מוזיאון העיצוב מציג את תערוכת הקיץ שלו לשנת 2019

 חדשות ועדכונים

תאריך 12/05/2019
תאריך תפוגה 26/10/2019
קהלי יעד צעירים וחיילים; משפחות; גיל הזהב; כללי
תחום פעילות דף הבית; חולון למבלים
ניוזלטר  
לובי ראשי-כותרת עליונה  
תקציר
"אי זוגי" - תערוכה קבוצתית מקורית המבקשת לבחון את הדיאלוג היצירתי המתקיים בין שניים או קבוצה של מעצבים. אוצרת: מריה כריסטינה דידרו
תיאור
התערוכה כוללת עבודות של 5 יוצרים בינלאומיים: 4 זוגות ושלישייה אחת, שהוזמנו ליצור פרויקטים חדשים עבור התערוכה. כל סטודיו בחר לייצג, לפרש ולתעד באמצעי מדיה מגוונים את שיתוף הפעולה ואת השיח היצירתי שמתקיים בין חבריו - החל באובייקטים וכלה בעבודות אינטראקטיביות 
המזמינות את המבקר להיות חלק מהדיאלוג.

התערוכה תיפתח ביום שלישי, 28 במאי, ותוצג עד ה-26 באוקטובר
שד' גולדה מאיר 6, חולון. חניה חינם.

"אי זוגי" היא תערוכה קבוצתית המתמקדת בעבודתם  של חמישה הרכבים של מעצבים בינלאומיים – ארבעה זוגות ושלישייה אחת. התערוכה מתמקדת בדרך שבה בחרו המעצבים לייצג ולתעד את תהליכי העיצוב שלהם, מתוך נכונות לבחון את מערכת היחסים הייחודית והמורכבת המתקיימת בין אנשים שחושבים ועובדים יחד. ולעיתים גם חיים ביחד.

מוזיאון העיצוב חולון פותח תערוכת קיץ חדשה ובינלאומית תחת הכותרת: "אי זוגי". התערוכה כוללת פרויקטים חדשים שהוזמנו עבור המוזיאון על ידי האוצרת האיטלקיה מריה כריסטינה דידרו מחמישה יוצרים בינלאומיים: סטודיו Reddish, יפו – נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן, סטודיו BCXSY, אמסטרדם – בועז כהן וסאיאקה יממוטו, סטודיו Snarkitecture, ניו יורק – אלכס מוסטונן, דניאל ארשם ובנג'מין פורטו, סטודיו Mischer'traxler, וינה – קתרינה מישר ותומס טרקסלר, סטודיו Zaven, ונציה – אנריקה קאוורזן ומרקו זאווניו.

הרעיון הניצב בבסיס התערוכה בוחן את השאלה: האם תם זמנו של המעצב הכוכב הבודד והאם המפתח להצלחה טמון כיום בשיתופי פעולה המתקיימים בין מספר גורמים? האינדיבידואליות שבלטה כל כך בתחום העיצוב בעשרים השנים האחרונות מפנה את דרכה לעבודה בקבוצה, שבה לכל פרט יש סט של כישורים, שאותם הוא רותם למען הצלחתה. הפרויקטים החדשים דנים בתהליכי חשיבה, עיצוב ויצירה השמים דגש על הדדיות, ומאפשרים הצצה למערכת היחסים הייחודית, הכנה והמורכבת המתקיימת בין אנשים שחושבים ועובדים יחד. ולעיתים גם חיים ביחד.

מערך התערוכות החדש משלב בין תערוכות לבין מיצבים אינטראקטיביים, המזמינים את המבקרים לפסוע אל תוך עולם יצירתי ולעיתים אף לקחת בו חלק פעיל. כל פרויקט הוא "מוקד שיח" העומד בפני עצמו, אך בה בעת מתקיימים ביניהם קשרים רעיוניים משותפים.

