות ומוזיאונים בעידן הפוסט דיגיטלי בהשתתפות ד"ר  ליאור זלמנסון, המייסד והמנהל האמנותי של פסטיבל פרינט סקרין; כריסטיאן פול, אוצרת הניו-מדיה במוזיאון הוויטני, ניו יורק; לוויק טאלון, מנהל הדיגיטל של מוזיאון המטרופוליטן, ניו-יורק; מיה דבש, מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון; ורדית גרוס אוצרת ומנהלת Artport; ומושון זר אביב, אמן ומעצב ניו מדיה.
לוויק טאלון הובא לארץ בתמיכת קרן יד הנדיב ובשיתוף עמותת ויקימדיה ישראל
שבת  |  3.11  |  17:00 - 20:00  |  אולם 1 

במסגרת הפסטיבל יתקיים גם פרויקט בשיתוף עם שגרירות ארה"ב בישראל: פופ אפ סקול – בי"ס למידול ולתלת מימד ובו יעבירו מומחיות אמריקאיות סדנאות מקצועיות לאנשי מקצוע מתחום האמנות והעיצוב.

מחירי כרטיסים:
כרטיסים למופעים: 80-40 ₪
כרטיס יומי (או פס פסטיבל יומי) הכולל כניסה לתערוכות, מופעי החוץ, יריד יאמי איצ'י, פאנלים והרצאות + 2 מופעים לבחירה - 99 ₪.
מחיר מיוחד לסטודנטים - 79 ₪

כרטיס לכל 4 ימי הפסטיבל (כולל 6 מופעים) – 250 ₪

מדיטק חולון​
שד' גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון). חניה חינם
טל' לרכישת כרטיסים: 1800-20-29-30
מספר ווטסאפ מדיטק 052-4334448
תמונה
הפסטיבל הבינלאומי לתרבות ואמנות דיגיטלית
מחושב-שנה 2018
מחושב-חודש 10
קישור נוסף
דף הבית-סדר הופעה 1
קבצים מצורפים

המדיטק מציג: Print Screen 2018

הפסטיבל הבינלאומי לתרבות ואמנות דיגיטלית. ​הפסטיבל יתרכז השנה בנושא Fake it Make it. 31/10/18- 3/11/18
הפסטיבל הבינלאומי לתרבות ואמנות דיגיטלית
​​​​ארבעה ימים של חגיגה, שיכרון חושים ותעתועי מוח: בין מציאות, בדיה אמת ושקר. הקהל הרחב מוזמן לחוות להתנסות, ליהנות ולהשתעשע בחידושי העידן הדיגיטלי:​ מה בין Fake ל - Make?

100 אמנים מהארץ והעולם, תערוכות אינטראקטיביות, מופעי פרפורמנס וסאונד, מופעים וסרטים אינטראקטיביים, יריד אמנות אינטרנטית, מופעי חוצות, פאנלים וכנס בהשתתפות אוצרת תחום האמנות הדיגיטלית במוזיאון הוויטני, ומנהל הדיגיטל במוזיאון המטרופוליטן
מסיבה פתוחה לקהל הרחב מידי ערב

את המושג פייק ניוז שמענו לא מעט בתקופה האחרונה. אבל האם אנחנו בכלל יודעים מה זה? 

פסטיבל פרינט סקרין 2018 - הפסטיבל הבינלאומי לאמנות ותרבות דיגיטלית יתמקד השנה בשאלה החמה והמרתקת ביותר בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים: מה בין  FAKE ל MAKE ? 

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 31.10.18 - 3.11.18 ויתפרס על כל מרחב המדיטק

פרינט סקרין הוא הפסטיבל השנתי המרכזי של מדיטק חולון, ונערך זו השנה השמינית ברציפות. זהו הפסטיבל הרב תחומי הגדול מסוגו בישראל, ולו שותפים כמעט כל גופי התוכן של המדיטק: מוזיאון העיצוב, סינמטק חולון, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, הספרייה המרכזית ועוד. 

הפסטיבל יעסוק ביצירה בעולם ה Fake .
בעידן בו הטכנולוגיה הדיגיטלית מתפתחת והאלגוריתם בורא עולמות ויזואליים מזויפים, אנחנו מוצאים עצמנו נתונים למניפולציות אינסופיות אשר נשענים על סילוף והטעיה מוכוונת. 

