תערוכת עובדים ביחד: הנדסה ועיצוב

 חדשות ועדכונים

תאריך 13/11/2018
תאריך תפוגה 27/04/2019
קהלי יעד כללי
תחום פעילות חולון למבלים; מבלים-תרבות ואומנות; מבלים-תיירות ובילוי; דף הבית
ניוזלטר  
לובי ראשי-כותרת עליונה  
תקציר
התערוכה המקורית עובדים ביחד: עיצוב והנדסה, הראשונה מסוגה בארץ, היא תוצר של שיתוף פעולה בין חברת Dyson למוזיאון העיצוב חולון
תיאור
​המבקרים מוזמנים למסע המציג נקודות ציון ופריצות דרך טכנולוגיות, המשלבות בין עיצוב לבין הנדסה, מתוך עבודתו של סר ג'יימס דייסון  (James Dyson) ושל חברת דייסון (Dyson) שבבעלותו. החל משנות ה70 ועד היום עם פיתוחו של שואב האבק האלחוטי.

"חברת Dyson היא סמל לעיצוב פונקציונלי ואייקוני ולפיתוח מוצרים מובילים. כאשר פסגת הטכנולוגיה פוגשת חשיבה עיצובית נולדים מוצרים מושלמים. 
הסיבה ששואב האבק של Dyson הפך למוצר נחשק בכל בית 
(ללא הבדל מין) היא בזכות פיתוח טכנולוגי מתקדם וחשיבה עיצובית פונקציונלית ואייקונית. 
זוהי נקודת מפגש כמעט טבעית עם מוזיאון העיצוב חולון." (אפרת ברק, אוצרת התערוכה) 

בעידן בו יכולות טכנולוגיות מתפתחות בקצב מואץ ושוק מוצרי הצריכה מוצף על ידי מגוון אינסופי של אפשרויות, המוצרים שסביבנו הולכים ומשתנים. טכנולוגיות ישנות מתרעננות ומתאימות עצמן ליכולות עכשוויות, ומוצרים מסורתיים הופכים להיברידים, חדשים ומשונים. כפי שניתן לראות במוצרים כמו: הטלפון, השעון והטלוויזיה. 

"כמו כולם, אנו מתוסכלים ממוצרים שלא עובדים כראוי. כמהנדסי עיצוב, אנו מייצרים שינוי המכוון לחדשנות ושיפור"  (ג'יימס דייסון, ממציא ומייסד החברה)

ג'יימס דייסון (James Dyson) מייסד החברה, מפתח המוצרים וממציא הפתרונות, שהפכו לאייקון בתחום העיצוב והטכנולוגיה, פיתח את שואב האבק הראשון בעולם ללא שקית, מתוך צורך וניסיון אישי. הוא פשוט לא אהב את השקית שהייתה מלוכלכת והחלישה את השואב ככל שהתמלאה.
בהמשך, הוא פיתח את המיכל השקוף שהפך לסמל המייצג את העיצוב של המותג, גם הוא הראשון בעולם.

מהפיכה בתחום עיצוב המוצר:

  • בדומה לטלפון שכיום כבר לא מחובר לקיר ונטול שפופרת, ולטלוויזיה שהפכה לשטוחה, גדולה והיא מתפקדת כיותר מרק 'טלוויזיה', כך גם שואבי האבק. שואבי האבק האלחוטיים של Dyson הם דרך חדשה לשאוב אבק, ובהחלט ניתן לשער כי בעוד כמה שנים כבר נשכח שהיו שואבי אבק המחוברים לחשמל, כמו ששכחנו את השקיות. 
  • נראה כי העיצוב החדש מוביל לכך שיותר ויותר גברים חושקים בשואב האבק של Dyson. עבורם שואב האבק הוא סוג של גאדג'ט נייד ומהיר, שבאמצעותו מטלת הניקוי הופכת לסוג של משחק.
  • הודות לעוצמתו של שואב האבק מדגם V10, ג'יימס דייסון הכריז שהחברה תפסיק לפתח שואבים בעלי חוט.

ההמצאות השונות של Dyson והתפתחותן במהלך השנים - החל ממריצת ה-Ballbarrow בשנת 1974 ועד לשואב האבק האלחוטי - מלמדות על מהלכי מחשבה מקצועיים, אתגרים עיצוביים וטכנולוגיים ועל שיטת עבודה ייחודית המאפשרת התקדמות משמעותית בתחום עיצוב המוצר. 