אוצרת התערוכה מריה כריסטינה דידרו: "נקודת המוצא לעבודות המוצגות בתערוכה היא ריבוי הקולות, המשמש בסיס ליצירה משותפת. כל שיתוף פעולה מצריך מתן כבוד, הבעת אמון, כמו גם הכרות עם אישיותו של האחר. אך התערוכה מבקשת לדון בהתנהגות האנושית ובשיתוף הפעולה האינטלקטואלי באותה מידה שבה היא מבקשת לעסוק בתהליך העיצוב החומרי, הצורני והטכני." המעצבים משוחחים זה עם זה, אך בו-זמנית פונים גם אלינו. כפי שטען המעצב והתאורטיקן ויקטור פפנק: 'הדבר היחידי החשוב בנוגע לעיצוב, הוא האופן שבו הוא מתייחס לאנשים'.

מריה כריסטינה דידרו היא אוצרת מובילה ועיתונאית עצמאית בתחום העיצוב, שב-2016 שיתפה פעולה עם המוזיאון כשאצרה את התערוכה "ננדו במוזיאון העיצוב חולון". במשך למעלה מעשור עבדה במוזיאון העיצוב ויטרה, ומאז 2011 היא מכהנת כמנהלת ה-Bisazza Foundation בויצ'נצה. היא אצרה תערוכות בכמה מהמוסדות היוקרתיים ביותר, ביניהם DESTE Foundation באתונה, המוזיאון לאמנות מודרנית בטורינו והמוזיאון לאמנות עכשווית בגנואה. 
דידרו הוציאה לאור ספר העוסק במעצב ובארכיטקט האיטלקי דה לוקי וגם כתבה את ההקדמה לספר "1968", שכתבו מאוריציו קטלן ופיירפאולו פרארי. היא כותבת באופן קבוע עבור מספר כתבי עת בינלאומיים, ביניהם Domus, ווג, AD, ו-L'Officiel Italia. וכיום היא עורכת המגזין Icon Design.

מיה דבש, אוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון: "לראשונה בתולדות המוזיאון, התערוכה המרכזית כוללת אך ורק אובייקטים מוזמנים שנהגו, תוכננו ונבנו במיוחד לחללי המוזיאון. זהו צעד חשוב עבורנו, המסמן נקודת מפנה ביכולת שלנו לתמוך ביצירות מקוריות וחדשות, ולנהל דיון הן עם המעצבים והן עם קהל המבקרים המעמיק את ההבנה של הלכי הרוח הנוכחים היום בעולם העיצוב"​

לצד התערוכה המרכזית תפתחנה שתי תערוכות מתוך אוסף המוזיאון המשלימות את נושא הדיאלוג והיצירה המשותפים שבו עוסקת התערוכה "אי זוגי":

"שיח גנטי" 

חואני מוקמל וטליה מוקמל
תערוכה של אם ובת – שושלת של מעצבות העוסקת בתורשה מקצועית וציווי גנטי 
אוצרת: רונה זינגר
(מסדרון היקפי וגלריית מרגלית)
חואני מוקמל היא מעצבת טקסטיל העובדת בעיקר עם נייר. טליה מוקמל היא מעצבת מוצר היוצרת כלי קראפט בעבודה ידנית. חואני וטליה הן גם אם ובת. הן לא עובדות יחד, אך הקשר בין עבודותיהן ניכר בטכניקה, בשפה ובהתמסרות האינסופית לעשייה בחומר. 
בתערוכה ניכר "הציווי הגנטי," הדמיון וגם השוני בין היוצרות. לעיתים הגבולות מיטשטשים ותהליך של אחת נראה כמתפתח לפרויקט של האחרת. שתיהן קפדניות, חקרניות ועמלניות, עבודותיהן עשירות בפרטים ובטקסטורות חלק מרכזי מתהליך הפיתוח של כל פרויקט מתרחש דרך כפות ידיהן, ושתיהן חשופות ללמידה מתמדת של טכניקות וחומרים שבבסיסה ניצב העיקרון "חשיבה מתוך עשייה". על אף נקודות ההשקה בין השתיים, ניכרים גם פערי הדורות. בתערוכה יוצגו עבודותיהן מהשנים האחרונות לצד עבודה חדשה שיוצרה במיוחד עבור התערוכה, ובפעם הראשונה נעשתה כדיאלוג ותהליך יצירה משותפים.