כ-100 יוצרים מהארץ והעולם מעולמות התוכן השונים של האמנות, קולנוע, פרפורמנס ומוסיקה יציגו יצירות שהן תוצר של המפגש בין העולם הוירטואלי הדיגיטלי לבין העולם הפיזי מציאותי: מה בין יצירה לזיוף -  בין יצירתיות לרמאות-  בין מציאות לאשליה ובין פנטזיות להעמדת פנים.
מצד אחד בתהליכי יצירה: המצאת היש מאין  מצד שני: יצירה" עובדות", סילוף, בדיה והטעיה מוכוונת.. 

דני וייס, מנכ"ל המדיטק: "השנה נושא הפסטיבל "Fake it/Make it" רלוונטי במיוחד להשפעתה של טכנולוגיה שמייצרת יותר ויותר דימויים ותוכן שלא ניתן לאמת, כמו גם להקשר הפוליטי-תקשורתי-חברתי העכשווי, בו סוגיות של אמת ושקר נמצאות במרכז השיח הציבורי."

הפסטיבל יציג מעל 60 עבודות, מיצגים, מיצבים, תערוכות, מופעי סאונד ופרפורמנס טכנולוגים, סרטים, יריד אמנות אינטרנטי, מופעי חוצות, ופעילויות לכל המשפחה. בחלקם של המופעים יהפוך הקהל לשותף פעיל ולחלק חשוב ביצירה.  

בנוסף יתקיימו בפסטיבל: סדנאות מקצועיות וכנס מקצועי בהשתתפות אוצרת תחום האמנות הדיגיטלית במוזיאון הוויטני, ומנהל הדיגיטל במוזיאון המטרופוליטן, הרצאות ובי"ס פופ-אפ לטכנולוגיות תלת מימד בשיתוף שגרירות ארה״ב. 

מנהל אמנותי ומייסד הפסטיבל: ד"ר ליאור זלמנסון;  מנהל הפסטיבל: אודי אדלמן, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית; מפיקה אמנותית: שמרית גיל
בין האירועים הבולטים בפסטיבל:

Robot Chef –סטודיו Foxdog מבריטניה במופע קומי אינטראקטיבי המשלב בין סטנד-אפ, מוזיקה, רובוטיקה ותכנות אפליקציות, שהוצג בבכורה עולמית בפסטיבל אדינבורו האחרון ונבחר על ידי "האינדפנדנט" כאחד מעשרת המופעים הטובים ביותר של הפסטיבל.

מופע פרפורמנס בבכורה עולמית של האמנית הליטאית גורה-פרזיט, בשיתוף סטודנטים של ניסן נתיב ומוזיאון פתח תקוה לאמנות. מופע בו נאספות פיסות אינפורמציה מרחבי הרשת לכדי יצירה מתמשכת. סצנות קולנועיות, סרטוני יוטיוב, דיווחי חדשות ונאומים היסטוריים מתלכדיםומתורגמים לביצוע תיאטרלי וירטואוזי.

אהד פישוף במופע בכורה מבוסס סאונד, טקסט ווידאו.

The Normalizing Machine  - טרום בכורה של מיצג וידיאו ענק של מושון זר אביב ודן סתוי , שיוצג בקרוב בתערוכה של פסטיבל אמנות המדיה החשוב בעולם ארס אלקטרוניקה. המיצג שואל מה יקרה אם נבקש מהמחשבים להגדיר מה נחשב נורמלי.

Into the Deep - תערוכה ראשונה מסוגה בארץ העוסקת בנושא אינטליגנציה מלאכותית: תערוכה אינטראקטיבית, ובה הקהל חווה את השימוש ההולך וגובר באלגוריתמים לומדים והאופן בו הם משנים באופן עמוק את המציאות הוויזואלית שלנו.

פייק אובמה - תמונה מתוך התערוכה Into the Deep

אנה לן ויונתן טריכטר במופע בכורה המתקיים כולו במכולת משלוח סגורה: מחול, תעתועי אור ועבודת סאונד; פרפורמנס הבוחן את הדימוי העצמי של הקהל.