סר ג'יימס דייסון פורץ דרך בתחום טכנולוגיית הולכת האוויר, המצאותיו נמכרות ברחבי העולם ומאפשרות איכות חיים משופרת. הטכנולוגיות שפיתח מוגנות בפטנטים רשומים ובעלות תו איכות. המוצרים שפיתחה החברה הודות לאותן טכנולוגיות, בעלי תו תקן של האגודה הבריטית והשוויצרית לאלרגיה. כיום פועלת החברה בחמישה תחומים טכנולוגיים עיקריים: שואבי אבק עם כבל, שואבי אבק אלחוטיים, מכשירים לסינון האוויר, מוצרים לטיפוח השיער, מייבשי ידיים ואביזרי תאורה. 

"כמהנדסים עלינו לראות מעבר לטכנולוגיה הקיימת ולשאול 'האם קיימת דרך טובה יותר?' זו החשיבה של Dyson. חשיבה חדשה כדי לפתור בעיות יומיומיות"  סר ג'יימס דייסון

Dyson מעסיקה מעל ל-11,750 איש ברחבי העולם וההשקעה השבועית במחקר ובפיתוח הגיעה ל-8 מיליון ליש"ט בשנת 2018. בשנת 2017 לבדה רשמה החברה שיא עם ייצור של 100 מיליון מכשירים באותה שנה.

תהליך העבודה על התערוכה הוא שיתוף פעולה בין צוות מוזיאון העיצוב חולון, היבואן הרשמי ב.נ.ז.כ סחר וחברת Dyson העולמית.

סדנאות חינוך לילדים


במסגרת התערוכה יערכו סדנאות לילדים שבאמצעותן ילמדו המשתתפים על הקשר ההדוק שבין עולם העיצוב לבין טכנולוגיות שונות וימחישו כיצד השילוב ביניהם משפיע ומשנה את המציאות שלנו. בסדנת העיצוב "ציקלון" יתנסו המשתתפים בעיצוב וביצירת משחק המבוסס על עקרון הכוח הצנטריפוגלי, אותו כוח שהניע את ג'יימס דייסון בהמצאותיו.

תכנון, עיצוב וייצור של מוצר דורשים התחשבות בפרמטרים רבים כמו: הבנה במבנים, בחומרים, בטכנולוגיות ובשיטות ייצור, במקביל לניתוח וזיהוי האופי, ההתנהגות ורצון המשתמשים. כדי לעמוד במשימה זו, חברות רבות משלבות בין חשיבה הנדסית, המבוססת על מידע ובדיקות מדויקות, לבין חשיבה עיצובית, העוסקת בהבנת ההתנהגות ודרכי השימוש. העבודה המשולבת של עיצוב והנדסה, מאפשרת פיתוח מוצרים שימושיים, שיחזיקו מעמד לאורך זמן, יהיו נוחים לשימוש ואהובים על המשתמשים.

אוצרת: אפרת ברק

ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן, מוזיאון העיצוב חולון

התערוכה בשיתוף חברת Dyson וחברת ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל  
התערוכה תוצג בגלריה מרגלית ע״ש אברהם מרגלית ובמסדרון ההיקפי במוזיאון העיצוב חולון החל מיום ג׳ 27/11/2018 ועד לשבת 27/4/2019.

שעות פתיחה:
מוזיאון העיצוב חולון – פנחס אילון 8, חולון
שעות פתיחת המוזיאון:
ימים ב' ו-ד': 16:00-10:00
ימים  ג' ושבת: 20:00-10:00
יום ה׳: 18:00-10:00
יום ו': 14:00-10:00
יום א': סגור
www.dmh.org.il | קופות המוזיאון: 3# 073-2151515
מחיר כרטיס כניסה למוזיאון: 35 שקלים
המוזיאון מקיים סיורים מודרכים וסדנאות לקבוצות

מערך הציקלונים של שואב האבק V10, מוגן בפטנט. חברת Dyson אנגליה
תמונה
סר ג'יימס דייסון, מייסד החברה. חברת Dyson אנגליה
תמונה לניוזלטר
 
