הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 
 

תוכניות והעשרה

​​תוכנית הייחודיות

כל בתי הספר היסודיים בחולון מאופיינים בייחודיות מסוימת, במטרה להגדיר זהות, שתוביל למצוינות וגאוות יחידה.

הנושאים מתחלקים לחמישה אשכולות: אומנות ויצירה, מדעים וסביבה, יהדות ומורשת, מנהיגות וקהילה ותקשורת ודיאלוג.​

מודל למידה משמעותית - School in the city 

העיר חולון היא עיר שוחרת חינוך ותרבות ועשירה במוסדות ציבור איכותיים וייחודיים בתחום זה. העיר משמשת כמרחב חינוכי עבור תלמידינו, הפועלים בה במסגרת לימודי החקר והעניין בתחום הפורמלי והבלתי פורמלי. התהליך נעשה תוך איגום משאבים של "סל תרבות" ותכנית קרב. מנהלי מוסדות התרבות כתבו תכניות מצוינות, שאושרו על ידי משרד החינוך והנהלת קרן קרב  והופעלו בכל בתי הספר  לרווחתם, הנאתם ופיתוחם של הלומדים, בשילוב סל תרבות. כמו כן הפיקוח על המדעים בשיתוף החווה החקלאית מובילים למידת חקר משותפת. 

למידה מבוססת פרויקטים

12 בתי ספר יסודיים פועלים על פי תפיסה חינוכית זו. במסגרת התוכנית לומדים התלמידים מיומנויות חקר ועוסקים בפיתוח פרויקט קבוצתי, תוך שילוב מגוון מקצועות ותחומים נוספים. את התוצרים מציגים התלמידים בערב פרזנטציות, 3 פעמים בשנה.

תוכנית התקשוב הלאומית של המאה ה-21

כל כיתות האם בחינוך היסודי מתוקשבות וכוללות מחשב ומקרן, המאפשרים קיום מקסימום שיעורים מתוקשבים. בכל בית ספר קיימת מעבדת מחשבים (נייחת או ניידת). הצוות החינוכי בבית הספר כותב תוכניות לימודים מתוקשבות המותאמות לאוכלוסיית בית הספר. מספר בתי ספר פיתחו תוכניות ייחודיות עם מכשירי קצה כגון מחשב נייד, אייפד, טאבלט,  סמארטפון. 

קידום  מצוינות

יעד זה מיושם בעיר על ידי מגוון תוכניות פנים וחוץ-בית ספריות- מרכז להעשרה חינוכית, סופר צעיר, יצרן צעיר, יוצר צעיר, קולנוען צעיר, מעצב צעיר, מצוינות מרכז קשת, מצוינות מכון ויצמן, ועוד . 

תומכות הוראה בכיתות א'

בכל כיתות א' בעיר מממנת הרשות העסקת תומכות הוראה המסייעות למחנכת הכיתה לתת מענה מותאם ומקדם בקבוצות קטנות. (8 שעות שבועיות סייעת או 5 שעות שבועיות מורה, בכל כיתה).

שילוב עובדים סוציאליים בבתי הספר

במרבית בתי הספר משולבים עובדים סוציאליים, במטרה ליצור קשר מיידי ומקצועי בין בתי הספר לאגף הרווחה, תוך מפגש עם הורים, טיפול בתלמידים וקיום ישיבות היוועצות.

שילוב ספרנים בבתי הספר

בכל בתי הספר היסודיים מועסקים על חשבון הרשות ספרנים בספריות בתי הספר, המשאילים ספרים לתלמידים, מקנים מיומנויות של חיפוש במקורות מידע ומעבירים פעילויות לעידוד קריאה.

תהליכי תכנון ובינוי 

בימים אלה אנו נמצאים בתהליכי תכנון ובינוי של שני בתי ספר יסודיים, המתוכננים להיפתח בספטמבר 2010.

ניהול עצמי שלב ב'

המהלך לווה בהשתלמות מנהלים ומינהלניות וליווי יועצים ארגוניים. בימים אלה כותבים מנהלי בתי הספר את תוכנית העבודה המקושרת משאבים .

יישום התוכנית  הלאומית- 360 (שמיד)

התוכנית פועל בעיר על ידי שיתוף פעולה של חמישה משרדי ממשלה- חינוך, רווחה, בטחון פנים, בריאות וקליטה. מטרת התוכנית היא מיפוי תלמידים בסיכון, ובניית תוכניות המותאמות לצרכי בתי הספר והתלמידים.

טיפול פסיכולוגי

 שילוב פסיכולוג בעבודה החינוכית הכלל בית ספרית. ובנוסף, מתן מענה רב מערכתי לשני תלמידים  מאתגרים בכל בית ספר. ("אוזן קשבת", "שותפים")

פרויקט פר"ח-​ פרויקט חונכות

230 סטודנטים פועלים בעיר ונותנים מענה של חונכות לתלמידים.

מרכז מאו"ר- מרכז אבחון וטיפול רשותי​

הינו מרכז אבחוני וטיפולי באחריות האגף לחינוך יסודי, המעניק שעות להוראה מתקנת במסגרת תוכנית 'מאור בבוקר' בהתאם לגודל בית הספר וצרכיו וכן תוכנית נוספת 'מאור רגשי' - שעות תרפיה במימון הרשות וכן פסיכיאטר לאבחון וטיפול בבעיות קשב וריכוז.
למידע נוסף אודות המרכז לחץ כאן.​​