BLUFF - תערוכת משחקי מחשב חדשים על רמאיות והעמדת פנים העוסקת ב"פיברוק".

Late Shift - הסרט האינטראקטיבי קולנועי הראשון בעולם באורך מלא: הצופים מחליטים באמצעות המכשירים הסלולריים, על גורלן של הדמויות המסתבכות בשוד של מכירה פומבית. החלטות הקהל משוקללות ומחושבות בזמן אמת אל תוך הסרט.

הסרט 'שארית', בבימוי של אמן הוידאו עומר פאסט - דרמת מתח המבוססת על ספרו המצליח של טום מקארת'י.

כמו כן יקיים הפסטיבל כנס תחת הכותרת: "אמנות ומוזיאונים בעידן הפוסט דיגיטלי" (שבת  | 3.11  | 17:00 - 20:00).

הכנס ידון בשאלות כמו: איזו אמנות חדשה נוצרת בעידן הבינה המלאכותית והביג דאטה? איך מוזיאונים מתפתחים בעידן בו רוב העולם צורך את האמנות שלו מהאינסטגרם והרשתות חברתיות? מהם יחסי האמן והמעצב עם הקהל שרגיל להשפיע ולהשתתף ואלו אתגרים מעלה העידן הפוסט-דיגיטלי בחייו של האוצר ומנהל המוזיאון.

במיוחד לכנס יגיעו מחו"ל: כריסטיאנה פול -  אוצרת הניו מדיה, מוזיאון הוויטני ולואיק טאלון -  מנהל הדיגיטל במוזיאון המטרופוליטן. עוד ישתתפו: מיה דבש – מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון ,ורדית גרוס, וד"ר ליאור זלמנסון המייסד והמנהל האמנותי של  פסטיבל פרינט סקרין.
בנוסף יתקיימו סדנאות מקצועיות.

פעילויות לכל המשפחה

בנוסף יקיים הפסטיבל סדנאות לילדים ולמשפחה כדוגמת סדנת מאחורי הקלעים של עולם הפרסומות עם יובל קדם מי שאחראי לעשרות פרסומות בטלוויזיה. המשתתפים יחוו איך יוצרים אשליות ויזואליות ועולמות דמיוניים במטר לגרום לנו לקנות כמה שיותר.
מדי ערב יסתיימו אירועי הפסטיבל (למעט יום שישי) במסיבה פתוחה לקהל הרחב ברחבת מוזיאון העיצוב בשיתוף עיריית חולון.

להלן תוכנית הפסטיבל המלאה:

במוזיאון העיצוב חולון יוצגו 4 תערוכות מיוחדות לפסטיבל:

Into the Deep  

תערוכה ראשונה בישראל העוסקת באינטליגנציה מלאכותית בעיצוב ובאמנות עם דגש על האופן בה היא יוצרת מציאות אלטרנטיבית וירטואלית. התערוכה תכלול עבודות של מדענים, מעצבים ואמנים ותציג את  השימוש באלגוריתמים, האופן בו הם משנים את המציאות הוויזואלית והשאלות המתעוררות על תפקיד המוח והעיניים האנושיות בעולם של דימויים מונחי מחשב.