מחושב-שנה 2018
מחושב-חודש 11
קישור נוסף
רחוב  
מספר בית  
עד מספר בית  
סרטון
 
מספר בית-2  
עד מספר בית-2  
מסרון-תאריך שליחה  
מסרון-תאריך תפוגה  
מסרון-תיאור
 
מסרון-סוג  
רחוב:מזהה רחוב  
קבצים מצורפים

תערוכת עובדים ביחד: הנדסה ועיצוב

התערוכה המקורית עובדים ביחד: עיצוב והנדסה, הראשונה מסוגה בארץ, היא תוצר של שיתוף פעולה בין חברת Dyson למוזיאון העיצוב חולון
סר ג'יימס דייסון, מייסד החברה. חברת Dyson אנגליה
​המבקרים מוזמנים למסע המציג נקודות ציון ופריצות דרך טכנולוגיות, המשלבות בין עיצוב לבין הנדסה, מתוך עבודתו של סר ג'יימס דייסון  (James Dyson) ושל חברת דייסון (Dyson) שבבעלותו. החל משנות ה70 ועד היום עם פיתוחו של שואב האבק האלחוטי.

"חברת Dyson היא סמל לעיצוב פונקציונלי ואייקוני ולפיתוח מוצרים מובילים. כאשר פסגת הטכנולוגיה פוגשת חשיבה עיצובית נולדים מוצרים מושלמים. 
הסיבה ששואב האבק של Dyson הפך למוצר נחשק בכל בית 
(ללא הבדל מין) היא בזכות פיתוח טכנולוגי מתקדם וחשיבה עיצובית פונקציונלית ואייקונית. 
זוהי נקודת מפגש כמעט טבעית עם מוזיאון העיצוב חולון." (אפרת ברק, אוצרת התערוכה) 

בעידן בו יכולות טכנולוגיות מתפתחות בקצב מואץ ושוק מוצרי הצריכה מוצף על ידי מגוון אינסופי של אפשרויות, המוצרים שסביבנו הולכים ומשתנים. טכנולוגיות ישנות מתרעננות ומתאימות עצמן ליכולות עכשוויות, ומוצרים מסורתיים הופכים להיברידים, חדשים ומשונים. כפי שניתן לראות במוצרים כמו: הטלפון, השעון והטלוויזיה. 

"כמו כולם, אנו מתוסכלים ממוצרים שלא עובדים כראוי. כמהנדסי עיצוב, אנו מייצרים שינוי המכוון לחדשנות ושיפור"  (ג'יימס דייסון, ממציא ומייסד החברה)

ג'יימס דייסון (James Dyson) מייסד החברה, מפתח המוצרים וממציא הפתרונות, שהפכו לאייקון בתחום העיצוב והטכנולוגיה, פיתח את שואב האבק הראשון בעולם ללא שקית, מתוך צורך וניסיון אישי. הוא פשוט לא אהב את השקית שהייתה מלוכלכת והחלישה את השואב ככל שהתמלאה.
בהמשך, הוא פיתח את המיכל השקוף שהפך לסמל המייצג את העיצוב של המותג, גם הוא הראשון בעולם.

מהפיכה בתחום עיצוב המוצר:

  • בדומה לטלפון שכיום כבר לא מחובר לקיר ונטול שפופרת, ולטלוויזיה שהפכה לשטוחה, גדולה והיא מתפקדת כיותר מרק 'טלוויזיה', כך גם שואבי האבק. שואבי האבק האלחוטיים של Dyson הם דרך חדשה לשאוב אבק, ובהחלט ניתן לשער כי בעוד כמה שנים כבר נשכח שהיו שואבי אבק המחוברים לחשמל, כמו ששכחנו את השקיות. 
  • נראה כי העיצוב החדש מוביל לכך שיותר ויותר גברים חושקים בשואב האבק של Dyson. עבורם שואב האבק הוא סוג של גאדג'ט נייד ומהיר, שבאמצעותו מטלת הניקוי הופכת לסוג של משחק.
  • הודות לעוצמתו של שואב האבק מדגם V10, ג'יימס דייסון הכריז שהחברה תפסיק לפתח שואבים בעלי חוט.