"צורות של חיוך" 
מוריס, יעקב קאופמן למונקי ביזנס, 2009. צילום: סטודיו דן לב.

מוריס, יעקב קאופמן למונקי ביזנס, 2009. צילום: סטודיו דן לב.

15 סיפורי מוצרים מבית מותג העיצוב הישראלי מונקי ביזנס
אוצרת: עדי המר יעקבי
(מעבדת העיצוב)
איך מחדדים גזר? מי הם מוריס החמור ומובי הלויתן? בעולם של חברת העיצוב מונקי ביזנס כל זרד הוא משחק אבירים נועז, כל פיל הוא קופת חיסכון וכל פקק יין יכול להפוך תוך דקות לדינוזאור פרה-היסטורי. מוצרי המתנה הפופולריים מהווים עבורנו מפגש בלתי צפוי עם דובי קוטב נדירים בתוך המקפיא או מופע לוליינות ציורי על חבלי הכביסה. באמצעות גישה מלאת הומור למוצרי היומיום, צובעים המעצבים את האפרוריות שבשגרה בצבעים שמחים ומעלים חיוך. 
מונקי ביזנס הוקמה על ידי המעצב התעשייתי עודד פרידלנד ב-1994, והפכה לחברה מובילה בתחום עיצוב מוצרי הפופ והמתנות, המציעה מוצרים שימושיים, בעיצוב מוקפד ובגישה משעשעת ומלאת הומור. 

בתערוכה יוצגו תהליכי העיצוב והפיתוח של כ-15 מוצרים ותתאפשר התבוננות מעמיקה על תהליכי הפיתוח שמאחורי הקלעים. בנוסף, חלק מחלל התערוכה יוקדש לציור קיר ענקי המשלב את הדמויות המוכרות של מוצרי החברה בתוך עולם דמיוני ועל בסיס ציר זמן (איור: איתן אלוא)​
תמונה
כל היוצרים של התערוכה
תמונה לניוזלטר
 
מחושב-שנה 2019
מחושב-חודש 5
קישור נוסף
רחוב  
מספר בית  
עד מספר בית  
סרטון
 
מספר בית-2  
עד מספר בית-2  
מסרון-תאריך שליחה  
מסרון-תאריך תפוגה  
מסרון-תיאור
 
מסרון-סוג  
רחוב:מזהה רחוב  
קבצים מצורפים

מוזיאון העיצוב מציג את תערוכת הקיץ שלו לשנת 2019

"אי זוגי" - תערוכה קבוצתית מקורית המבקשת לבחון את הדיאלוג היצירתי המתקיים בין שניים או קבוצה של מעצבים. אוצרת: מריה כריסטינה דידרו
כל היוצרים של התערוכה
התערוכה כוללת עבודות של 5 יוצרים בינלאומיים: 4 זוגות ושלישייה אחת, שהוזמנו ליצור פרויקטים חדשים עבור התערוכה. כל סטודיו בחר לייצג, לפרש ולתעד באמצעי מדיה מגוונים את שיתוף הפעולה ואת השיח היצירתי שמתקיים בין חבריו - החל באובייקטים וכלה בעבודות אינטראקטיביות 
המזמינות את המבקר להיות חלק מהדיאלוג.

התערוכה תיפתח ביום שלישי, 28 במאי, ותוצג עד ה-26 באוקטובר
שד' גולדה מאיר 6, חולון. חניה חינם.

"אי זוגי" היא תערוכה קבוצתית המתמקדת בעבודתם  של חמישה הרכבים של מעצבים בינלאומיים – ארבעה זוגות ושלישייה אחת. התערוכה מתמקדת בדרך שבה בחרו המעצבים לייצג ולתעד את תהליכי העיצוב שלהם, מתוך נכונות לבחון את מערכת היחסים הייחודית והמורכבת המתקיימת בין אנשים שחושבים ועובדים יחד. ולעיתים גם חיים ביחד.