בין העבודות בתערוכה:
  • The Normalizing Machine - מושון זר אביב ודן סתוי
    טרום בכורה למיצב ענק שיוצג בהמשך בתערוכה של פסטיבל אמנות המדיה החשוב בעולם ארס אלקטרוניקה. מיצב וידאו אינטראקטיבי זה משמש כניסוי מדעי באינטיליגנציה מלאכותית ולמידת-מכונה, ומבקש לגלות: מה הוא המראה הנורמלי? המשתתפים מתבקשים למיין מאגר של פורטרטי וידאו אליהם גם פניהם יצורפו והמכונה בתורה מזהה דפוסים ומגמות לנראות הנורמלית ולחריגות מהנורמה.
    מיצב וידאו אינטראקטיבי זה משמש כניסוי מדעי באינטיליגנציה מלאכותית ולמידת-מכונה, ומבקש לגלות: מה הוא המראה הנורמלי? המשתתפים מתבקשים למיין מאגר של פורטרטי וידאו אליהם גם פניהם יצורפו והמכונה בתורה מזהה דפוסים ומגמות לנראות הנורמלית ולחריגות מהנורמה. 
  • גיף סינמה - בן בנחורין - עבודה אינטראקטיבית, המאפשרת לבחור את הסרט האהוב עליכם. האלגוריתם מוריד את כתוביות הסרט, אך במקום להציג את הסרט עצמו, הוא מרכיב מחדש סרט המבוסס על גיפים מונפשים (Animated GIFs) הקשורים לכל מילה ומשפט בכתוביות. התוצאה המבדרת היא סרט אחר, המהווה חוכמה ויזואלית של תרבות הרשת בזמן אמת.
  • השתקפות סלקטיבית - גל ששון - מראה הלומדת את פני הצופה בה בעזרת תהליך אינטליגנציה מלאכותית, משווה אותו למאות פנים שנאספו מרחבי הרשת ומחזירה לו בבואה  שהיא מעין פרצוף חדש שלו.​
  • פרויקט ווליום -שירין אנלן ואור פליישר - הפרויקט עושה שימוש באלגוריתמים חכמים ושותל סצנות מפורסמות ודו מימדיות מסרטים בחלל הגלריה באמצעות מציאות רבודה.
    תערוכה שנייה שתוצג בפסטיבל:  Fabrication - מפעל לייצור אשליות ושקרים, בתערוכה דינמית שתיווצר לאורך ימי הפסטיבל. פירוש המונח פבריקציה הוא ייצור בכמויות גדולות של אובייקטים. תהליך שהיה בלעדי למפעלים וכיום בתיווך מדפסות התלת מימד נכנס אל הבית והסטודיו. כיום מסמל המונח ייצור מסוג אחר: חצאי-אמיתות וזיופים, מעשי בדיה ומקסמי שווא; וההמונים שלוקחים חלק פעיל ויומיומי ביצירת אשליות  ו-fake news ברשת.

Fabrication

תערוכה שנייה שתוצג בפסטיבל. ​מפעל לייצור אשליות ושקרים, בתערוכה דינמית שתיווצר לאורך ימי הפסטיבל. פירוש המונח פבריקציה הוא ייצור בכמויות גדולות של אובייקטים. תהליך שהיה בלעדי למפעלים וכיום בתיווך מדפסות התלת מימד נכנס אל הבית והסטודיו. כיום מסמל המונח ייצור מסוג אחר: חצאי-אמיתות וזיופים, מעשי בדיה ומקסמי שווא; וההמונים שלוקחים חלק פעיל ויומיומי ביצירת אשליות  ו-fake news ברשת.

בין העבודות:
  • O R U ?  thin air - מירי סגל, תוכנה ייעודית מציירת תמונה המוקרנת על עשן שמשתחרר מבקבוק ומתפוגג. הדימוי מורכב מבבואות מיסתוריות, המשולבת עם דימויים ממקורות שונים מהתרבות הפופולרית, כמו כוכבי קולנוע, וכוכבי רוק.
  • חקוק באבן - ליאת סגל- מיצב המתייחס למנהיגים המדברים בגלוי על אמיתות אלטרנטיביות ואמות המידה המשתנות ביחס לאמת ושקר. מכונת ציור רושמת גלי קול הלקוחים מנאומים פוליטיים על משטח דמוי אבן. הרישום נעשה באמצעות דיו שנעלמת; דברי המנהיגים נרשמים בדיו שאינו דיו, על אבן שאינה אבן, ונעלמים. 
  • Beautification - ג'ואנה פיצ'לבאור ומיה פינדוס מכונות רובוטיות "המסייעות" לבאי התערוכה להתאפר ולשפר את הדימוי העצמי שלהם.