ההמצאות השונות של Dyson והתפתחותן במהלך השנים - החל ממריצת ה-Ballbarrow בשנת 1974 ועד לשואב האבק האלחוטי - מלמדות על מהלכי מחשבה מקצועיים, אתגרים עיצוביים וטכנולוגיים ועל שיטת עבודה ייחודית המאפשרת התקדמות משמעותית בתחום עיצוב המוצר. 

סר ג'יימס דייסון פורץ דרך בתחום טכנולוגיית הולכת האוויר, המצאותיו נמכרות ברחבי העולם ומאפשרות איכות חיים משופרת. הטכנולוגיות שפיתח מוגנות בפטנטים רשומים ובעלות תו איכות. המוצרים שפיתחה החברה הודות לאותן טכנולוגיות, בעלי תו תקן של האגודה הבריטית והשוויצרית לאלרגיה. כיום פועלת החברה בחמישה תחומים טכנולוגיים עיקריים: שואבי אבק עם כבל, שואבי אבק אלחוטיים, מכשירים לסינון האוויר, מוצרים לטיפוח השיער, מייבשי ידיים ואביזרי תאורה. 

"כמהנדסים עלינו לראות מעבר לטכנולוגיה הקיימת ולשאול 'האם קיימת דרך טובה יותר?' זו החשיבה של Dyson. חשיבה חדשה כדי לפתור בעיות יומיומיות"  סר ג'יימס דייסון

Dyson מעסיקה מעל ל-11,750 איש ברחבי העולם וההשקעה השבועית במחקר ובפיתוח הגיעה ל-8 מיליון ליש"ט בשנת 2018. בשנת 2017 לבדה רשמה החברה שיא עם ייצור של 100 מיליון מכשירים באותה שנה.

תהליך העבודה על התערוכה הוא שיתוף פעולה בין צוות מוזיאון העיצוב חולון, היבואן הרשמי ב.נ.ז.כ סחר וחברת Dyson העולמית.

סדנאות חינוך לילדים


במסגרת התערוכה יערכו סדנאות לילדים שבאמצעותן ילמדו המשתתפים על הקשר ההדוק שבין עולם העיצוב לבין טכנולוגיות שונות וימחישו כיצד השילוב ביניהם משפיע ומשנה את המציאות שלנו. בסדנת העיצוב "ציקלון" יתנסו המשתתפים בעיצוב וביצירת משחק המבוסס על עקרון הכוח הצנטריפוגלי, אותו כוח שהניע את ג'יימס דייסון בהמצאותיו.

תכנון, עיצוב וייצור של מוצר דורשים התחשבות בפרמטרים רבים כמו: הבנה במבנים, בחומרים, בטכנולוגיות ובשיטות ייצור, במקביל לניתוח וזיהוי האופי, ההתנהגות ורצון המשתמשים. כדי לעמוד במשימה זו, חברות רבות משלבות בין חשיבה הנדסית, המבוססת על מידע ובדיקות מדויקות, לבין חשיבה עיצובית, העוסקת בהבנת ההתנהגות ודרכי השימוש. העבודה המשולבת של עיצוב והנדסה, מאפשרת פיתוח מוצרים שימושיים, שיחזיקו מעמד לאורך זמן, יהיו נוחים לשימוש ואהובים על המשתמשים.

אוצרת: אפרת ברק

ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן, מוזיאון העיצוב חולון

התערוכה בשיתוף חברת Dyson וחברת ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל  
התערוכה תוצג בגלריה מרגלית ע״ש אברהם מרגלית ובמסדרון ההיקפי במוזיאון העיצוב חולון החל מיום ג׳ 27/11/2018 ועד לשבת 27/4/2019.

שעות פתיחה:
מוזיאון העיצוב חולון – פנחס אילון 8, חולון
שעות פתיחת המוזיאון:
ימים ב' ו-ד': 16:00-10:00
ימים  ג' ושבת: 20:00-10:00
יום ה׳: 18:00-10:00
יום ו': 14:00-10:00
יום א': סגור
www.dmh.org.il | קופות המוזיאון: 3# 073-2151515
מחיר כרטיס כניסה למוזיאון: 35 שקלים
המוזיאון מקיים סיורים מודרכים וסדנאות לקבוצות

מערך הציקלונים של שואב האבק V10, מוגן בפטנט. חברת Dyson אנגליה

פורסם בתאריך: 13/11/2018