הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 

 

פרויקט נת"ע - שאלות ותשובות

​הקו הירוק הינו קו רכבת קלה אשר יופעל במערכת התחבורה עתירת הנוסעים של מטרופולין תל אביב.
הקו מחבר את החלקים הדרומיים של המטרופולין (חולון וראשון לציון) עם הצפוניים (הרצליה) והעיר תל אביב, נותן מענה לפיתוח עתידי של המרכזים העירוניים בצפון מערב תל אביב ומערב הרצליה ומאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, באוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח.​
אורך הקו כ- 39 ק"מ, מתוכם כ- 4 ק"מ תת קרקעיים, הכוללים 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב).
תוואי הקו הירוק בעיר חולון, אשר תחילתו בשדרות לוי אשכול בכניסה הצפונית לעיר, יחצה אותה מצפון לדרום ויתפצל לשתי שלוחות נפרדות (מזרחית ומערבית).​
  • השלוחה הדרום מערבית, תחל ברחוב משה דיין בראשון לציון (שם תתחבר לתחנת הרכבת ראשון לציון - משה דיין), תמשיך מזרחה דרך רח' לישנסקי ושדרות משה דיין, משם צפונית על ציר זה עד למפגש עם השלוחה המזרחית, דרך רחובות אברהם בר, ארליך, ברלב, ברקת, פיכמן ושנקר בחולון. 
  • השלוחה הדרום מזרחית תחל ברח' המכבים בראשון לציון ותעבור דרך ה"דיפו" וגשר הסיירים, תמשיך מערבה לשדרות ירושלים בחולון לכל אורכן, משם לרחוב סוקולוב, שם יוקם מדרחוב בין רחובות
    קראוזה לשדרות קוגל ותתחבר לשלוחה הדרומית בתחנת סוקולוב. מרח' סוקולוב תמשיך השלוחה דרך שדרות קוגל ושד' לוי אשכול עד לצומת חולון.

על מנת להקל על התושבים ולצורך הסברה, רוכזו כאן שאלות נפוצות בנוגע לפרויקט נת"ע:​​

​​​​​​​