ביוטיפיקיישן. ג'ואנה פיצ'לבאור ומאיה פינדוס

BLUFF

תערוכה שלישית באוצרותו של שלו מורן - תערוכת משחקי מחשב חדשים על רמאויות והעמדת פנים ועוסקת ב"פיברוק". המשחקים נוצרו בהזמנת הפסטיבל: אוון גרינווד ובן ראוש מדרום אפריקה מציגים את "הממד השלישי", סאטירה על לומדות ומשחקים חינוכיים ובתוכה ביקורת ישירה על משטר האפרטהייד בארצם. מישה קרמפל הגרמני יצר את "תיקים נסתרים", המציב את שחקניו בנעליהם של סוכני ביון בשערורייה משפטית שהסעירה את גרמניה בעשור החולף, סטודיו קאצ'ינגוס הישראלי יצר את "ברוכים הבאים לסטניסטן", סאטירה על יחסי ציבור ממשלתיים בעידן האינסטגרם וג'ונה וורן האמריקאי יחשוף גרסה חדשה למשחק "זיופים מרושלים" שבו שחקנים מתחרים זה בזה בזיוף יצירות אמנות ידועות. 

מתוך תערוכת בלוף - ברוכים הבאים לסטניטן (משחק מחשב). סטודיו קצ׳ינגוס

In the Liquid ("בתוך הנוזל")

תערוכה רביעית - של האוצר יהושע סימון, עוסקת בנושא הפרופגנדה של הטכנולוגיה הדיגיטלית. התערוכה מציגה את ההיסטוריה של המהפכה הדיגיטלית ומעלה שאלות על התפקיד הגואל וההורס של חברות הטכנולוגיה בעולמנו.​

מופעי פרפורמנס בפסטיבל יארחו אמנים מהארץ ומחו"ל:

Robot Chef - סטודיו Foxdog - בריטניה - מופע קומי אינטראקטיבי המשלב בין סטנד-אפ, מוזיקה, רובוטיקה ותכנות אפליקציות, שהוצג בבכורה עולמית בפסטיבל אדינבורו האחרון ונבחר על ידי "האינדפנדנט" כאחד מעשרת המופעים הטובים ביותר של הפסטיבל.
הקהל מוזמן לקחת חלק בבימוי המופע בעזרת דמויות שיצרו לעצמם בסמארטפונים. מאותו רגע, באמצעות הרבה טכנולוגיה ומעט קסם, הקהל שולט במופע ובתפאורה החיה ועוזר לפרפורמרים לבצע פעולות כמו הדלקת תנור בישול, נהיגה בטרקטור בחלל וירייה בתותח, הכל כדי לממש את ה"רובוט שף" ולבשל ארוחת בוקר אנגלית מסורתית של שעועית ונקניקיות. 
חמישי  |  1.11  |  20:00,  22:00  |  פטיו 
שבת  |  3.11  |  20:30,  23:00  |  פטיו 

חלומות אלקטריים- של האמנית הליטאית גורה-פרזיט, בשיתוף סטודנטים של ניסן נתיב ומוזיאון פתח תקוה לאמנות. מופע בו נאספות ונערמות פיסות אינפורמציה מרחבי הרשת לכדי יצירה מתמשכת של קרעי תרבות רנדומליים. סצנות קולנועיות, סרטוני יוטיוב, דיווחי חדשות ונאומים היסטוריים מתלכדים ומתורגמים לאקט תיאטרלי בעל ממשות פיזית. המופע הוא תוצאה של עבודת שחזור אינטנסיבית שנעשתה יחד עם שחקנים מקצועיים אשר למדו ושיננו טייק אחר טייק פרגמנטים מן המדיה, אשר משוחזרים בדיוק מירבי.
רביעי  |  31.10  |  21:30  |  אולם 1

המקל המדבר לומד עברית (חלק 1) - אהד פישוף: מופע בכורה מבוסס סאונד, טקסט ווידאו. על הבמה דמות המייסד, נעה, מנגנת ופועלת בחלל המזכיר אולפן רדיו. בצד האחר מופיעה לסירוגין ישות מעורפלת, קריינית המלווה בקולה את ההתרחשות ומוסרת סיפור דוקו-פיקטיבי המתאר מקום יישוב רצוף בדמויות שונות - לוחם העבר, האיש ההולך וקורא, האישה האופקית, הלהקה ואחרים. פישוף מחולל חוויה של יקום הולך ומתרחב, מלא באותות וסימנים, אשר מכניס את הקהל לתוכו בדרכים מתעתעות.
רביעי  |  31.10  |  21:00  |  הקופסא
חמישי  |  1.11  |  21:00,  23:00  |  הקופסא 

