הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 

 

מדיניות עירונית

​מדיניות חיוב הקמת תשתית לעמדות טעינה בבנייני מגורים, תעסוקה ומסחר

במסגרת מחויבותה של עיריית חולון לברית ערים לאיכות חיים וסביבה, לאמנת ראשי הערים לאקלים ואנרגיה, וכחלק ממדיניות העיריה ומחויבותה להיות פורצת דרך וחדשנית בנושא תחבורה חכמה וירוקה, מוגש בזאת שיפור נוסף בתחום האנרגיה והתחבורה.

הקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי הינה צורך גדל והולך, הן במרחב הציבורי והן בחניות פרטיות.
בשנים הקרובות צפויים לחדור למשק הישראלי עשרות אלפי רכבים חשמליים, מגמה אשר ככל הנראה תלך ותגבר, כצפוי במדינות אחרות בעולם. מוערך כי מרבית האוכלוסייה בעלת רכבים חשמליים תבחר לטעון אותם בביתם הפרטי או במקומות העבודה. 

המדיניות מחייבת את היזמים והקבלנים בבניינים חדשים, למגורים, תעסוקה ומסחר, להקים תשתית אשר תאפשר לבעלי החניות חיבור לעמדת הטעינה הפרטית. התשתית תהיה זמינה בכל חניה בבנייני מגורים ולפחות ב- 50% מהחניות בתעסוקה ומסחר. 

​מדיניות בנייה ירוקה


בנייה ירוקה הינה אמצעי להתמודדות עם משבר האקלים, הפחתת פליטות גזי חממה וכן היערכות העיר למציאות אקלימית משתנה, זאת לצד הצרכים של הדיירים בבנייה איכותית וחסכונית התואמת לצרכים שלהם. 
עיריית חולון נמצאת בחוד החנית בתחום הבניה הירוקה כעשור.

בשנת 2013 אימץ פורום ה- 15 את התקן הישראלי לבנייה ירוקה והתווה מדיניות אחידה בין הרשויות החברות בו. מטרת מדיניות זו היא ליצור אחידות בין כל ערי הפורום ולאמץ את התקן הישראלי לבנייה ירוקה 5281. מדיניות אחדיה משותפת לערים הגדולות מייצרת סדר ומקלה על היזמים, הקבלנים והתושבים.

בפברואר 2016, הוועדה מקומית חולון אישרה הנחיות מרחביות 18א לבנייה ירוקה, בהתאם למתווה פורום ה- 15 וכן אוגדנים נוספים בנושאי בנייה ירוקה שונים.

בוועדה המקומית מספר 2020013 שנערכה בתאריך 04.11.2020, עוגנה מדיניות עירונית, אשר מחליפה את ההנחיות המרחביות 18א ומבטלת את האוגדנים הנוספים שחברו להן.

מטרות המדיניות המעודכנת היא פירוט מספר הכוכבים הנדרשים לכל סוג מבנה, קביעת הדירוג האנרגטי הנדרש בכל דירה וכן עדכון הליך האישור בעירייה.