מוזיאון העיצוב חולון פותח תערוכת קיץ חדשה ובינלאומית תחת הכותרת: "אי זוגי". התערוכה כוללת פרויקטים חדשים שהוזמנו עבור המוזיאון על ידי האוצרת האיטלקיה מריה כריסטינה דידרו מחמישה יוצרים בינלאומיים: סטודיו Reddish, יפו – נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן, סטודיו BCXSY, אמסטרדם – בועז כהן וסאיאקה יממוטו, סטודיו Snarkitecture, ניו יורק – אלכס מוסטונן, דניאל ארשם ובנג'מין פורטו, סטודיו Mischer'traxler, וינה – קתרינה מישר ותומס טרקסלר, סטודיו Zaven, ונציה – אנריקה קאוורזן ומרקו זאווניו.

הרעיון הניצב בבסיס התערוכה בוחן את השאלה: האם תם זמנו של המעצב הכוכב הבודד והאם המפתח להצלחה טמון כיום בשיתופי פעולה המתקיימים בין מספר גורמים? האינדיבידואליות שבלטה כל כך בתחום העיצוב בעשרים השנים האחרונות מפנה את דרכה לעבודה בקבוצה, שבה לכל פרט יש סט של כישורים, שאותם הוא רותם למען הצלחתה. הפרויקטים החדשים דנים בתהליכי חשיבה, עיצוב ויצירה השמים דגש על הדדיות, ומאפשרים הצצה למערכת היחסים הייחודית, הכנה והמורכבת המתקיימת בין אנשים שחושבים ועובדים יחד. ולעיתים גם חיים ביחד.

מערך התערוכות החדש משלב בין תערוכות לבין מיצבים אינטראקטיביים, המזמינים את המבקרים לפסוע אל תוך עולם יצירתי ולעיתים אף לקחת בו חלק פעיל. כל פרויקט הוא "מוקד שיח" העומד בפני עצמו, אך בה בעת מתקיימים ביניהם קשרים רעיוניים משותפים.

אוצרת התערוכה מריה כריסטינה דידרו: "נקודת המוצא לעבודות המוצגות בתערוכה היא ריבוי הקולות, המשמש בסיס ליצירה משותפת. כל שיתוף פעולה מצריך מתן כבוד, הבעת אמון, כמו גם הכרות עם אישיותו של האחר. אך התערוכה מבקשת לדון בהתנהגות האנושית ובשיתוף הפעולה האינטלקטואלי באותה מידה שבה היא מבקשת לעסוק בתהליך העיצוב החומרי, הצורני והטכני." המעצבים משוחחים זה עם זה, אך בו-זמנית פונים גם אלינו. כפי שטען המעצב והתאורטיקן ויקטור פפנק: 'הדבר היחידי החשוב בנוגע לעיצוב, הוא האופן שבו הוא מתייחס לאנשים'.

מריה כריסטינה דידרו היא אוצרת מובילה ועיתונאית עצמאית בתחום העיצוב, שב-2016 שיתפה פעולה עם המוזיאון כשאצרה את התערוכה "ננדו במוזיאון העיצוב חולון". במשך למעלה מעשור עבדה במוזיאון העיצוב ויטרה, ומאז 2011 היא מכהנת כמנהלת ה-Bisazza Foundation בויצ'נצה. היא אצרה תערוכות בכמה מהמוסדות היוקרתיים ביותר, ביניהם DESTE Foundation באתונה, המוזיאון לאמנות מודרנית בטורינו והמוזיאון לאמנות עכשווית בגנואה. 
דידרו הוציאה לאור ספר העוסק במעצב ובארכיטקט האיטלקי דה לוקי וגם כתבה את ההקדמה לספר "1968", שכתבו מאוריציו קטלן ופיירפאולו פרארי. היא כותבת באופן קבוע עבור מספר כתבי עת בינלאומיים, ביניהם Domus, ווג, AD, ו-L'Officiel Italia. וכיום היא עורכת המגזין Icon Design.