EIN AGAM - דניאל קגנוב - מופע דוקומנטרי המשלב וידאו, סטילס, התכתבויות ומונולוג אישי. סיפור העוסק בעיצוב דמות ונוכחות בעולם של סלבריטאים וכוכבים,  ומושפע מעבודתה של קגנוב כניצבת בהפקות טלוויזיה מפרסומות ועד תכניות ריאליטי.
שישי  |  2.11  |  14:00  |  אודיטוריום
שבת  |  3.11  |  19:00  |  אודיטוריום

12 // URI -  ישי אדר, דניאל מאיר:  מופע מוזיקלי בשני חלקים. את המופע המקורי תכנן ישי אדר לבצע יחד עם האמן אורי קצנשטיין אשר נפטר במפתיע בחודש אוגוסט האחרון. החלק הראשון הוא מופע סולו המבוסס על שירי פופ אלקטרוני שכתב אדר, בו שתי דמויות של ישי - האחת בגופו על במה והשנייה כשהוא מצולם בבית - מנגנות בתיאום מושלם, עד שאחד מהם יוצא מסנכרון. החלק השני, הוא מחווה של דניאל מאיר לאורי קצנשטיין; בשילוב קטעי וידאו וסאונד שהקליטו יחד.
רביעי  |  31.10  |  20:30,  22:30  |  הביצה

המדריך היצירתי לנבואות שקר - גבריאל בן משה: גבריאל מטפח בדיות, טווה שיטות של הטעיה וסילוף השגורות ברשתות החברתיות ומקצין אותן לכדי אבסורד. כל ניסיון לחתור לאמת חושף מהלך נוסף במשחק כוחות חמקמק החותר תחתיה. המופע מציע דרכים להתמודד עם מצב תודעתי מהתל המכונה כיום "עידן הפוסט-אמת". 
חמישי  |  1.11  |  21:30 (עברית),  23:00 (אנגלית) |  אודיטוריום

ספרים שכאלה - מופע מאת רננה רז ובביצוע עלית קרייז, מופע המחקה תוכנית אירוח טלוויזיונית, המזמינה את אנשים מהקהל להתראיין אודות ספרים שנשלפו בצורה אקראית ממדפי הספרייה, כאילו היו הם עצמם הסופרים.
שבת  |  3.11  |  13:00, 18:00  | ספרייה  

הַמְרָאָה - פרפורמנס דיגיטלי-מוזיקלי מאת ובביצוע יוני טל, שנוצר בהשראת משחק המחשב LOOM  משנת 1990. יוני, שגדל בניינטיז על LOOM וחלם להיות מכשף מתבודד, מפיק מוזיקלי וממציא משחקים פופולרי, מציג מסע סולו מוזיקלי-טרגי להגשמה וניפוץ חלומות ילדות לא קוהרנטיים של דור שלם. כולל אך לא מוגבל ל: גימיקים מעלי אקספרס, ידע מויקיפדיה, יומרנות של הרצאת טד, הקמת סטארטאפ שלא יכול להיכשל ופירוקו, הפקת סרטון יוטיוב ויראלי, אמירה חזקה, דימוי של קרחון נמס, והמוזיקה המדהימה ביותר שאי פעם בקעה ממחשב.
חמישי  |  1.11  |  19:30,  22:30  |  הביצה
שבת  |  3.11  |  22:00  |  הביצה

​בפסטיבל יוצגו סרטים בבכורות בישראל:

Late Shift הסרט האינטראקטיבי קולנועי הראשון בעולם באורך מלא:
מאט, סטודנט חכם, חייב להוכיח את חפותו לאחר שנקלע בניגוד לרצונו לשוד של בית מכירות פומבי בלונדון. גורלו נתון בידי הקהל, שמחליט כיצד לפעול למען גיבור הסרט. ההחלטות הקולקטיביות של הקהל מפצלות את הסרט לעשרות כיוונים אפשריים ולסוף אחד מתוך שבעה סופים.
שישי  |   2.11  |  17:00  | הקופסא
שבת  |   3.11  |  18:15  | הקופסא

שארית - בכורה ישראלית לסרטו הראשון באורך מלא של האמן הישראלי-אמריקאי-גרמני החשוב עומר פאסט. הסרט הוקרן בבכורה עולמית במוזיאון ה-MoMA בניו יורק והוא עיבוד לספרו המוערך של טום מק'רתי.
שבת  |  3.11  |  21:00  |  אולם 1 

The World is Mine בכורה ישראלית לסרטה של אן אורן על האטסונה מיקו, ההולוגרמה היפנית וכוכבת הפופ הווירטואלית הראשונה בעולם. 
שישי  |   2.11  |  15:00  |  הקופסא

The World is Mine העולם הוא שלי. אן אורן

The Seasteaders בכורה ישראלית לסרטו הדוקומנטרי של היוצר הגרמני דניאל קלר, שעקב אחר קבוצת אנשים שיזמה בנייה של איים מלאכותיים בלב ים, באזורים שאינם שייכים לאף מדינה, כדי להתחמק מאחריות לפשעים ולתשלום מס. קלר הסכים לתת לקבוצת היזמים את חומרי הגלם של הצילומים, ולאחר שראו שהסרט מבקר את מעשיהם החליטו לערוך את חומרי הגלם בעצמם ויצרו סרט משלהם. בפסטיבל יוצגו שתי הגרסאות ותתקיים שיחה עם הבמאי.
שישי  |  2.11  |  12:30 |  הקופסא 

גם אירועי חוצות יתקיימו בפסטיבל בהם יתארחו מופעים מהארץ ומחו"ל:

Mass Migrations מייצב של מרפי (פולין) - מהאמנים האינטראקטיביים המובילים בעולם שיציג עבודה בה הקהל מוזמן לשחק את אלוהים בגן עדן גיאומטרי ופסיכדלי.
רביעי  |  31.10  |  20:30 - 24:00 
חמישי  |  1.11  |  18:00 - 24:00  
שישי  |  2.11   | 10:30 - 14:00 
שבת  |  3.11  |  17:00 - 23:30 

סינגל קופי, מיצג שנוצר על ידי דניאל מאיר ונועם רותם: מוזיקאי מוקף בקהל ומחויב ליצור כל 25 דקות יצירה חדשה, לצרוב אותה על תקליטור ולמסור אותה ואת זכויות היוצרים שלה לצופה אקראי. המיצג מעלה שאלות על מערכות היחסים שבין האמן, היצירה והקהל.
רביעי  |  31.10  |  20:30 - 24:00  |  ספרייה
חמישי  |  1.11  |  18:00 - 24:00   |  ספרייה
שישי  |  2.11   | 10:30 - 14:00  |  ספרייה
שבת  |  3.11  |  17:00 - 23:30  |  ספרייה

Self Contained Archives: עבודה בתוך מכולה - אנה לן ויונתן טריכטר (פנטהאוס) 
עבודת מחול במכולת משלוח. העבודה מזמינה את הצופים להכנס למכולה בחצר המוזיאון לזמן קצוב ובאמצעות מחול, תעתועי אור, קול ואובייקטים המעוותים את המציאות המוכרת, הצופה יידרש להתעמת עם הדימוי העצמי שלו והצורך שלו בתשומת לב. לרגע אחד מקהל בלתי נראה, הוא יהפוך לאובייקט המרכזי והיצירה תתבונן בו חזרה.
רביעי  |  31.10  |  20:30 - 23:00 
חמישי  |  1.11  |  19:00 - 23:00  
שישי  |  2.11   | 10:30 - 14:00 
שבת  |  3.11  |  18:00 - 22:00 

בנוסף, יתקיים בחוצות הפסטיבל היריד האינטרנטי, יאמי-איצ'י: שוק אמנים, במקביל לשווקים המתקיימים בערים הגדולות בעולם ומוכרים באופן פיזי מוצרים הקשורים לאינטרנט. הדוכנים הקונספטואליים יציגו וימכרו שירותים המושפעים מהתרבות הדיגיטלית כמו: ממים, גל'יצים, אימוג'ים, הדפסות תלת ממדיות, קריאת עתידות דרך הוואטסאפ, סדנאות לשיפור סלפי, יצירת אוואטר אישי ועוד.
רביעי  |  31.10  |  19:00 - 24:00  |  מבואת המדיטק
חמישי  |  1.11  |  18:00 - 23:30  |  מבואת המדיטק
שבת  |  3.11  |  16:30 - 24:00  |  מבואת המדיטק