מיה דבש, אוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון: "לראשונה בתולדות המוזיאון, התערוכה המרכזית כוללת אך ורק אובייקטים מוזמנים שנהגו, תוכננו ונבנו במיוחד לחללי המוזיאון. זהו צעד חשוב עבורנו, המסמן נקודת מפנה ביכולת שלנו לתמוך ביצירות מקוריות וחדשות, ולנהל דיון הן עם המעצבים והן עם קהל המבקרים המעמיק את ההבנה של הלכי הרוח הנוכחים היום בעולם העיצוב"​

לצד התערוכה המרכזית תפתחנה שתי תערוכות מתוך אוסף המוזיאון המשלימות את נושא הדיאלוג והיצירה המשותפים שבו עוסקת התערוכה "אי זוגי":

"שיח גנטי" 

חואני מוקמל וטליה מוקמל
תערוכה של אם ובת – שושלת של מעצבות העוסקת בתורשה מקצועית וציווי גנטי 
אוצרת: רונה זינגר
(מסדרון היקפי וגלריית מרגלית)
חואני מוקמל היא מעצבת טקסטיל העובדת בעיקר עם נייר. טליה מוקמל היא מעצבת מוצר היוצרת כלי קראפט בעבודה ידנית. חואני וטליה הן גם אם ובת. הן לא עובדות יחד, אך הקשר בין עבודותיהן ניכר בטכניקה, בשפה ובהתמסרות האינסופית לעשייה בחומר. 
בתערוכה ניכר "הציווי הגנטי," הדמיון וגם השוני בין היוצרות. לעיתים הגבולות מיטשטשים ותהליך של אחת נראה כמתפתח לפרויקט של האחרת. שתיהן קפדניות, חקרניות ועמלניות, עבודותיהן עשירות בפרטים ובטקסטורות חלק מרכזי מתהליך הפיתוח של כל פרויקט מתרחש דרך כפות ידיהן, ושתיהן חשופות ללמידה מתמדת של טכניקות וחומרים שבבסיסה ניצב העיקרון "חשיבה מתוך עשייה". על אף נקודות ההשקה בין השתיים, ניכרים גם פערי הדורות. בתערוכה יוצגו עבודותיהן מהשנים האחרונות לצד עבודה חדשה שיוצרה במיוחד עבור התערוכה, ובפעם הראשונה נעשתה כדיאלוג ותהליך יצירה משותפים.

"צורות של חיוך" 
מוריס, יעקב קאופמן למונקי ביזנס, 2009. צילום: סטודיו דן לב.

מוריס, יעקב קאופמן למונקי ביזנס, 2009. צילום: סטודיו דן לב.

15 סיפורי מוצרים מבית מותג העיצוב הישראלי מונקי ביזנס
אוצרת: עדי המר יעקבי
(מעבדת העיצוב)
איך מחדדים גזר? מי הם מוריס החמור ומובי הלויתן? בעולם של חברת העיצוב מונקי ביזנס כל זרד הוא משחק אבירים נועז, כל פיל הוא קופת חיסכון וכל פקק יין יכול להפוך תוך דקות לדינוזאור פרה-היסטורי. מוצרי המתנה הפופולריים מהווים עבורנו מפגש בלתי צפוי עם דובי קוטב נדירים בתוך המקפיא או מופע לוליינות ציורי על חבלי הכביסה. באמצעות גישה מלאת הומור למוצרי היומיום, צובעים המעצבים את האפרוריות שבשגרה בצבעים שמחים ומעלים חיוך. 
מונקי ביזנס הוקמה על ידי המעצב התעשייתי עודד פרידלנד ב-1994, והפכה לחברה מובילה בתחום עיצוב מוצרי הפופ והמתנות, המציעה מוצרים שימושיים, בעיצוב מוקפד ובגישה משעשעת ומלאת הומור. 

בתערוכה יוצגו תהליכי העיצוב והפיתוח של כ-15 מוצרים ותתאפשר התבוננות מעמיקה על תהליכי הפיתוח שמאחורי הקלעים. בנוסף, חלק מחלל התערוכה יוקדש לציור קיר ענקי המשלב את הדמויות המוכרות של מוצרי החברה בתוך עולם דמיוני ועל בסיס ציר זמן (איור: איתן אלוא)​

פורסם בתאריך: 12/05/2019