יריד יאמי-איצ'י - איילת ספירשטיין ויעל ברגר

בנוסף מידי ערב ברחבת מוזיאון העיצוב תתקיים מסיבה פתוחה לקהל הרחב עם DJ מהמובילים בתחומם: 
DJ  נוי אלוש , 31.10 בשעה 21:30 
DJ  אהל עדן, 1.11 בשעה 21:30 
DJ  אורי זר אביב , 3.11 בשעה 21:30

לכל המשפחה - בשבת בבוקר - סיור מודרך בתערוכות הפסטיבל וסדנה מיוחדת "מאחורי הקלעים של עולם הפרסומות", בה יובל קדם, מומחה לאפקטים מיוחדים בעשרות פרסומות טלוויזיה, ידגים את הטכניקות שמאחורי פרסומות  ויראה איך יוצרים אשליות ויזואליות ועולמות דמיוניים בכלים פשוטים, ואיך גורמים לנו לקנות כמה שיותר.
שבת  |  3.11  |  11:00 - 13:00  //  16:00 - 18:00

בנוסף יתקיימו בפסטיבל כנס מקצועי, הרצאות ופאנלים בנושאים:

כולם כבר מחוברים - ריאליטי וחשיפה בעידן של סטוריז - שיחה בין עמי טיר, עורך "מחוברים" והשחקן-במאי ג'ייסון דנינו הולט, משתתף לשעבר ב"מחוברים"; על משמעות החשיפה והעריכה בעידן בו כולם חושפים הכל אונליין. 
חמישי  |  1.11  |  18:30  |  אודיטוריום

מה אמיתי בפשע אמיתי? - פאנל בהשתתפות יוצרי סדרות הפשע הישראליות המדוברות של השנה האחרונה - ״צל של אמת״ ו״האזרח ק'״  - איך הופכים סיפור רצח לסדרת מתח טלוויזיונית?
חמישי  |  1.11  |  20:00  |  אודיטוריום

פרינט סקרין אפ-קלוז - סדרת הרצאות בשיתוף עם התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל. בין הנושאים: האסתטיקה של ה-Fake, עיצוב רובוטים ומכונות אוטונומיות, אינטליגנציה מלאכותית ושקרים.
שישי  |  2.11  |  12:30 - 16:00

כמו כן יקיים הפסטיבל כנס מקצועי בנושא אמנות ומוזיאונים בעידן הפוסט דיגיטלי בהשתתפות ד"ר  ליאור זלמנסון, המייסד והמנהל האמנותי של פסטיבל פרינט סקרין; כריסטיאן פול, אוצרת הניו-מדיה במוזיאון הוויטני, ניו יורק; לוויק טאלון, מנהל הדיגיטל של מוזיאון המטרופוליטן, ניו-יורק; מיה דבש, מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון; ורדית גרוס אוצרת ומנהלת Artport; ומושון זר אביב, אמן ומעצב ניו מדיה.
לוויק טאלון הובא לארץ בתמיכת קרן יד הנדיב ובשיתוף עמותת ויקימדיה ישראל
שבת  |  3.11  |  17:00 - 20:00  |  אולם 1 

במסגרת הפסטיבל יתקיים גם פרויקט בשיתוף עם שגרירות ארה"ב בישראל: פופ אפ סקול – בי"ס למידול ולתלת מימד ובו יעבירו מומחיות אמריקאיות סדנאות מקצועיות לאנשי מקצוע מתחום האמנות והעיצוב.

מחירי כרטיסים:
כרטיסים למופעים: 80-40 ₪
כרטיס יומי (או פס פסטיבל יומי) הכולל כניסה לתערוכות, מופעי החוץ, יריד יאמי איצ'י, פאנלים והרצאות + 2 מופעים לבחירה - 99 ₪.
מחיר מיוחד לסטודנטים - 79 ₪

כרטיס לכל 4 ימי הפסטיבל (כולל 6 מופעים) – 250 ₪

מדיטק חולון​
שד' גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון). חניה חינם
טל' לרכישת כרטיסים: 1800-20-29-30
מספר ווטסאפ מדיטק 052-4334448

פורסם בתאריך: 07/10/2018